کد خبر 1281280
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
ضرر خطوط هوایی جهان به علت شیوع کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار می‌رسد

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در گزارشی پیش بینی کرد که مجموع خسارت صنعت هواپیمایی جهان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با وجود بهبود وضعیت پس از همه گیری کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از عرب نیوز، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در گزارشی پیش بینی کرد که مجموع خسارت صنعت هواپیمایی جهان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با وجود بهبود وضعیت پس از همه گیری کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

خلبانان خطوط هوایی آمریکا دست به اعتصاب می‌زنند

یاتا در آخرین گزارش چشم انداز خود برای عملکرد مالی صنعت هواپیمایی اعلام کرد که انتظار می رود پس از زیان ۵۱.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱، ضرر خالص در سال ۲۰۲۲ به ۱۱.۶ میلیارد دلار برسد. این رقم بهبود نتایج مالی را با وجود ادامه بحران کرونا نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود تقاضا در سال ۲۰۲۱ به ۴۰ درصد از سطوح سال ۲۰۱۹ برسد و در سال ۲۰۲۲ به ۶۱ درصد برسد.

پیش بینی می شود تعداد کل مسافران در سال ۲۰۲۱ به ۲.۳ میلیارد نفر و در سال ۲۰۲۲ به ۳.۴ میلیارد نفر برسد که این رقم به طور قابل توجهی کمتر از ۴.۵ میلیارد مسافر سال ۲۰۱۹ است.

انتظار می رود که تقاضای زیاد برای باربری هوایی همچنان ادامه یابد و تقاضای سال ۲۰۲۱، ۷.۹ درصد و تقاضای سال ۲۰۲۲، ۱۳.۲ درصد بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ باشد.

بر اساس گزارش یاتا، تجارت باربری هوایی عملکرد خوبی دارد و سفرهای هوایی داخلی در سال ۲۰۲۲ نزدیک به سطح قبل از بحران کرونا خواهد بود.

در عین حال، این انجمن هشدار داد که افزایش هزینه های برنامه ریزی شده توسط فرودگاه ها و ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی، بهبود سفرهای هوایی را متوقف کرده و به ارتباطات بین المللی آسیب می رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس