کد خبر 1281467
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
تانک متوقف نشدنی روس ها ۷ ستاره شد

۵ طلای جهانی و ۲ طلای المپیک افتخارات کشتی گیر بزرگ روس هاست که لقب تانک برازنده اوست.

به گزارش مشرق، دو بار قهرمان المپیک (۲۰۱۶ ، ۲۰۲۰)، پنج بار قهرمان جهان (۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱) و چندین قهرمانی اروپا افتخاراتی است که عبدالرشید سعدالله‌یف کشتی گیر مسلمان روس توانسته در دوران حرفه ای خود به دست بیاورد.

به همین خاطر نگاهی به زندگی این ورزشکار پرافتخار می اندازیم:

او متولد ۹ مه ۱۹۹۶ در روستای سوریب، منطقه چارودینسکی داغستان است. دو برادر و یک خواهر نیز دارد. او از همان کودکی قدرت خود را به رخ کشید و در ۱۰ سالگی برادرش او را پیش ماگومد ماگمودوف برد تا در کلاس های کشتی او ثبت نام کند. او در همان موقع توانست تمام کودکان هم‌سن و حتی بزرگ‌تر از خود را شکست دهد و ۳۰۰ روبل پاداش به دست بیاورد که این پاداش را به مادرش داد.

تانک متوقف نشدنی روس‌ها ۷ ستاره شد

الگوی او در دوران جوانی ماخاچ مرتضی علی‌یف (قهرمان داغستانی و برنده بوایسار سایتی‌یف) بود و می خواست مانند او افتخارآفرینی کند. در ژوئن ۲۰۱۵ به عنوان بهترین ورزشکار کشورش انتخاب شد. او ۵۵.۶ درصد آرا را از آن خود کرد و یک  مرسدس بنز کلاس جی هدیه گرفت.

بیشتر بخوانید:

اعتماد به جوانان با طعم انتقام‌گیری/ کاردرست مثل درستکار

در آگوست ۲۰۱۶ در بازی های المپیک در ریودوژانیرو او با پیروزی قاطعانه در همه مبارزات، مدال طلا را به دست آورد. در نیمه نهایی عبدالرشید  توانست شریف شریف‌اف  هموطن خود که برای تیم ملی آذربایجان مبارزه می کرد را شکست دهد. وی در فینال کشتی گیر ترکیه ای یعنی سلیم یاشار  را که پیش از این در فینال جام جهانی ۲۰۱۵  شکست داده بود را با نتیجه ۵ بر ۰ برد. در تمام مبارزات برگزار شده در المپیک عبدالرشید تنها یک امتیاز را در نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۱ از دست داد.

همچنین در پایان سال ۲۰۱۸  عبدالرشید جایزه نقره ای را دریافت کرد که توسط فدراسیون روزنامه نگاران ورزشی روسیه به بهترین ورزشکاران اهدا می شود.

او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نور سلطان برگزار شد، مدال طلا کسب کرد. در فینال او شریف شریف‌اف را شکست داد  و برای چهارمین بار قهرمان جهان شد. سعدالله‌یف با پیراهنی با تصویر شیخ شامل داغستانی به مراسم اعطای جوایز رفت ، که بعداً توسط اتحادیه جهانی به مدت ۴ ماه محروم و ۵ هزار فرانک سوئیس جریمه شد. کمیته اخلاق اتحادیه جهانی این کار را  بیان دیدگاه های سیاسی و مذهبی در طول مسابقه دانست.

تانک متوقف نشدنی روس‌ها ۷ ستاره شد

او در المپیک توکیو ۲۰۲۰ در دیدار نهایی کایل اسنایدر آمریکایی را شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد و اولین ورزشکار داغستانی لقب گرفت که در مراسم اختتامیه حامل پرچم کمیته المپیک روسیه شد.

تانک متوقف نشدنی روس‌ها ۷ ستاره شد

زندگی شخصی

اوقات فراغت یکی از بهترین کشتی گیران جهان با بیلیارد بازی کردن و پلی استیشین و تماشای فوتبال و بسکتبال سپری می شود. 

در فوریه ۲۰۱۷ او با زایرا شاپیوا دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه داغستان ازدواج کرد. 

در یکی از مسابقات او به دلیل قدرت و اراده خود برای پیروزی نام مستعار "تانک روسی" را دریافت کرد و تاکنون توانسته ۵ طلای جهان و ۲ طلای المپیک را بر گردن بیاویزد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فا شریف IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    43 0
    خدا به ایشان همیشه سلامتی، موفقیت و عاقبت به خیری عطا کند. مراسم ازدواج ایشان را با مراسم ازدواج ایرانی ها و ورزشکاران ایرانی مقایسه کنید. فرهنگ، فرهنگ گذشته نیست که هی می گوییم فرهنگیان این بوده و این بوده ایم.
    • مینا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      فرهنگ اصیل ازدواج ترکهای مسلمان روسیه هنوز حفط شده است
  • تانک روس IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 0
    ممنون مشرق کاری نکردم داداش قربونت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس