کد خبر 1281166
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
جدیدی: قاسمپور در واقع ۲ مدال طلای جهانی گرفته است/ کادر فنی تیم ملی نمره قبولی می‌گیرد

نایب قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا معتقد است که کامران قاسمپور به دلیل کسب مدال در یک وزن بالاتر، درواقع دو مدال طلا گرفته است.

به گزارش مشرق، عباس جدیدی در مورد عملکرد مجتبی گلیج در مبارزه نیمه نهایی با کایل اسنایدر آمریکایی اظهار داشت: من یک بار در مسابقات آسیایی هندوستان گلیج را همراهی کردم. ریزه‌کاری‌های فنی را به او گفتم، او باهوش بود و کشتی‌اش خیلی تغییر کرد. سبک کشتی‌اش سنگین وزن نبود، ایرادهایش را گفتم. سبک کشتی اش تغییر کرد و قالب کشتی سنگین وزن را گرفت. من کشتی او با اسنایدر را باخته حساب نمی‌کنم؛ اشتباه کرد، کشتی‌گیری که می‌خواهد در جهانی کشتی بگیرد، نباید ریسک کند، البته زیبایی کشتی به همین است. او کشتی گیر شایسته ای است. باید قدر خودش را بداند و همین سبک کشتی سنگین وزنی را حفظ کند.

وی در مورد اینکه همیشه در مصاف با کشتی گیران روس برنده بوده، گفت: در جهانی 1995 آتلانتا 8 دور کشتی گرفتم، آن زمان وقتی می‌رفتی گروه بازنده‌ها، کار دوباره از نو شروع می‌شد. آنجا با 5 روس کشتی گرفتم، نفراتی که در عضویت کشورهای تازه استقلال یافته بودند. دور چهارم خوردم به تدیف و او را بردم. من همیشه جلوی روس‌ها روحیه‌ام خوب بود و هیچ وقت نمی‌خواستم به روس ها ببازم. آن زمان می‌گفتند هر کسی به روس خورد باید برود برای کشتی بعدی و جلوی روس‌ها متزلزل ظاهر می‌شدند اما من همیشه آماده مبارزه با روس‌ها بودم و هیچ وقت نمی‌خواستم به آنها ببازم.

قهرمان سال 1998 جهان عملکرد کادر فنی جدید تیم ملی را قابل قبول دانست و گفت: یک تبریک به کادرفنی باید بگویم که نمره قبولی گرفتند، حواشی همیشه در کنار ورزش است، اما تاریخ نشان داده که اعتماد به جوانان همیشه نتیجه می دهد. اینکه بچه ها با بدن های شاداب وارد مسابقات شدند، عملکرد خوب مربیان تیم ملی را نشان می دهد. آنها نه از نظر نفس و نه قدرت بدنی کم نیاورند، خسته  نبودند و کاملا سرحال کشتی می گرفتند و این هنر کادرفنی است که الحق خوب امتحان شان را پس دادند. تبریک دوم من به تک تک ملی پوشان است که در جهانی عملکرد خوبی داشتند.

بیشتر بخوانید:

صدرنشینی ایران در ۸ وزن نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان

جدیدی که با شبکه ورزش صحبت می‌کرد، در مورد مبارزه حسن یزدانی با دیوید تیلور و همچنین عملکرد سنگین وزن تیم ملی ایران تصریح کرد: اسم انتقام روی این موضوع نمی گذارم، چون پهلوان به دنبال انتقام نیست. حسن یزدانی شکست های قبلی را تلافی کرد و خوب هم این کار را انجام داد. امیرحسین زارع خیلی نترس و دلاورانه کشتی گرفت، دستش را می فشارم. او عملکردی را از خود نشان داد که ما سنگین وزن ها می پسندیم. او باید بداند بهترین امتیازی که دارد طلای جهانی اش نیست، بلکه سن اوست. اگر او قدر موقعیت سنی اش را بداند سالیان سال در این وزن حکمرانی کرده و رکورد از خود برجا می گذارد.

قهرمان پیشین کشتی آزاد ایران با اشاره به کامران قاسمپور که در یک وزن بالاتر طلای جهان را گرفت، عنوان کرد: من چندین سال در یک وزن بالاتر کشتی گرفتم و می دانم چه کار سختی است. «به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را»؛ یک وزن بالاتر کشتی گرفتن، شجاعت می خواهد. این خودش یک طلا دارد و در واقع از نظر من کامران قاسمپور دو مدال طلا گرفت.

عباس جدیدی این جهانی را داربست و اسکلت المپیک بعدی دانست و گفت: زمانی دست زدن به وزنه در کشتی، شبیه دست زدن به سیانور بود و کشتی گیر تمرین وزنه نمی کرد؛ اما کار وزنه را من به کشتی آوردم و ده ها تن در یک جلسه تمرینی وزنه می زدم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس