کد خبر 1281441
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷
کمر درد

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جراح مغز و اعصاب گفت: دیسک کمر بیشتر در دهه سوم و چهارم زندگی افراد شایع است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص انواع دردهای کمر و علائم اختلال در دیسک کمر، عنوان کرد: به طور کلی افراد ممکن است دو نوع درد مکانیکی و التهابی را در ناحیه کمر تجربه کنند که نشانه‌های متفاوتی دارند. دردهای مکانیکی در افراد با راه رفتن، ایستادن و فعالیت‌های سنگین بروز می‌کند و دردهای التهابی با استراحت تشدید می‌شود.

وی، یکی از علل دردهای مکانیکی را اختلال در دیسک کمر عنوان کرد و گفت: اگر در جدار طناب مانند اطراف دیسک بین مهره‌های کمر، ترک یا سستی ایجاد شود، ماده ژلاتینی بیرون زده، آب داخل دیسک که قسمت اعظمی از آن را تشکیل می‌دهد، کاهش پیدا می‌کند و به اعصاب کمر فشار وارد می‌شود. در بسیاری از مواقع آسیب در دیسک کمر با درد در کمر خود را نشان می‌دهد و با درد و تیر کشیدن در پاها ادامه پیدا می‌کند.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه بیماری‌های دیسک کمر شامل دیسک کمری دژنره، ترک دیسک کمر و پارگی یا فتق دیسک کمر بوده و بروز آن در دهه سوم و چهارم زندگی افراد بسیار شایع است، افزود: بهترین روش تشخیص این بیماری‌ها، تصویربرداری MRI است که پس از تشخیص پزشک باید انجام شود.

وی در خصوص علائم این اختلال نیز عنوان کرد: علائم آسیب‌های دیسک کمر ابتدا خفیف است و به مرور تشدید می‌شود. در بیش از ۹۰ درصد موارد، آسیب به دیسک کمر نیاز به جراحی ندارد و با مداخلات درمانی بهبود می‌یابد، اما اگر درد بیشتر از سه یا چهار هفته طول بکشد و عوارض شدید تری بروز پیدا کند، با تشخیص پزشک، فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    خسته نباشی دکتر جان با ام آر آی که همه میتونن تشخیص بدن
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    این نظر قطعی نیست نوع تغذیه و فعالیت بدنی همه چیز را دگر گون میکند . اراده نقش اساسی در بدن انسان ایجاد میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس