سوریه - عراق

حکومت باکو به بهانه جنگ دوم قره باغ، صدها نیروی تروریست و داعشی را از شمال سوریه به نزدیکی مرزهای کشورمان در شمالغرب منتقل کرده که در این موضوع، نقش سازمان اطلاعات ترکیه بسیار محسوس بوده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، با ادامه رفتارهای غیردوستانه و بعضا خصمانه حکومت باکو علیه مرزها و منافع کشورمان طی هفته های اخیر، مشخص شد این موضوع به یکی از برنامه های مفصل و ادامه دار این حکومت با کمک برخی کشورها و بخصوص رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و به نظر می رسد اکنون زمان آن است تا برخی اقدامات گذشته و دسیسه هایی که از طرف این همسایه کوچک شمالی علیه منافع ملی و منطقه انجام شده، مرور و تشریح شود. بر این اساس، یکی از مهمترین مباحث در تشریح اقدامات غلط و ناامن ساز حکومت باکو، مسئله دعوت از گروهک های تروریستی به خاک جمهوری آذربایجان است.

این گروه ها در جریان جنگ سال گذشته به کمک سرویس اطلاعاتی و نیروهای امنیتی ترکیه، از داخل سوریه جمع آوری و به خاک آذربایجان منتقل شدند. این تروریست ها و اشرار در چندین مورد، عمدا در فواصل بسیار کم از خط مرزی کشور ما مستقر شده بودند. در ادامه نگاهی به اطلاعات موجود از نیروهای تروریست صادراتی به آذربایجان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

خط و نشان قاطع ایران با فاتحان خیبر؛ از ستون‌کشی گسترده تا استقرار ۴۸ ساعته در مرز ارمنستان و آذربایجان

ابراز تعجب خطیب‌زاده از اظهارات علی‌اف/ حضور رژیم صهیونیستی نزدیک مرزهای‌مان را تحمل نمی‌کنیم

با حضور نظامی مستقیم ترکیه در منطقه شمال روسیه و به صورت خاص استان ادلب ، بسیاری از گروهک های تروریستی حاضر در این منطقه به ارتش و سیستم اطلاعاتی ترکیه - میت - نزدیک شده و برای حفظ بقای خود به این کشور ابزار وفاداری کردند. ترکیه نیز از همان دوره سازماندهی این نیروها را آغاز کرده و کارشناسان امر نیز هشدار دادند که این نیروها از این پس نه فقط در بحران سوریه بلکه در نقاط دیگر جهان تبدیل به پیاده نظام ترکیه خواهند شد. اولین صحنه حضور مستقیم این افراد مربوط به درگیری های لیبی در سال 2020 بود. اما بعد از آن و با شروع جنگ دوم قره باغ بود که ترکیه باز هم مزدوران اجاره ای خود را به میدان آورد.

یکی از اولین نشانه ها در روز 25 سپتامبر سال 2020 در فضای مجازی منتشر شد که تمرین برخی نیروی تروریست را در لباس های متحدالشکل نشان می داد. چند روز بعد و با استفاده از تکنیک های مربوط به ژئولوکیشن مشخص شد این نیروها در پادگانی در منطقه ( حوار کلس) در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه قرار دارند.

نیروهای ترویست تحت حمایت ترکیه در پادگان آموزشی در شمال سوریه

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار سازمان اطلاعات ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

موقعیت پادگان مورد نظر در شمال سوریه - خطی بالای تصویر ، مرز ترکیه با سوریه است

به فاصله کمی از انتشار کلیپ اول که مربوط به پادگان آموزشی این نیروها بود، در روز 27 سپتامبر سال گذشته (حدودا 13 ماه قبل) تصاویری از انتقال نیروهای نظامی در داخل آذربایجان منتشر شد. استفاده از وانت های غیر نظامی سفید رنگ با استتار گلی که اصولا در ارتش آذربایجان مرسوم نبود، به سرعت بسیاری از کارشناسان را به سمت این نتیجه گیری سوق داد که این تصاویر در حقیقت اولین مدرک مبنی بر حضور شبه نظامیان و تروریست های مستقر در سوریه، در درگیری قره باغ است.

ستون نیروهای تروریست در جمهوری آذربایجان

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار سازمان اطلاعات ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

ژئولوکیشن دقیق محل عبور خودروها در فیلم مورد نظر در شهر هورادیز

حرکات هشدار آمیز برای جمهوری اسلامی ایران به نوعی از همین نقطه آغاز می شود. شهری که فیلم در آن ثبت شده هورادیز نام دارد و در فاصله بسیار کمی با مرز کشور ما و گذرگاه تجاری اصلاندوز است.

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار سازمان اطلاعات ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

موقعیت شهر هورادیز و خط مشکی نیز مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

تقریبا یک هفته بعد از آن، در روز سوم اکتبر 2020 (دقیقا یک ماه قبل) تصاویری از مزدوران سوری در شهر هورادیز منتشر شد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شبکه فرانس 24 ، افرادی که در این کلیپ مشغول گوش دادن به موزیک و رقصیدن هستند به گروه تروریستی موسوم به سلطان مراد در شمال سوریه تعلق دارند. آهنگ در حال پخش مربوط به این گروه شناسایی شده و در ادامه نیروهای حاضر در کلیپ از دیگران نیز دعوت به پیوستن به آنها می کند.

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار سازمان اطلاعات ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

نیروهای گروه تروریستی سلطان مراد در نزدیکی مرز ایران

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار سازمان اطلاعات ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

ژئولوکیشن منطقه حضور این افراد در شهر هورادیز در نزدیکی ایران

تصویر دیگری نیز بین تاریخ 10 الی 12 اکتبر منتشر شد که تعداد از نیروهای عرب زبان را در کنار یک علامت مرزی مربوط به مرز ایران ایستاده و نشان معروف به گرگ خاکستری مربوط به گروه های افراطی ترک را نشان می دهند و به سمت ایران اشاره می کنند و عبارت آزادی و آزاد کردن را به کار می برند.

کدام گروهک ها به قره باغ نیرو اعزام کردند ؟

در بحث تعداد نیروهای اعزامی و این که هر کدام از این افراد متعلق به کدام گروه و دسته از نیروهای شبه نظامی و تروریستی فعال در سوریه هستند روایت های گوناگونی از منابع مختلف طرح شده. انسیتو مطالعات ارمنستان مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا بر اساس جمع آوری اطلاعات مختلف از منابع گوناگون لیستی از این موارد را منتشر کرده است که در ادامه خواهد آمد.

لیست زیر گروهایی هستند که نیروهای آن ها بر اساس اعلام رسانه های غربی و منابع آکادمیک در نبرد قره باغ به نفع آذربایجان وارد میدان شدند : داعش، احرار الشام، جیش النخبة، جبهه الفتاح الشام، جیش السلام، جیش النصر، گردان های موسوم به حمزه از زیر مجموعه ارتش ملی سوریه، یگان سلطان مراد، یگان سلیمان شاه از زیر مجموعه های ارتش ملی سوریه.

اعضای گروه داعش که در لیست بالا به آن اشاره شد مربوط به جنگجویان سابق این گروه هستند که در سالهای اخیر توسط ترکیه استخدام شده اند. لیست دیگر مربوط به گروه های سوری است که بر اساس اعلام منابع ارمنی، روسی، یک موسسه تحقیقاتی در هنگ کنگ و پایگاه قطری میدل ایست آی نیروهای خود را به نفع آذربایجان به قره باغ گسیل داشته اند : الفرقان ، جبهه شام ، فَیْلَق الشَّام ، گردان های سمرقند ، گروه ملک شاه

یک مشت دلار برای مزدوری ترکیه و آذربایجان

مدتی بعد از پایان جنگ دوم قره باغ گزارش هایی در رسانه های غربی منتشر شد که مربوط به توصیفاتی از 33 نفر از نیروهایی سوری حاضر در جبهه قره باغ را روایت می کند. برای نمونه یک مورد و بر اساس مطلب روزنامه واشنگتن پست، شخصی به "محمود نجار" 38 ساله از اهالی حلب است که به خاطر دستمزد ماهیانه 2 هزار دلار به این نبرد وارد و البته در درگیری ها کشته و جنازه او نیز به سوریه بازگردانده شده است.

جزییاتی جدید از استقرار داعش در نزدیکی مرزهای ایران با دستور الهام علی‌اف/ اصرار سازمان اطلاعات ترکیه برای انتقال خانوادگی تروریست‌ها به قره‌باغ +عکس

نیروهای مزدور سوری در لباس ارتش آذربایجان در نزدیکی نقطه مرزی با ایران

این لیست نشان می دهد که عمده افراد شرکت کننده در این نبرد مربوط به استان حلب و مناطق شمالی سوریه هستند و اکثرا نیز نه به خاطر تفکرات مذهبی و بلکه صرفا به دلیل بیکاری و تامین نیاز مالی به این منطقه آمده اند. گزارش های مختلف حاکی از این است که رقم های پیشنهاد شده به نیروهای حاضر در این نبرد چیزی بین 1200 تا 2000 دلار در ماه گزارش شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و به تاریخ 15 اکتبر سال جاری منتشر شده تعداد نیروهای مزدور که در نبرد قره باغ توسط ترکیه حاضر شده اند به عدد 1650 نفر رسیده و تا زمان نوشتن شدن آن گزارش نیز چیزی در حدود 125 نفر از آنان در نبرد به هلاکت رسیده و جنازه 92 نفر از آنها از طریق مرز ترکیه به شمال سوریه بازگشته و باقی اجساد نیز همچنان در آذربایجان قرار دارد.

آیا تروریست ها همسایه ایران می شوند؟

مدتی بعد از اتمام جنگ دوم قره باغ بود که نشریه امنیتی intelligence online که دارای پیوندهای قوی اطلاعاتی با جامعه اطلاعاتی فرانسه است مطلبی را خصوص باقی ماندن ترویست های سوری در مناطق به تازگی تصرف شده در قره باغ منتشر کرد. بر اساس گزارش این نشریه ، سازمان اطلاعات ترکیه MIT اقدام به حفظ نیروهای مزدور و تروریست ها در این منطقه و انتقال خانواده‌های آنها از سوریه به جمهوری آذربایجان کرده است. بر اساس اطلاعات موجود سازمان میت، دستور انتقال نیروهای نیابتی خود به مناطقی که در جنگ اخیر تصرف شده را صادر کرده است.

علاوه بر اینکه این اقدام احتمالا به منظور آمادگی برای نبردهای آینده باشد، سازمان میت قصد تغییر ترکیب جمعیتی این مناطق را دارد که طبق معاهده آتش بس از تاریخ 10 دسامبر 2020 میلادی توسط نیروهای ارمنستان تخلیه شده بود. نیروهای گروه موسوم به لشکر سلطان مراد که عمدتا از ترکمن‌های شمال سوریه تشکیل شده و از ابتدای ماه اکتبر در نبردهای منطقه قره باغ حضور داشتند نه تنها بابت ادامه حضور در این منطقه پاداش گرفته‌اند بلکه اعتبارات مالی و لجستیکی به منظور انتقال خانواده‎‌های خود از خاک سوریه به قره باغ نیز دریافت کرده اند.برخی منابع گزارش میدهند که سازمان میت دفتری را به منظور ثبت نام اعضای جدید برای انتقال به قره باغ در منطقه عفرین در شمال سوریه که از ژانویه 2018 تحت کنترل ترکیه قرار دارد تاسیس کرده .

نکته مهم در خصوص رفتارهای صورت گرفته توسط ترکیه و جمهوری آذربایجان از یک سال پیش تا به امروز این است که این دو کشور با وجود آگاهی از حساسیت های به حق کشورهای همسایه و بویژه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نزدیک شدن گروه های تروریستی به مرز خود و خطرات آن برای مردم عادی، همچنان اقدام به استفاده از این گروه ها و البته مستقر کردن آنها در نزدیکی ایران کرده اند. این اقدامات مشخصا خلاف اصل حسن همجواری بوده و باعث می شود تا جمهوری اسلامی ایران نسبت به بسیاری از رفتارهای همسایه خود در شمالغربی با دیده شک و تردید نگاه کرده و حق هر اقدامی را برای نابودی کامل و بدون بازگشت این تهدیدات، محفوظ بدارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 375
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 158
  • ف GB ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    ترکیه و آذربایجان دشمنان ایران با ظاهر دوست...
    • ساسان IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      توی هیچ سایتی به اندازه مشرق پانترکها و بچه های اردوغان تا این حد آزادی عمل و تعدد کامنت ندارن
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      37 12
      الهام مشغول بازی با چیزه خطرناکی است.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      6 4
      بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ علیهم السلام يَعْلَمُونَ عِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ وَ أَنَّهُ لَا يَخْفَى عَلَيْهِمُ الشَّيْ‏ءُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ 1- أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَحْمَرِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ قَالَ كُنَّا مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع جَمَاعَةً مِنَ‏ الشِّیعَةِ فِی الْحِجْرِ فَقَالَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَالْتَفَتْنَا يَمْنَةً وَ يَسْرَةً فَلَمْ نَرَ أَحَداً فَقُلْنَا لَيْسَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَقَالَ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ وَ رَبِّ الْبَنِيَّةِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَوْ كُنْتُ بَيْنَ مُوسَى وَ الْخَضِرِ لَأَخْبَرْتُهُمَا أَنِّی أَعْلَمُ مِنْهُمَا وَ لَأَنْبَأْتُهُمَا بِمَا لَيْسَ فِی أَيْدِیهِمَا لِأَنَّ مُوسَى وَ الْخَضِرَ ع أُعْطِيَا عِلْمَ مَا كَانَ وَ لَمْ يُعْطَيَا عِلْمَ مَا يَكُونُ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ وَ قَدْ وَرِثْنَاهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وِرَاثَةً اصول کافى جلد 1 صفحه: 388 روایة: 1 ترجمه : سیف تمار (خرما فروش) گوید: با جماعتى از شیعیان در حجر اسمعیل خدمت امام صادق علیه السلام بودیم، حضرت فرمود: آیا جاسوسى مراقب ماست؟ ما بر است و چپ نگاه کردیم و کسى را ندیدیم، عرض کردیم، بر سر ما جاسوسى نیست، حضرت سه مرتبه فرمود: بپروردگار این کعبه بپروردگار این ساختمان، اگر من با موسى و حضر مى‏بودم به آنها خبر مى‏دادم که من از آنها داناترم و چیزى را که نزد شده بود، ولى علم آنچه تا روز قیامت واقع مى‏شود، عطا نشده بود، لیکن ما از راه وراثت آن علم را از رسول خدا صلى الله علیه و آله بدست آورده‏ایم. شرح : مجلسى ره گوید: اگر اشکال شود که چگونه امام که از گذشته و آینده اطلاع دارد درباره جاسوس از اصحابش مى‏پرسد، جواب گوئیم که در سابق گفتیم که امام مکلف نیست که بچنین علمى عمل کند و باید در ظاهر طبق تقیه رفتار کند و یا آنکه امام براى اطلاع از بعضى مطالب محتاج بمراجعه کتب و یا توجه بعالم قدس است. 2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِیرَةِ وَ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا مِنْهُمْ عَبْدُ الْأَعْلَى وَ أَبُو عُبَيْدَةَ
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      22 2
      به حد کافی نظرات گزینشی چاپ میشه. البته نظرات افراطی خوب چاپ میشه. ولی نظر منطقی مخالف رو چاپ نمی کنن. نظری که واقعا نمیشه با منطق جواب شو داد ولی مخالف با نظر مشرق ومخاطبانش هست.
    • یک ترک IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      44 13
      آذربایجان 40 رادیو و تلویزیون در اختیار گروههای تجزیه طلب ایران قرار داده است انها صدهزار نفر نیروی مسلح در ایران پرورش داده اند تا موقع حمله ایران به باکو از پشت به ارتش ایران حمله کند ایران در عوض چی کار کرده تنها رادیوی ضد باکو که 10 کیلو وات قدرت داشت را از مدار خارج کردند تا شیعیان در باکو نابود بشوند چرا مشرق دنبال سر فتنه وهابیت در خود مجموعه سپاه و وزارت اطلاعات نیست اگر بگردند حتما پیدا می کنند دیر نشده همین الان نیز از شیعیان زندانی آزاد شده کمک بگیرید و یک رادیو علیه الهام علی اف بی شرف راه بیندازند
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      17 8
      ... موضوع : لبیک یا خامنه ایی لبیک یا حسین می باشد و است ... لبیک یا الله جل جلاله لبیک ای خدای متعال لبیک یا رحمن و یا رحیم لبیک یا ذا و ذو و ذا الجلال و الاکرام ..... لبیک یا صاحب الزمان عج و لبیک یا فارس الحجاز عج ..... لبیک یا مهدی ع لبیک یا حسین ع .... درود و سلام بر محور مقاومت و حضرت آیت الله رییسی و رهبرم حضرت امام خامنه ایی و مرگ بر مخالفانشان و ضدشان و دشمنانشان ..... درود و سلام بر محور مقاومت و رییسی و رهبرم حضرت امام خامنه ایی و مرگ بر مخالفشان و ضدشان و دشمنانشان ..... لبیک یا مهدی ع لبیک یا حسین ع .... لبیک یا صاحب الزمان عج و لبیک یا فارس الحجاز ع .... لبیک یا الله جل جلاله لبیک ای خدای متعال لبیک یا رحمن و یا رحیم لبیک یا ذا و ذو و ذا الجلال و الاکرام.
    • US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      9 3
      عالم امروز پر از ماتم و رنج و محن است گرد غم بر سر هر محفل و هر انجمن است این چه شور است که بر پا شده در ارض و سماء این چه سوز است که در سینه هر مرد و زن است بانگ وفریاد به گوش آید از افلاک مگر رحلت ختم رسولان و عزای حسن است رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بر عموم مسلمین جهان تسلیت باد
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      22 9
      علی اف اون جوجه اسراییلی فقط با سرکوب شیعیان آذربایجان و دستگیری روحانیون و کشتار مردم نارداران فقط به اسراییل پیام بردگی می فرسته
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      31 8
      ترکیه شرف داشت پایگاه آمریکا توی خاکش نبود
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      23 16
      ترکیه کشور نسل کشی هاست نسل کشی یونانیان نسل کشی دیار بکر نسل کشی ارامنه نسل کشی کردها نسل کشی آشوریان و... چرا چون زبان ترکی حرف نمیزنند؟ آیا غایت انسانیت این است؟
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      26 11
      از خراسان شمالی : به الله جل جلاله قسم : اگر تروریست‌ها دست از پا خطا کنند، روزگار شون رو سیاه میکنیم و با خون خودم ادامه دهنده راه دوستان شهیدم خواهم بود. جانم فدای امامم سید علی جانم فدای ایران اسلامی عزیزم
    • CA ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      20 41
      مشکل ایران بی شرفی همسایه ها هست . زمان همان جنگ اول قره باغ که اینها بدبخت و گرسنه بودند و نفت و گازی و چینی در کار نبود که مغول های عثمانی بخواهند راه تجاری باهاش درست کنند و برای هیچ کشوری سودی و در نتیجه پشتیبانی جز ایران نداشتند و ارمنستان دست بالاتر رو داشت ایران جای کمک و جنگیدن برای جمهوری باکو باید مرزها رو میبست و اونا رو در مضیقه میگذاشت تا حکومتش سرنگون بشه و ترکمنچای رو پاره و خاک وطن رو ضمیمه میکرد. همین کار رو باید با اقلیم کردستان و امثال الکاظمی میکرد. اینها فداکاری و مرام و معرفت و برادری سرشون نمیشه مثل خودشون باید باهاشون رفتار میشد. تجربه میشه برای آینده. وقتی ضعیف هستند نباید دستشون رو بگیری چون بلند بشن میخوان بکشنت.
    • ایرانی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      منم تورک هستم ولی بی شرف تر از پانها وجود نداره خود اذربایجان جواب این پانها را میده اینها اگه وزنه ای داشتند تو بیقوله ها زوزه نمیکشیدند
    • SE ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      12 8
      موشک نقطه زن در این موارد بکار می آید
    • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      10 7
      نژاد پرست های عصر جاهلیت زنده شدن که میگفتند فقط قبیله ما.صهیونیست و علی اف و اردوغان
    • بهزاد AZ ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      11 9
      چیزی به اسم شرافت قلم وجود داره که مشرق براش اهمیت قایل هست. هرچند مشرق ایدیولوژی اصولگرا داره ولی در زمینه آزادی بیان شاید نخستین رسانه باشه. چیزهایی مثل شرافت و آزادی بیان برای مشرق مهمه و برای شما بیگانه. علت دلخوری شما از مشرق هم همینه
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 5
      آزادی بیان فقط در نژاد پرستی
    • طلوع اسلام از آق منار IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      کجاست طریق شهادت
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    ترکیه مادر تمام تروریست های تکفیری/سلفی در منطقه است
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      اونوقت جمهوری اسلامی و نیروهایی که عراق و یمن و سوریه ارسال میکنه چی هستن؟!
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      37 9
      اونجا هستن تا دهن عمله های صهیونیست‌ها و وهابی ها رو ببندن!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      27 7
      نیرو اعزام می کنیم تا جلوی نیروی های تروریستی دوستان تو را در آنجا بگیریم
    • ع IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      13 10
      ترکیه داعش رو تقویت میکنه. همون داعشی ک ایران تو عراق ...ش. ایران محور مقاومت همونجاییکه خواب به چشمای پانمغولا نذاشته
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      14 6
      ایران هم نیروهایی برای مقابله با اون تروریست‌ها می‌فرسته که کشورمون رو به حال و روز سوریه نندازن
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      15 3
      ۱۵:۵۶ فرقش اینه تو باید دهنتو بیبندی منافق کثیف
    • آرش IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      14 4
      مشرق نیوز جان هر کی که دوست داری کامنت های این وطن فروشا رو پاک کن به خدا یک خارجی کامنت های اینا رو ببینه فکر میکنه ایرانی ها هیچ عرقی به وطنشون ندارن!!!! پ.ن: وقتی زدیم کل زیر ساخت های نظامی و غیر نظامی جمهوری جعلی باکو رو با خاک یکسان کردیم ببینم اون موقع هم جرات میکنید اینجا کامنت بزارید یا نه اگر هم خیلی از ایران بدتون میاد برید پیش الهام جونتون این خاکو نجس میکنید
    • US ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      14 3
      در پاسخ به ۱۵:۵۶ : نذاشتند سر مردم ببرن آن تکفیری های حروم لقمه. اصلا میفهمی از سر بریده شدن خانوادت جلوی چشمانت. نکنه خودت تکفیری هستی. زنده باد جمهوری اسلامی ایران و متحدانش که هر روز به خاطر شرافت در این دنیای فانی ضرر میکنند اما انسانیت را حفظ و گسترش میدهند. البته پیشرفت اقتصادی در راه است و این گونه نیست که بعضی ها فکر میکنند خبری نخواهد شد.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      10 6
      ترکیه کشور نسل کشی هاست نسل کشی یونانیان نسل کشی دیار بکر نسل کشی ارامنه نسل کشی کردها نسل کشی آشوریان و... چرا چون زبان ترکی حرف نمیزنند؟ آیا غایت انسانیت این است؟
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      10 1
      ۱۵:۵۶ شهدای ایران چه خون دل ها خوردند در راه مبارزه با تکفیری هایی که جگر انسان میخوردند.سر کودک جدا میکردند و اسارت و بردگی زنان و... آیا اردوغان دروازه تکفیری به سوریه و انتقال آنها نبود؟آیا صهیونیست ها کمک تسلیحاتی و پزشکی و کمک هوایی به تکفیری ها نمیکردند؟شما فقط یک نمونه از ظلم های تکفیری ها به مرد ایزدی را ببینید.تنها کشوری که با آنها مبارزه کرد ایران بود و یک دنیا حمایت از تکفیری ها عربستان و آمریکا و اسراییل و ترکیه
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      8 1
      جناب 56 15 اگه ایران جلوی اون تکفیریهای بی هویت رو توی سوریه و عراق نگیره الان تو اینجا نمیتونی لم بدی وزحماتشون رو زیر سوال ببری. جوان هایی اونجا شهید شدن کهتو و امثال تو یه انگشتشون هم نمیشین.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    ایران باید کمپ ها و پادگان این تروریست ها را بمباران کند
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      اونا هم کمپهای تروریستای شما رو بمبارون کردن چی؟!
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      اون وقت فامیلات به هلاكت میرسن پان ایشك!
    • یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      25 6
      اونوقت یه قرص ضدتوهم بهت میدم. مردک! ترکیه رو تو سوریه و عراق داغونش کردیم با ارتش آزادش اونوقت اومدی شر میبافی اینجا پانمغول؟
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      18 7
      باید پان ترکهایی که خائن به وطن هستتد و بر علیه ایران کامنت میگذارند شناسایی و ردیابی شوند و اعدام شوند
    • CA ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 2
      چه کاریه مشکل ما نیست مشکل خودشونه اگه ادعای استقلال دارن خودشون کشورشون رو از تکفیریا نجات بدن فعلا که اینا جهاز پیوند رجب و الهام هستن. البته الهام سوگولی هم نیست مصلحتی هست. ماه عسل تموم شه میفهمه چه غلطی کرده.
    • مهدی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 0
      باید بفهمی وقتی دولتی برای حفظ امنیت کمک میخواد
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 7
      بخ نظرم ما باید در جواب تمام مناطق مرزی رو با کرد ها پر کنیم. باید استان های اذربایجان شرقی و غربی بافت جمعیتش تغییر کنه همچنین اسم این دو استان باید عوض شه. باید یونان بیاد یک پادگان نزدیک خط مرزی با کشور جعلی مغولیه تاسیس کنه
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      12 3
      ایران فقط باید گوش علی اف رو بکشه بفرسته تلاویو.تا مردم غیور آذربایجان از دست یه دیکتاتور شیعه کش خلاص بشن
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      6 2
      پان گچی شلوار بادبادکی پژاکی
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      اشتباهی منفی دادم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    95 15
    اگه این کارو کردن باید با نیروهای پژاک و عبدالله گولن و اینا هماهنگی کنیم، بهشون اسلحه و مهمات بدیم تا موی دماغ ترکیه بشن!!!!!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 5
      عبدالله گولن سالهاست در زندانه که
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 2
      روزی که الهام علی اف اعلام کرد فقط نوک قله کوه زیرآب همکاری با رژیم صهیونیستی دیده شده است ! عمر رژیم صهیونیستی را کوتاه دیدند نه نوک قله تخیلی دزد ثروت آذربایجان شیعه ! زلزله ای بالاتراز هشت ریشتر واجب شد ، منطقه به امیدهایش نزدیک شد و ناگهان حماس از جنگ آخرت سخن گفت و کسی متوجه نشد جمهوری آذربایجان چه خدمتی به جبهه مقاومت کرد !؟ بزودی با یک نرم آیش ! فلسطین آزاد و تمام تروریستها و باباهایی که خجالت میکشند بگویند اینها بچه سست های ماهستند در بهت عظیمی فرو میروند . بنظر من ایران وجبهه مقاومت با أزادی قدس ملل مسلمان ازجمله مردم جمهوری آذربایجان و ترکیه را به نماز در مسجد الاقصی فرامیخوانند آنگاه دنیا شاهد تحول عظیمی خواهد شد . ما آماده جنگ با سفیانی هستیم و خداوند درجنگ قرقیسیا ترکیه را تنها خواهد گذاشت . شیعه وسنی میدانند زمینه سازان ظهور امام عصر عجل ایران ویمن هستند وبا شکست اصحاب سفیانی تحول عظیم در راه هست اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      5 3
      نوکری اردوغان برای اسراییل و دروازه داعش به سوریه از افتخارات منحصر به فرد اردوغان است.کشور نسل کشی ها نسل کشی یونانیان دیار بکر آشوریان ارامنه و..‌‌.
    • جهودشناس IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 3
      ببین چقدر تو نادانی. گولن گفت: «اگر مسیر بهشت از ایران بگذره، حاضر نیستم که به بهشت برم». پس ببین این عُمَری ناصبی چقدر از ایران متنفره. دلیل حمایت ایران از اردوغان هم همین بوده تا گولن به قدرت نرسه چون احتمالا با ایران وارد جنگ میشد این آشغال. راه حل چیست؟ راه این است که ایران باید در یک سکوت راهبردی، اجازه بدهد که امپراتوری عثمانی ایجاد بشه، این کار موجب میشه ترکیه در منطقه منفور بشه و سپس با یک جرقه مناسب و به موقع (احتمالاً از سوی آمریکای آخرزمانی)، انبار باروت منفجر خواهد شد و از همه طرف، کردها و ارمنیها و شیعیان و یونان و سوریه و قبرس و اسلامگرایان سنی و مسیحیان ارتودوکس و غیره از همه طرف روی ترکیه خواهند ریخت و فاتحه.
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    ایران باید بدون هیچ هشدار قبلی مراکز حضور تروریستها در خاک جمهوری آذربایجان، با شدت هر چه تمامتر مورد حمله قرار دهد. ادامه مماشت با علی اف باعث جری تر شدن علی اف، خواهد شد.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      اونوقت اگه آذربایجان هم بدون هشدار قبلی مراکز تجمع نیروهای شما رو با شدت هر چه تمامتر مورد حماه قرارداد و اعلام کرد مرکز تجمع تروریستها بوده چی؟!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      27 79
      اصولا امثال شما همینقدر احمقن که تمام همسایه های ایران رو تبدیل به دشمن و متحد اسراییل کردین
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      58 12
      اینا سگ كی باشن؟! اندازه دهنت... بخور
    • احمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      26 5
      دوست عزیز آذربایجان اگر قدرت چنین اعمالی رو می‌داشت برای مقابله با یک کشور سه میلیونی بعد از چند دهه از ترکیه کمک نمی‌گرفت،جنگ اول قره‌باغ رو فراموش کردید که از چندتا ارمنی چطور شکست خوردید؟حالا برای ایرانی که پوزه اربابان آمریکایی تون رو به خاک مالیده و کوماندوهای آمریکایی رو در خلیج فارس اسیر میگیره خط و نشون میکشید؟! باورم کن که اگر فقط یک تیر یا موشک یا چیزی شبیه به اینها از سمت آذربایجان به ایران شلیک بشه اونوقت درهای جهنم به روتون باز میشه، ایران خیلی ملاحظه الهام رو کرده، دیگه روی شماها خیلی زیاد شده، مراقب باشید که یک شب خواهید دید هزاران موشک با هم به سمتتون سرازیر شدن، فکر کردید که پهبادهای درجه دوی صهیونیست ها یا ترکیه که در جنگ با ارمنستان به دردتون خورد با ایران هم جواب میده؟ برید از صهیونیست ها و آمریکایی‌ها واقعیت و هنر شکار پهباد های فوق پیشرفته توسط ایران رو بپرسید،
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      15 4
      کوچولو اربابان که کد خدایت هستند جرات ندارن آن وقت برای ما رجرز خوانی می کنی پان ترک تازه به دوران رسیده؟
    • مرگ بر وطن فروش IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      12 2
      اونوقت جوابی بدتر از سوریه خواهد گرفت. اونقد دوز مغولگراییتون زده بالا ک با صهیونیسم دوست شدین و چشمتون رو به روابط قبلی با ایران بستین
    • CA ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      8 2
      تنها کاری که ایران باید بکنه ایجاد سیستم اطلاعاتی قوی در استان های شمال ارس هست که وقتی کسی میخواد وارد استانهای جنوبی ارس بشه بتونه بفهمه از تکفیریها و نفوذی اسراییل نباشه. هزینه و کار داره ولی بخشی از نیاز مملکت داری هست. و مثل سایر استان ها باید بودجه بهش اختصاص پیدا کنه.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 1
      اونوقت جنگ شروع میشه ...اونم تمام عیار .....فکر می کنی خود شهر باکو چقدر دوام میاره ......
    • سید IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      19 2
      پهپاد فوق پیشرفته بابای داداش بزرگه الهام اف بدون اطلاع از نزدیکی مرز ما رد شد جوری زدنش که لاشه‌اش رو با خاک‌انداز از کف دریا جمع کردن؛ تفنگداراشون هم هر وقت اشتباهی وارد آبهای سرزمینی ما شدن با پس گردنی و شلوار خیس برگشتن. حالا این الهام اف کی باشه که به این خاک مقدس نگاه چپ کنه. اوج عرضه‌اش در همین حده که یه پان بدبخت مثل تو رو اجیر بی‌جیره کنه تا بیایی زیر هر پیامی وزوز کنی.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      6 3
      ببین از آب گل آلود ماهی نگیر.مردم آذربایجان فقط با یه کوچه میتونن علی اف دشمن شیعه رو بفرستن اسراییل برای نوکری
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      14 2
      ترکیه با تمام همسایگان خود دارای تنش و درگیری است.عراق سوریه یونان قبرس ارمنستان و ایران .
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      9 3
      ترکیه با تمامی همسایگان خود تنش و درگیری دارد سوریه عراق قبرس یونان ارمنستان ایران فقط و فقط مبادلات و بردگی بی حد و حصر اردوغان با رژیم صهیونیستی در حد عالی هست
    • CA ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      5 1
      15:58 بزنه ببینیم چی میشه خخخخخخخخخ ولی بزنه ما آذربایجانو میگیریم با تسلیحاتش اسراییلو میزنیم
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 2
      در پاسخ به اونکه گفته آذربایجان هم می زند: آذربایجان اگه جرات داشت به ایران حمله کند، پول تغییر اسم زنانه الهام علی اف رو من میدم، آذربایجان با کمک ترکیه و صهیونیستها، ۴۴ روز با ارمنستان جنگیدند، مراکز نیروهای ما رو بزند؟، کارتونی فکر نکن. البته در جنگ زد و خورد هست اگه نباشه جنگ نبست، آذربایجان عمق استراتژیک نداره، می دونی معنای این جمله چیه؟
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      5 4
      درپاسخ به اون فرد توهین کننده: احمق تویی که تا جلوی بینی ات را بیشتر نمی بینی، ایجاد پایگاه برای داعشی های سوریه در خاک آذربایجان، دادن پایگاه به جاسوسان صهیونیست، اقدام تروریستی در ایران و شهادت دانشمندان هسته ای، نمک خوردن و نمکدان شکستن، دیگه علی اف چکار باید می کرد که نکرده، امثال تو و دار و دسته بیشعور تر از خودت، ایران را ذلیل می خواهید. فتنه آذربایجان، یک پروژه از سلسله پروژه های غرب بر علیه ایران است. اسناد دشمنی حاکمان آذربایجان بر علیه ایران اسلامی آنقدر زیاد هست که تردیدی باقی نمی گذارد، لیست سال هست که ایران دارد با آذربایجان در پروژه های عمرانی همکاری می کند و هواشو داره، اون موقع دشمن نبودیم؟ حالا سرمون زده، نه هپلی، مدارک و اسناد وجود دارد.
    • بهزاد AZ ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 26
      آذربایجان عمق استراتژیک نداره؟ اصلا آذربایجان تیاز به شلیک موشک نداره خود آذربایجانیهای ایران به تمام تاسیسات و زیرساختها (خارج از آذربایجان جنوبی) در تمام‌نقاط ایران حمله میکنن! مثل یه چهارشنبه سوری البته بدون توجه به تلفات احتمالی! آمریکا هیچ نیرویی داخل ایران نداره ولی آذربایجان میلیونها نفر رو داره که یادگاری سرزمین باستانی خودشون رو دوست دارن
    • آنتی بهزاد IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      8 5
      دیگه گنده تر از دهنت لقمه برندار،سرزمین باستانی تو ،چراگاه های مغولستانه، برو پاسخ جعلیاتت رو گذاشتیم ببین.در آذرپادگان چیزی به اسم تورک وجود خارجی نداشته،دیگه جعلیات خودتو نشخوار نکن،در ضمن جوری زیرساختهای تو رو بهم گره میزنیم که شب و روزت یکی بشه،اگه جون سالم به در بردی از اینجا تا بربرستان عربده کشان بدویی.حالا هی عجل عجل کن،بیچاره تو آویزون تاریخ و هویت مایی اگه به عنوان یه ترک چیزی از خودت داشتی،که روبروی آذری ها زوزه نمیکشیدی به خاطر توهمات پانترکی بی ریشه هایی مثل خودت! از فرومایگی شما همین بس که توی تاریخ این تمدن و اون تمدن برای خودتون هویت میتراشین،بیسوادی بیشعوری بیخردی،هویت پانترک بهاییه.روزی که اومدیم سراغت نگی چرا سر زده اومدین؟!
  • Nasra IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    31 98
    ما باید ابتدا ترکیب جمعیت استان های آذری خودمون با مهاجران افغان یا اقوام دیگر تغییر بدهیم تا به یک تعادلی آن مناطق برسد بعد از اون مقابله با جمهوری باکو و ترکیه شروع کنیم وگرنه با تبلیغات پان ترکها اوضاع آن مناطق متشنج میشه حتی اگر حق با ایران باشه
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      49 17
      چقدر تو احمقی
    • AE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      99 12
      (13:31) تو خودت یه پانترکی مزدور سایبری، این کلکای کامنتی واسه تفرقه قدیمی شده. همین ایرانیان استان آذربایجان، پدر شما پانترکارو درآوردن و همیشه خواهند آورد.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      54 7
      از لندن پیام میفرستی
    • US ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      68 10
      من یک سوال از مشرق دارم، شما یعنی نمی دونید که این نظر متعلق به یک تجزیه طلبه (13:31) و اومده بین ایرانیان اختلاف ایجاد کنه؟ واسه چی کامنتا این جوری رو منتشر می کنید؟!
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      43 3
      با افغانیا؟؟ موقع مصرف نیا كامنت بذار خب.
    • ساسان IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      24 8
      ظاهرا مشرق فیلتر درست حسابی نداره در مورد نظرات
    • ایرانی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      22 4
      این بابا ساقیش خوب جنس بهش میده خوب رو هوا میبره.
    • Nasra IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      20 20
      بهتر هست قبل حرف زدن کمی فکر کنید.در هنگام جنگ دوم قره باغ با وجود اینکه طرف جمهوری باکو رو گرفتیم ولی بازهم راهپیمایی های اعتراضی بزرگی در استان های آذری ما در خصوص کمک نکرده به ارمنستان شکل گرفت حالا فرض کنید در جنگی بخوایم در کنار ارمنستان ضد جمهوری باکو بجنگیم اوضاع اون مناطق فکر میکنید به چه شکلی هست؟
    • محمود IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      15 57
      ما به عنوان آذربایجان اجازه این کار نمیدیم. عقاید فاشیستی ایرانشهری شما خودتان را متضرر می کند
    • Nasra IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      22 22
      تغییر ترکیب جمعیتی به معنای حذف یک قوم از منطقه نیست بلکه افزودن سایر قوم ها هست تا آسیب پذیری تبلیغات تجزیه طلبانه کاهش پیدا کنه .به جای حذف منطق از تحلیل ها و نظرات بیشتر فکر کنن افرادیکه نظر مخالف بدون آوردن استدلال مطرح کردن
    • علیرضا IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      31 8
      لطفا به مردم شریف اذربایجان که در هشت سال دفاع مقدس هزاران شهید و جانباز و ایثارگر دادن توهین نکن
    • US ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      31 13
      (15:35) پانترک، راهپیمایی بزرگ؟؟ چنتا ویدیو با گوشی گرفتید دادید بیرون، به اینا می گی پرجمعیت؟ من توصیه می کنم ویدیو هارو متوقف کنید و تعداد افراد داخل ویدیوهارو بشمارید (حتی بسیاری ازین افراد تکراری هستن). آذربایجان بین 14 تا 16 میلیون نفر جمعیت داره. یه نسبت تناسب ساده (البته اگه سواد داشته باشی) یه نرخ آماری دستت می ده. کل پانترکای ایران 10 هزارتا هم نیستن. تظاهرات بزرگ توسط هم میهنان ایرانی در آذربایجان ترتیب داده بشه، کل ایران به خروش و وجد میاد (جنبش مشروطه، ستارخان، باقرخان...)
    • US ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      16 10
      (15:42) مسئله ی برخورد با تجزیه طلبی در مراحل اول نیاز به تغییر ترکیب جمعیتی نداره، مسئله اینه که دولت و مجلس هیچ سیاستی در رابطه با نیروهای ضدایرانی درون کشوری نداشته اند، و حتی بعضی از افراد تو کشور علنی تجزیه طلبی می کنن و دستگیر نمیشن. بسیاری از تجزیه طلبان ایران در هر سمت و سوی ایران، افراد بسیار ساده، و شست و شوی مغزی یافته ای هستن. این افراد رو با آموزش درست می توان به ایرانی بودن برگردوند (ناسلامتی خون ایرانی تو رگاشونه و هم میهنان ما هستن). این وسط یه عده هم هستن که مزدور، رابط و عامل سرویس های اطلاعاتی واسه تجزیه ایران هستن، این افراد باید حداقل به چند ده سال حبس محکوم و حتی اعدام بشن، رهبران این افراد هم فقط اعدام. شما خودت یه تجزیه طلبی ماسمالی هم نکن.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      13 2
      خجالت بکش مزدور دشمن. من خودم آذری هستم و خونم رو برای ایران میدم.یاشاسین گوزل ایران.
    • مرگ بر وطن فروش IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 4
      این کامنت متعلق به یه پانمغوله اونایی هم ک بهش توپیدن همکاراش هستن. حواستون باشه اختلاف نندازن بینتون این مغولگراها
    • US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 3
      در پاسخ به Nasra: صد درصد فرقه فرقه انگلیسی هستی، شاید هم صهیونیستی
    • ایرانی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 1
      بر خلاف تصور خیلی ها ما مردم آذری با مردم آذربایجان دارای یک ریشه ویک فرهنگ هستیم وآذربایجان نام منطقه ما بوده نه اون ور آذربایجان شوروی یک اسم جعلی هست ما با مردم اون ور دارای روابط خوب وحسنه هستیم بر خلاف دولت مزدور علی اف مردم آدربایجان شیعه هستن دور نیست اون روزی که به دار و دسته علی اف یه گوشمالی حسابی بدیم .در ضمن اون های که صحبت از تجزیه میکنن بدون در آذربایجان هیچ صحبتی در این باره نیست این فقط تخیلات رسانه های سعودی هست لشکر ۳۱ عاشورا در زمان جنگ خط شکن بود همکنون نیز چنین هست.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 3
      این نظر 13:31 بدون تردید از طرف یک افغانیه . برو کشور خودت
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 3
      ما همه به عنوان یه ایرانی در این کشور زندگی می کنیم اونم یه فاشیست تجزیه طلب مثل خودت بود ۱۵:۳۵ پای امنیت ملی وسط باشه با کسی شوخی نداریم.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      11 4
      من به عنوان یک آذری قلم استخوان های دشمنان داخلی و خارجی ایران اعم از پانترک و علی اف و اردوغان و اسرائیل خبیث رو می شکنم ولو به قیمت از دست دادن جانم. لبیک یا حسین یاشاسین ایران
    • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      خدارو شکر مملکت صاحب داره
  • RO ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 35
    رسما رد دادین خدا شفاتون بده
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      16 4
      خدا شما مغولگراها رو شفا بده فدای تک تک آذریهای عزیز ایران
  • DE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    18 26
    اسرائیل چقدر دقیق داره نقشه میکشه مرگ با هزاران بریدگی
    • مانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      17 5
      جوجه رو آخر پاییز می‌شمرند جوجه !!!
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 1
      تاریخ معاصر رو مطالعه کن قبل از اینکه اسرائیل هم به وجود بیاد ، یهودیان تندرو صهیونیست بین المللی حاکم بر غرب اینگونه توطئه ها و خرابکاری ها را در سطح منطقه مهم ما اجرا میکرده .. امروز ملت ایران بیدار و آگاه و هوشیار شدن نیروهای دفاعی نظامی قوی قدرتمند و مجهز داریم توطئه های یهود و اسرائیل رو یک ب یک خنثی خواهیم کرد .. اسرائیل جعلی رفتنی است جایی در این منطقه ندارد رژیم باکو و رجب طورکیه هم مشغول بازی با آتش هستند سکه سرانجامی برای آذربایجان باکو و ترکیه نخواهد داشت
    • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 1
      ما مرگ قاطع و لحظه ای را با یک شمشیر برنده بهش هدیه خواهیم داد.
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 1
      نقشه کشیدن و حرفهای گنده زدن که کاری نداره، مهم عملی کردن نقشه است، اونکه الان داره زیر هزار ضربه چاقو، دست و پا میزنه، صهیونیستها هستند، غزه، کرانه باختری، صحرای نقب، بلندهای جولان، حزب الله لبنان، سوریه، مقاومت اسلامی عراق، انصارالله یمن، و ..... کافی نیست؟ یا بازم بگم. یکی از ضربه های اخیر چاقو، همون ارسال نفتکشهای ایران بود، کودک‌کشها با اون همه اهن و اوهون، جرات نداشتند بهش چپ نگاه کنند، نقشه هاشون نقش بر آبه کوچولو.
  • قربانعلی NL ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    41 10
    همسایگان در حال برنامه‌ریزی طولانی مدت علیه ایران. دولت ایران در فکر و تخیل دوستی.
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      6 37
      اینا همه بخاطر دیپلماسی پر قدرت نظام مقدسه که همه دشمنان اسراییل رو دشمنای خودش کرده و همشون الان با اسراییل دوست شدن!! باور کن اسراییل خودش نمیتونست اینکار رو کنه
    • زنده باد ایران IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 2
      بخاطر دیدن قدرت ایرانه وگرنه سگ کی باشن اینا. تازه اولشه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    13 40
    از بس دروغ میگین حسته نشدین
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 4
      زیاد به مغزت فشار نیار پانطورک مجازی آقا رجب طورکیه ، مغز برای زیبایی کله درست شده نباید ازش استفاده کرد خخخخ
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    36 8
    آقا چند تا موشک بزنید با خاک یکیشون کنید تا درست بشن
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    27 5
    عالی بود درصورت کوچکترین درگیری بین ایران و آذربایجان و کوتاه شدن و کم هزینه شدن آن ایران بلافاصله باید با یک کار اطلاعاتی قوی و با پهباد در همان ابتدای درگیری آنها را از روی زمین بردارد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    26 13
    الهام اف ! ترکیه خاک آذربایجان را اشغال کرده،از خواب غفلت بیدار شو که بزودی کل آذربایجان را تصرف میکنه و حکومتت را نابود میکنه،بزودی شاهد درگیری ترکیه با آذربایجان خواهیم بود.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    15 42
    خدا رو شکر که مردم چرندیات شما رو باور نمیکنن
    • ع IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      7 2
      اتفاقا اینجور مواقع کاملا هم باور میکنن چون میدونن ایندفعه بحث آمریکا نیست، بحث چهارتا پانمغوله ک چشمداشت به خاک مقدس ایران دارن
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 44
    با این مزخرفات اعتبار خودتان را بعنوان یک رسانه از بین برده ، نفوذ ایران را روزبروز پایین تر می آورید و قفقاز را دربست به ترکیه تحویل می دهید
    • ع IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 2
      چشم سعی میکنیم از جمهوری جعلی باکو بیشتر بگیم. حقیقته میخوای قبول کن میخوای نکن
    • کیوان IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 1
      هرگز اینطور نیست
  • آراز ایرانلی US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    30 12
    میشه رسانه ها لطف کنن و از واژه ی مقدس آذربایجان واسه استان اران عزیز استفاده نکنن؟ همه ی استان آذربایجان یه دونست و هیچ ربطی به بالای ارس نداره. حتی وقتی صحبت از سلفی گری، تروریسم، صهیونیسم و پانترکیسم هست، از واژه ی اران استفاده نکنید. اران، و 10 میلیون ایرانی ساکن توش هم واسه ما ایرونیا حرمت دارن. همون جمهوری جعلی بغکوی (یا بادکوبه) کافیه.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 27
    "حق هر اقدامی را برای نابودی کامل و بدون بازگشت این تهدیدات، محفوظ بدارد" باشه! :))))) فقط حرف و باد هوا، اگر مرد عمل بودین تا الان اقدام می کردین نه فقط شعارهای مسخره و رزمایش و... . رسما مضحکه منطقه شدیم و چهارتا کشورک هم به واسطه ضعف شدید عقلانیت در سیاست خارجی کشور برامون شاخ شدن. اگر میزنین که بزنین دمتونم گرم، اگرم نه رسما اعتراف کنین جرئت تقابل با ترکیه و فرزندش یعنی جمهوری جعلی باکو رو ندارین! شرم آوره اینهمه ضعف در سیاست خارجی بعد جالب اینه که دم از ابرقدرت منطقه ای بودن هم میزنیم.
  • سوسان IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    11 34
    هنوز سوزش شونیسم پالانیه تموم نشده سند سازی تا کی ماشینها عربی حرف میزدند میگفتن نحن من سوریا خخخخخخخ سوریها هم نشان بوزقورد با انگشت دارند خخخخخ ایول پالانی اسباب خنده تورکها شدی
    • مرگ بر وطن فروش IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 1
      اندازه دهنت .... بخور پانمغول. کل آذری های ایران رو سر ما جا دارن و جونمون رو براشون میدیم ولی امثال تو رو به یه ورمون هم حساب نمیکنیم. بازم میگم کل آذری های ایران تاج سر ایران هستن و حسابشون قطعا از مغولا جداست
  • کامران IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    18 4
    جمهوری از تروریستهای اجاره ای با پهباد و جهنمی از گلوله های هدایت شونده استقبال کرده و بساطشان را در کمترین زمان جمع خواهد کرد ان شاءالله.
  • سارا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    15 28
    هورادیز قبلا در تصرف ارمنیها بود اینها رو ارمنیها آوردند حفظش کنه نشد و مثل موش رفتند تو سوراخ اون تابلو هم که مال ارمنیهاست از کوردستان و پکک نیرو آوردند اما اردوی ترک لت و پارشون کرد
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      23 6
      نكنه مزدورای عردوغان تورو از تنهایی در میارن كه اینقدر عاشقشونی؟! دیگه 33 سالته خجالت بكش یكم.
    • US ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      12 12
      چون تابلو ارمنیه، پس ارمنیا اینارو آوردن؟ نمی شه این تصویر زمانی گرفته شده باشه که اون ناحیه تو قره باغ توسط تروریست های سلفی بادکوبه آزاد شده باشه؟ بعد از کی تاحالا پ ک ک عربی حرف می زنه اونم با لهجه شامی ؟ پ ک ک تو سوریه، لیبی و کشورهای عربی کلاس عربی با لهجه شامی میره؟ چه منطق بامزه ای شما پانترکا دارید. با این منطق، پس نتیجه میگیریم ترکیه ی دو رو و کاسب، (با توجه به اینکه چند ده برابر ایران در این 30 سال با ارمنستان تجارت داشته، و دستش در خون سربازان ایرانی الاصل اران آلوده هست)، حتما یه عده نیروی تروریستی سلفی (یا تو توهمات شما پ ک ک) واسه ارمنستان هم تدارک دیده که کاسبیش رو از جنگ بیشتر بکنه. خلاصه اردوی ترک یا اردوی سلفی؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    29 6
    سالهاست الهام درصدد توطئه برآمده وباید حسابی گوشمالی بشه
  • فریدون AT ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    22 5
    درود بر شما، مطالب گزارش شما درست می‌باشد و تنها بخش کوچکی از شرارت‌های باکو علیه ایران را نشان میدهد. جالب هست که همه این مطلب و اینکه از خاک باکو ماموران موصاد برای انجام کارهای ترریستی خود به ایران آماده ا‌ند نیز قبلا روشن بود. با وجود اینها پارسال اکثر مقامات به خواب خرگوشی رفته بودند. آیا حمایت امام جمعه‌های مناطق آذری نشین و به خصوص آقای امام جمعه اردبیل را از رژیم باکو که آنجا را خاک اسلام خواند در حالی‌ که هر روز هواپیماهای باری از تلفن اویو به باکو سلاح میرساندند را فراموش کردید؟ اگر غره باغ خاک جایی باشد، خاک ایران بوده که بد از شکست از روسیه جدا شده. اگر آن وقت حداقل حمایت از ارمنستان به انجام میریسید، باکو و متحدانش پیروز نمیشدند تا چنین در مقابل ایران جفتک پرانی کنند.
  • احمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    29 8
    روزی که جنگ قره باغ بود و برخی در داخل ایران از دولت الهام دفاع کردند بنده در نظرات مطالب شما نوشتم که ایران اشتباه استراتژیک مرتکب شد و ضرر و مخاطرات این موضوع بعدا معلوم میشه
  • رامین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    9 26
    مشرق واقعا به اینایی که میگی معتقدی و یا توهم برت داشته ؟ فقط خواهشا منم امروز میرم بیرون شهر با دوستام چنتا فیلم میگیرم اونام به اسم مستندات حضور داعش تو قره باغ بذا تو مستنداتت البته پرچم داعشو اسرائیل هم دست میگیرم که بهتر بشه....
    • نادر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      10 29
      تمامی این مطالب و عکسها ساخته و پرداخته ارمنستان بود ک ایرانو وارد جنگ کنه حتی یک سند معتبر نتونستن پیدا کنن ک نیرویی از سوریه یا داعش تو خاک اذربایجانه البته برعکس کلی نیروی ترئریستتی پ ک ک تو صف ارتش ارمنستان بود
    • جواب به رامین IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 1
      هرچقدر میتونی از .... عردوغان بخور منم از کشورم دفاع میکنم حتی اگ جونم بره
    • جواب به نادر IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      هر چقدر میتونی از ....الهام بخور،منم از کشورم دفاع میکنم حتی اگه جونم بره
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    18 5
    اردوغان میدونه روابط ملت شیعه اذربایجان با ایران ( عمدشون والا در دو طرف کلی مزدور و تجزیه طلب وجود دارند) به خاطر پیوند مذهبی نزیدک هست تصمیم گرفته برای اشغال مناطق شمال غرب ایران نیروهای سنی ترکمن را مستقر کنه (الهام هم که براش مهم نیست، اسناد پاندورا را بخونید، یک عیاش به تمام معنا) کم کم با حضور و زادآوری این موجودات که در سوریه کارشون سر بریدن بود باقت جمیعیتی کاملا ضد ایرانی در مرزهای ما شکل میگیره. هرچند برای ایران خطری ندارند و نهایتا با شروع تحریک و جنگ اردوغان مثل سوریه اذربایجان را هم نابود میکنه.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 2
    بهانه دارند میدن قره باغ رو پس بگیریم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    18 8
    متاسفانه علی رغم اینکه ما ایرانیان از جنگ بیزاریم و ملت صلح دوستی هستیم و همینطور مردم شریف ترکیه و خواهران و برادران خونی ما در جمهوری باکو اما توهمات و جاه طلبی های بی پایان اردوغان که شاید بدلیل کهولت سن و بروز اشکال در سیستم مغزی ایشان باشد در حال شعله ور کردن آتش جنگی ناخواسته است که به نفع هیچ کسی حتی در نهایت صهیونیست ها هم نیست چون بی شک این آتش دامن آنها را نیز خواهد گرفت.پیشنهاد این حقیر اعزام گروه های آنتی داعش نظیر فاطمیون به نوار مرزی ایران و جمهوری باکو و هدفگیری موشک های نقطه زن مانند فاتح برای اقدام فوری و در هم کوبیدن لانه تروریست هاست.شاید وقت آن رسیده که جهانیان بعد از گذشت قریب به سی و سه سال مجددا شاهد رزم آوری ایرانیان باشند.
  • ع FR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    21 9
    ظاهرا رزمایش ایران بیخ گوش کاسه لیسای عردوغان خیلی ها رو سوزونده :-)
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    16 4
    الان سپاه منتظر چی هست پایگاه هاشون شناسایی بشن با عملیات سنگین موشکی ببرن زیر ضربه
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 3
    اقا این بدجور تنش میخاره همونجور که ترکیه نیرو برده سوریه ایران باید پیش دستی کنه زودتر حمله کنه نزاره جا خوش کنن از ما گفتن از شمام نشنفتن
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    21 5
    چهار پنج تا از اف 16 های ترکیه در شمال عراق یا سوریه سرنگون بشوند. عرعردووق دست و پایش را جمع کرده و مودب خواهد نشست.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    16 7
    ما هم باید بریم پ ک ک رو جمع کنیم بیاریم نزدیک مرز ترکیه مستقر کنیم بهشون اموزش نظامی بدیم تا با ترکیه مساوی شیم
  • زنجان IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 34
    خبر فوری :ارمنستان حریم هوایی خودرا به روی هواپیماهای نظامی آذربایجان گشود
    • US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 2
      این طوری ارتش ارمنستان هروقت دلش بخواد هواپیماهای نظامی بادکوبه رو هدف قرار میده، پاشینیان خائن هم نمی تونه کاری کنه.حیف این وسط نیروی هوابرد ایرانی از نوع ارانیش (شمال ارسی) شهید میشه.کاش این الهام از خرشیطون میمد پایین، می رفت دستبوسی نماینده فرمانده معظم کل قوای جمهوری اسلامی ایران در بادکوبه، تا سربازان ایرانی بتونن از آسمان مام میهن به استان نخجوان (اشغالی) تردد کنن.
  • مصطفی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    13 6
    هیچ پُخی نیستند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 4
    این یک کار رو از اسرائیل یاد بگیرید. اگر کوچکترین عامل ناامنی را در دورترین فاصله از مرزهای خودش ببینه با شدیدترین شکل ممکن به اون حمله می‌کنه و وقعی به هیچ سر و صدایی هم نمی‌گذاره. چند بار فقط به نیروهای ایرانی و مقاومت در سوریه حمله کرده و هنوز هم می‌کنه؟ بیش از ۳۰۰ بار! حالا ایران نباید اجازه جاخوش کردن به تروریست ها کنار مرزهای خود رو بده. باید با شدیدترین و قوی ترین شکل ممکن به اینها حمله کنه. از زمین و هوا و دریا بکوبه چنان که فرصت نکنند جنازه های افرادشون رو جمع کنند. فقط و تنها این راه حل این موضوع ست.والسلام
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 3
    پوزه اینها تو سوریه به خاک مالیده شد حالا نقشه کشیدن ایران رو شبیه سوریه کنن با اوردن این جنایتکاران این خودش سند خباثت الهام علیفه بایدمراکز اینها رو با خاک یکسان کرد قبل سازماندهی شدن
  • نادر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 26
    هیچ نیروی تکفیری و داعشی تو اذربایجان وجود نداره این حرفا همش دروغه و بر اساس تخیلات نوشته شده
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      12 2
      احتمالا عکس ها هم خیالی هستن البته اینو برای مثال میگم منظورم شخص خاصی نیست فرض کنید یک نفر اینجا از طرف باکو یا اسرائیل یا ترکیه نظری میگذارد و حرفی را رد یا تایید میکند خوب مسلما برای این فرد اگر مدرک از هر نوع بیاری یا فایل صوت و تصویری تایید این را از همان جناح مخالف هم پخش کنید یا ببریدش پیش همان ها تا حضوری ببینه ماجرا را و ... باز هم نظرش عوض نمیشود چون نظرش با آنهاست و قرار نیست عوض بشود و میخواهد نظر شما را عوض کند
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 1
      فقط مردم آذربایجان برای این علی اف قاتل کافی هستند تا شیعه ها رو قتل عام نکند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 15
    چرا از حضور پ ک ک در ارمنستان چیزی نمیگید؟
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 1
      چون شما پانترک های کاسه لیس رجب آقا طورکیه راجبش غصه تعریف میکنید کفایت می‌کند ما حافظ منافع ملی ایران و ایرانیان خواهیم بود کاسه لیسی رجب باشد برای شما مجازی ها
  • نیما HK ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 5
    تروریست سرانجام با خود آذربایجان وسپس ارمنستان خواهند جنگید طبق روایات ظهور
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 5
    ایران راهی ندارد جز اینکه اولاً هر چه سریعتر در ارمنستان حضور نظامی کامل پیدا کنه، و دوما یک پایگاه کامل(هوایی، پهبادی و با قابلیتهای رزم زمینی) به فوریت در مرز ایران و آذربایجان در اختیار ارمنستان و هر کشور دشمن با آذربایجان قرار بده، و سوما به گروها و‌ افرادی که در تضاد با آذربایجان هستند کمک کنه، این کارها دقیقا معادل و مصداق همون کارها و تحرکاتی هستند که در حال حاضر آذربایجان داره بر علیه ایران انجام میده بنابراین باید از همین کانال ها باهاش مقابله به مثل بشه،
  • نادر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 29
    واقعا جالبه تصاویر عبور نیروهای ارتش اذربایجان گذاشتید ب دروغ اینارو داعشی مینامید خخخخخخخخخ
  • مختار IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 2
    همه اینها دلایل و مستندات خوبیست که میشه بر اساس آن الهام علیف را تنبیه و سرجاش نشوند اگه ایران اجازه بدهد و از اقدامات تخریبی و فریبکارانه شون علیه ایران اهمال و اغفال کند قطعا اینها در آینده برای کشور عزیز ایران و مردم شریف ایران دردسر و مشکل درست خواهند کرد
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    11 4
    جمهوری آذربایجان با آتش بازی می کند. متاسفانه اسرائیل با استفاده از نفوذش در باکو داره تمام تلاشش رو میکنه که بین ایران و آذربایجان جنگ راه بیفته. چنان جنگی اگر چه در نهایت 10 سانتی متر هم از خاک ایران کم نخواهد کرد اما باعث ویرانی و تلفات بسیار در هر دو کشور به خصوص جمهوری آذربایجان و از آن بدتر دشمنی و خصومت بین مردم دو کشور تا ابد خواهد شد
  • AT ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    16 6
    باید هرچه سریعتر تا دیر نشده این مهاجرا و علی اف شونو بفرستیم سمت مغولستان تا کار دستمون ندادن
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 5
      فارسها هم باید برگردن به وطنشون ازبکستان و تاجیکستان فعلی . سمرقند و بخارا و ... . ایران پهلوی زبان بود نه افغانی .
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 0
      باید برن بردگی توی اسراییل اردوغان و علی اوف
  • GB ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    16 6
    این همه گفتیم به این علی اف و منافقا اعتماد نکنید اینم شد نتیجش بازم دیر نشده این پانترکها رو باید حرکت بدیم سمت آسیای میانه تا دیگه ادعای ارضی نداشته باشن قره باغ در اصل ارمنیه اینا با جعل تاریخ میخوان اونجا رو بکنن اسطبل صهیونیستها
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    22 4
    انشالله با فرمان حضرت آقا این توطئه را هم در هم میکوبیم
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 36
    توهمات عاریایی های مشرق. خودتون هم میدونید دروغه. فقط مصرف داخلی برای دار و دسته مشرق داره.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 1
      جنستو بزن پانمغول از پارک نگیر باعث میشه مثل الان دوزت بره بالا
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 0
      تجزیه و تحلیل این مسائل برای جریانات پانترکیسم بی خرد سخت و دشوار عزیزم ! بهتر زیاد به مغزت فشار نیاری بگذار همان آکبند باقی بماند حیف بخدا ... !!!
  • امیر IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    13 4
    لازم است تا گسترده نشدن این گله های هار ، سقف لانه هایشان بر سر و رویشان بصورت آوار ویران شود . در صورت امکان زنده گیری شوند نور علی نور خواهد شد . خدا قوت به همه نیروهای سرزمینمان جمهوری مقدس اسلامی ایران 🇮🇷
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    11 28
    دروغ و بهانه های شیطانی ایران تمامی ندارد الحق که شاه سعودی راست گفت که سر اژدها در تهران است بکوبید تا جهان اسلام نفس راحتی بکشد
    • ع IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 0
      اون .... خورد با تو. خودشو تو سوریه ...م بعدیشم تو یمن اندازه دهنت شکر بخور
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 0
      خفه شو نوچه اردوغان جنایت کار
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      6 0
      منافق البانی تبار اسراییلی ببند دهنتو
    • مانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 0
      شاه سعودی همه چیز خورد با تو پهن مغز
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      شاه عربستان بهتون نگفت ما زیر بالشش براش گذاشتیم قبل از خواب بخونه!
  • سلیم IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 13
    آقا ما نگرانیم لطفا سند معتبر نشون بدید اینا که دیدیم فیلم نیروهای خود آذربایجان بودن که در جنگ ۴۴ روزه با وانت به سمت جبهه میرفتن و حتی اونموقع تلوزیون آذربایجان با اکثر نیروهای وانت سوار مصاحبه کرد.در مورد عکسها هم که باز تلوزیون نشون داد که ارمنیها برای شایعه سازی لباس آذربایجان رو پوشیدن که بگن فلان و بهمان.امروز از این خبر دلواپس شدیم تورو خدا یه سند واقعی و معتبر نشون بدید ببینیم واقعیت چیه؟با تشکر
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 2
    عقاب شکاری نترسر ز بوم زمان ایجاد انقلاب در آذربایجان و ساقط کردن اسرائیل شمالی فرا رسیده
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 1
    خوب موشک های نقطه زن را برای همین روزها ساخته اند دیگر، هر چند برایشان خیلی زیاد است.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 0
    اشکال نداره موشک های ایران خیلی وقته خاک میخوره بگذارید اقیانوسی از خون این تروریست‌ها درست کنیم خیلی وقته منتظر انتقام شهدایمان هستیم
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    17 2
    این الهام علیف دیگه درست بشو نیست . باید عوض بشه .
  • BE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    13 6
    مگر آن موقع نمی دانستید؟ موقع اقدام، همان وقت بود و کمک به محور ارمنستان باید جزو اولویت‌های امنیتی ایران قرار می گرفت. اکنون که آذربایجان با کمک ترکیه و اسرائیل و نیروهای اجاره ای پیروز میدان شده و دست بالا را در آن مناطق دارد فکر نکنم بتوان اقدام خاصی کرد. تنها راه باقی‌مانده برای ایران انعقاد قراردادهای نظامی و امنیتی با ایروان و تاسیس پایگاه های نظامی در آن کشور است. پانترکیسم فقط زبان زور و اقدام قاطع را می فهمد و بس.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 22
    عکسی که گذاشتید سه تا پرچم هست که هر سه تو خط مقدم دارن با داعش میجنگن ارتش آزاد و کشور تورکیه و نهضت اسلامی که داعش علنا داره با ارتش آزاد میجنگه این متن که گذاشتید سر تا پا دروغ و افترا است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 6
    دهن همشون رو یکساعته سرویس می کنیم.
  • DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 15
    کلا چرنده...
  • کارشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 2
    تروریست ددندی
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 10
    پول بدید به یک گروه تا 1 حمله راکتی از داخل خاک جمهوری آذربایجان به داخل خاک ایران انجام بدن و با این بهانه حمله کنید و آذربایجان را به خاک وطن الصاق کنید اگر قدرتش را دارید که بعید می دونم داشته باشید.
    • بهزاد AZ ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 4
      تا خود چابهار به خاک آذربایجان الحاق میشه بعدش به بلوچستان خوزستان و کردستان استقلال میدیم و کویر لوت رو هم برای تاسیس ایران در اختیارشون میذاریم
  • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    18 8
    یکی دوتا پان ترک هستند که میان اینجا و ۴۰-۳۰ تا کامنت میزارن که مردم فکر کنند تعداد اینها زیاده . علاوه بر این فرقه رجوی هم طبق معمول طرف دشمنان ایران رو گرفته و افرادش میان اینجا و مثبت و منفی به نفع جبهه ترکی- اسرائیلی میزنن .
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      28 2
      احسنت من نمیدونم نهاد های اطلاعاتی چرا انقدر به اینا بها میدن ؟!! این بی وطنارو شناسایی کنید 24 ساعته توی فضای مجازی در حال تفرقه و دشنام به کشورمون هستن اردوغان رو بیشتر از خانواده خودشون دوست دارن پان و منافق هر 2 یکی اند
    • زنده باد ایران IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 0
      دارن اختلاف اندازی میکنن کل آذری های ایران تاج سر ما هستن و حسابشون جداس از متوهما
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 28
    مثل سگ دارید دروغ میگید جمعیت اذربایجان 3ه برابر ارمنستان است و هیچ نیازی به نیروی انسانی خارجی ان هم از نوع اسلامگرا ندارد دشمنان قسم خورده اذربایجان و ترکیه به زودی شکست خواهد خورد
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      19 2
      بخاطر همون جمعیت زیاد پس تو جنگ اول قره باغ از ۴ تا پیرمرد ارمنی فرار میکردن؟
    • عمار US ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      10 2
      برادرعزیزچرابدزبانی میکنی درجنگ اول قره باغ اگرکمک ایران به آذربایجان نبودارمنستان باکمک غربی هاکل این کشوررااشغال کرده بودالان ورق برگشته همان غربی هابخصوص بادلالی ترکیه ورژیم اسرائیل به آذربایجان کمک کردنداماایران عزیز وقدرتمندهمیشه راه اعتدال رادرپیش گرفته وخواهان صلح وامنیت درمنطقه است واجازه دخالت بیگانگان رانخواهدداد
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 1
    کار کار اسرائیله، شما هم به تلافی باید نیروهای قدس را در غزه و لبنان و سوریه مستقر کنید تا اسرائیل دست از این حرکات شنیع و.مذبوحانه برداره
  • م IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 3
    همون سپاه عاشورا اذربایجان و بفرستید خودشون کار و یکسره میکنند ولی بالاغیرتا اذربایجان شمالی رو پس گرفتیم نرید ویلا سازی کنید گند بزنید تو طبیعت بکرش
  • صادقی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 9
    یه عکسایی گذاشتید گ اصلا معلوم نیست ملیتشون چیه و این عکسها کجا گرفته شد مدرک معتبر اراییه بدید
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 9
    اولا هیچ کدام قیافه داعش ندارند ثانیا عکس پایینی عکس حضور ارامنه لبنان در جنگ قره باغ بود یه نگاهی به تابلو با خط ارمنی و فرم لباس شلخته بندازی معلوم میشه ارمنی! فردا الهام میگه اثبات کنید درجا می زندید!!!
  • علیرضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 5
    یک سوالی برام پیش اومده .........مگه چندسال پیش رسانه های جمهوری اسلامی ایران نگفتن پایان کار داعش و گروه تروریستی داعش مضمحل شد پس چرا الان اومدن نزدیک مرزهای ایران؟؟؟؟؟؟
    • احمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 0
      بی‌سواد، اونجا گفتند پایان حکومتی به نام داعش، وگرنه داعش یک تفکره، و در طول تاریخ همیشه ازین تفکرات بوده،داعش میخواست حکومت تشکیل بده که سردار سلیمانی بزرگ این قدرت و پتانسیل رو ازشون گرفت
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 0
      قسمت اعظمش تو سوریه و عراق جمع شد. یه قسمتیش فرار کرد و توبه و این چیزا یه قسمت کوچیکش رو هم آمریکا هلی برن کرد افغانستان ترکیه مونده ها رو گرفت.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 0
      داعش هیچ شهری در دنیا را در اشغال ندارد این یعنی پایان داعش از نظر نظامی ولی بصورت گروه های تکفیری چند نفره و پراکنده با عنوان گرگ های تنها در اروپا و سوریه و عراق و قفقاز و روسیه و افغانستان و آفریقا هستند. اما در قفقاز بیشتر گروه های تروریستی زیرمجموعه ترکیه هستند که حداقل دوتاشون توی اسمشون سلطان دارد بگردی هست و جدیدا یک گروه جدید تشکیل دادند
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 0
      منظور پایان حکومت داعش و ساختار اونها به عنوان یه حکومت بود وگرنه تفکر داعش از هزارسال قبل وجود داشته و تکفیر ریشه عمیق دارد.نگاه به تاریخ و سرگذشت تکفیری ها و منحرفین
  • خاک IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 2
    مدارا بس است ایران باید اقدامی قاطع علیه باکو وانکارا انجام دهد
  • ali IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 2
    نمیدونم چرا هیچ مسئولی دقت نمیکنه که تمام این اتفاقات باهمکاری روسیه و آمریکا و اسراییل داره انجام میشه دارن همه رو به جون ایران میندازن تا ایران بره به سمت روسیه و بقیه به سمت اسراییل و آمریکا . ترکیه هم دنبال منافعش با همه همکاری میکنه . الان ترکیه با روسیه فکرکنم قرار داد همکاری بستن(که آمریکا شاکی شده بود) الان همون ترکیه با آذربایجان دارن با ایران سرشاخ میشن
  • ش. AE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 3
    باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر خطا با سیلی مواجه میشن ایران ارمنستان نیست که این مردک ابله هر غلطی بخواد بکنه جهت یاد آوری ریس جمهور جو گیر شده آذربایجان ۸ سال مقاومت در برابر کل دنیا جنگ نفتکشها در خلیج فارس ویران کردن لانه تروریستها در عین الاسد ویران کردن تروریستها در سوریه ......... حالا خود دانی
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 3
    اگر اینا رو می دونستید پس چرا پارسال خفه خون گرفتید؟
  • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 7
    چرتو پرت
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 19
    هیچ مدرک و سندی ندارید بر اساس احساسات فارس گرایی تحلیل کردین
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 0
      براساس واقعیت تحلیل کردیم همونیکه شماها بدلیل مغولگراییتون نمیبینیدش
  • حسنی KW ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    13 12
    تركيه با مزدوران سلفی وهابی حروم زاده داره در استان اذربايجان شمالی وقره باغ ما تغییر دیموگرافی انجام میده که کم کم اون مزدوران با ازدواج با مردم بومی تغییر مذهب انجام بده این عمل متقابل می‌خواهد وما میبایستی مردم استان آذربایجان وقره باغ را آگاه کنیم خیلی مواظب باشید اون مزدوران سوری اصلا ترک زبان هستند واز ترکهای ادلب وباقي مونده های عثمانیان در سوریه هستند وتمامشان وهابی اند وتشنه به خون شيعة هستند ولی متاسفانه با شعار الله اکبر حرکت می کنند و آزربايجان حسابی فریب اونها را خوردند ما میبایستی با کار حساب شده بین اطلاعات ومردم وفکری ترک زبان ایران برنامه های فرهنگی انجام دهیم برای آگاهی مردم اذربايجان از یک سو واز سوی دیگر فرقه های حزب اللهی در اذربایجان تشکیل دهیم تا وارد کار نظامی شوند والا دور می‌شود وتا ابد تاریخ به ضرر ما رقم می‌خورد
    • US ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 0
      آذربایجان شمالی و جنوبی نداره، همش تو خاک ایرانه. مناطق ایرانی شمال ارس اران هست. آذربایجان رو هم بدون غلط املایی بنویس شیخ پانترک. امروز سایبری های پانترک (و دیگر تجزیه طلب ها) زیر این خبر عجب تزهای جنجالی واسه دفاع از ایران و ایرانیان می دن. هه هه
    • حسنی KW ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 1
      عجب عجب تو چی میخواهی ثابت کنی میخواهی بگی که تو یک ایران پرستی پس چرا از تقاضای من برای وارد شدن به کار برای باز پس گیری شمال آذربایجان ناراحتی وچرا برای تقاضای من برای لت وپار کردن مزدوران سوری ناراحتی بله فهمیدم دلت سوخته که نکنه نقشه مادرتان آمریکا بهم بخوره بله راست گفتی عجب اوضاع قاطی شده که شما هم نوچه های ربع سکه پهلوی هم وارد عمل شدید
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    24 69
    متاسفانه از وقتی حکومت دست فارس ها افتاده مکتب پان فارسیسم عامل فتنه و تفرقه جهان اسلام شده ، پان فارس ها آرزوشون اس که جمهوری آزربایجان هم مثل یمن و سوریه و لبنان میشد ولی کور خوندن ملی گرایان تورک هیچ وقت به پان فارسیسم در نقاب مذهب شیعه فارسی این رو اجازه نخواهد تا یمن دیگر در قفقاز اتفاق بیفتد
    • US ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      37 8
      همین کم مونده یه مشت گرگ پرست و سلفی، نگران اسلام بشن.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 1
      از نظر شما احمقا هرکی مخالف تفکرات نژاد پرستی تجزیه طلبانه تون هست فارسه ! خدا شفاتون بده انشالله نمیخواد تفرقه بندازی مشرق نظر منو چرا تایید نمیکنی دقیقا ؟ با همین ایمیل به یکی جواب دادم هنوز تایید نشده چیزی بدی هم نگفتم
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      11 0
      عزیزانی که همیشه جامه میدرند که آی فارسا فلان و بهمان نظرات این چنینی رو در چند هفته اخیر مطالعه کنن بعد نیست مگر اینکه خودشون هم قوم گرا باشن هرچند من ایشون رو ترک نمیدونم بلکه پانترکه و برای تفرقه اومده
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      10 2
      ۱۶:۱۴ خخخخ پانترک ملعون رو لعنت بر شما منافقین بی دین کذاب لعین و اون پدرخوانده تروریستتون عردوغان و یذیدوف شما ها ی وقت خودتتونو خراب نکنید بقیه کار ها پیش کش شما و مزخرفاتتون به گور خواهید رفت مردم ایران دیگه شما منافقین رو شناختن کی رو می خاین رنگ کنید
    • م IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 1
      تو احتمالا تورک عثمانی هستی و اذری ایرانی نیستی
    • ع IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 1
      ما هم اجازه نمیدیم چهارتا حرومزاده با افکار مغولیشون منطقه رو به .... بکشن. حواست باشه آذری های ایران رو سر ما جا دارن و جونمون رو براشون میدیم اما حساب شماها جداست.
    • DE ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 0
      دوستان لطفا در مورد جنگ چالدران تحقیق کنید تا گول چنین اراجیفی را نخورید.
    • DE ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 2
      علیف و اردوغان دستبوس رژیم اسرائیل هستند و جزو جهان اسلام نیستند .
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 0
      اولا که پانفارس اختراع شما مزدوران علیف هست و اساسا چنین چیزی وجود خارجی ندارد، دوما اینکه الان ما بدهکار شدیم؟ جمهوری باکوست که تنش میخاره و هر روز داره دنبال بهونه میگرده بعد ایران به دنبال شروع جنگه؟ اما یه چیزو خوب بدونید. ما دست اسرائیل از تو آستین هر کی بیرون بیاد قطع می کنیم. چه در سوریه باشه، چه در یمن، و چه در جمهوری آذربایجان
    • پاپک آذری iran IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 0
      بعنوان یک ایرانی و آذری پاسخ این مجازی ابله و نادان پانطورک رجب پرست طورکیه رو میدهم : نادان بی خرد پانطورک : فارسی زبان ملی ایران، فارسی زبان اتحاد ما اقوام ایرانی از جای جای ایران بزرگ، زبان پیوند دهنده ما ایرانیان، ایکاش اندکی فهم و شعور و سواد داشتید و این نکته رو میفهمیدی ! بی جهت نیست بزرگان آذری بایجان ایران عزیز فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله .. پاپک آذری ایران iran
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 0
      سایبری ها جهودهای آموزش دیده فارسی نویس از اسرائیل نگران اسلام شدن !!!
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 0
      ببین حتی الان هم شهدای آذربایجانی جنگ تحمیلی مثل نگین توی ایران میدرخشند که آخری آنها شهید منوچهر محققی تبریزی رکورد دار پرواز با f4در جهان بود حالا فکر کردی عمله های علی اف و اردوغان که خودشون نوکر صهیونیست هستند میتونن فتنه کنند؟ با هر پوشش که هستید برید اسراییل بردگی
  • اذربایجانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 12
    تو جریان جنگ قرهباغ نیرویهای ارمنی یه کلیپ پخش کردن ک طرف با زبان عربی خودشو نیروی داعشی معرفی میکرد و میگفت پونصد دلار از ترکیه گرفته اومده جنگ بعد اسیر شده ترکیه همونزمان واکنش نشون داد گفت این فرد تحویل سازمانهای بین المللی بدید تا حقیقت مشخص شه ولی ارمنستان طفره رفت و این کارو نکرد در اخر معلوم شد ک طرف از کوردای سوری عضو پ ک ک بوده و تو صف ارتش ارمنستان با اذربایجان داشته جنگ میکرده هموطنان عزیزم گول این حرفا نخوردید و زود باور نباشید
    • US ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      5 0
      بسیاری از ارگان های بین المللی اعلام کردن که نیروهای سوری و سلفی توسط ترکیه در جنگ قره باغ، لیبی و طبیعتا در اصل کار یعنی نبرد سوریه وارد شده اند. ارمنستان چه چیزیو باید اثبات کنه؟ پ ک ک بهانه ای موهوم واسه کشورگشایی اردوغانه، به زودی محور مقاومت خلیفه ی جعلی رو سرجاش می شونه. و همونطور که عثمانی به سطل آشغال انداخته شد، ترکیه نیز تو زباله انداخته میشه.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    نمیدونم باکو چی میگه و چی میخاد فقط اینو بگم به عنوان یک آذری در صورت جنگ دشمنان ایران پشیمان خواهند شد.یاشاسین ایرانیمیز.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 0
    آقا مگه اجداد این زوزه کشهای ترکیه و آذربایجان ۴۰۰ سال با هم دشمن نبودن ؟ حالا چی شده کارداش قارداش میگن به هم ؟! ۴۰۰ سال جنگ پادشاهی شیعه و خلافت سنی فیلم بود ؟
    • بهزاد AZ ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 4
      شاه اسماعیل و سلطان بیازید دوم رابطه خیلی صمیمی و دوستانه ای داشتند. تا زمانی که شاه اسماعیل کشتار مذهبی رو شروع کرد! شما که عقبگرد تاریخی میکنید سال ۱۹۱۸ که ارمنیها و آشوریها با کمک روسیه و انگلستان،مردم کرد و ترک آذربایجان را قتل عام میکردند و سایر ایرانی ها تو خونه هاشون نشسته بودند، ارتش عثمانی به کمک آذربایجان اومد!
    • پاپک آذری iran IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      بهزاد سایبری رجب آقا متوهم عثمانی یه کم از جنایت های عثمانی ها در آذربایجان ایران هم برامون تعریف کن پانطورک مجازی رجب پرست ! از قتل عام کودکان و مردان آذربایجانی به دست سربازان وحشی و خونخوار عثمانی بگو ؟ از تجاوزها جنایت های سنی چری های عثمانی در آذربایجان بگو برامون ؟ یاشاسین ایران
    • با گرگها می رقصد ! IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      بهزاد ملیجک شاه اسماعیل و سلطون بایزید دوم بوده،برای همین یه وقتی هم از توبره میخوره یه وقتی از آخور !! بستگی داره چه موقع گشنه باشه و توی کدام اصطبل تاریخی بسته باشنش،نکته کلیدی اینکه،کلا پانترکه و بهایی و ضد ایران.ژن مغولیش باعث میشه نتونه بی خیال عثمونی یا صفوی بشه،کلا هرچی اونو به گرگها شبیه تر کنه،براش خوشایندتره،الانم ملیجک اردوغان و علی اف شده که خودشون توی اصطبل اسراییل بسته شدن..
    • بهزاد AZ ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      عثمانیها فقط برای سرکوب تروریسم تشیع ساه اسماعیل به ایران حمله کردندو هر کسی از شاه اسماعیل دفاع میکرد رو تنبیه کردند چون واقعا کارهای افتضاحی انجام میداد. شما هم از تجاوز ارتش پهلوی به دختران آذربایجان در سال ۱۹۴۵ بگو!
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      از تجاوز سربازهای عثمانی به دختران آذربایجانی چیزی نگفتی! با اینکه اقرار کردی گرگ زاده ها وهابی عثمونی اومدن به سرکوبی شیعیان!! تخم کفتر بخور بریده بریده حرف نزنی،راستی کسی از جنایات آتاتورک برات چیزی نگفته؟! عجبا...حالا خودش برات میگه توی جهنم.
    • بهزاد AZ ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      عثمانی به زنان آذربایجان تجاوز نکرد. طرفداران شاه اسماعیل تروریسمدمبتنی بر تکفیر رو شروع کردند و اتفاقا به آذربایجانی تجاوز کردند و اونها رو اعدام کردند. ارتش عثمانی فقط تروریستهای صفوی رو تنبیه کرد و زنان اون تروریستها رو به عقد سپاهیانش درآورد. هرگز تروریستهای شاه اسماعیل هم ارز مردم آذربایجان نبودند.
    • رحمت عیدی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      اصل و اساس این جلز و ولز کردن امثال این بهزاد پانترک تو این خبرگذاری و خصوصا زیر این خبر اهمیت انتقال تروریستهای داعشی توسط نوکر صهیونیسم عردوقان به شمال ارس و لب مرز ایران بعنوان قوه اجرایی انگل لیس در منطقه و شبیه سازی لبنان اسقاطیل برای اسقاطیل و بر ضد ایران است اهمیتی به غایت زیاد که اینگونه تمام مزدوران سایبری خود را اعم از پانتورک و تجزیه طلب و افسران سایبری و.... به این خبرگذاری و در بخش کامنت خبر کمک باکو به تروریستهای داعشی است تا شاید حداقل افکار عمومی را ازصحت این خبر و خوده اصل خبر به حاشیه برده و از آن بعنوان بهانه انفعال ایران در مقام پاسخگویی به این حرکت اسقاطیل استفاده کند در واقع ماجرا همین است فلذا شما دوستان و هموطمان واقعی به چرت و پرتهای این عوامل سایبری پانترک و غیره اهمیتی نداده و عبور کنید
  • حسن IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    اگر چاه ها و تاسیسات نفتی باکو دود شده به هوا برود باکو تسلیم خواهد شد . پولی در بساط برای .....نخواهد داشت .
  • جاویدایران NL ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    چرا نشستیددددددد؟؟؟؟؟ اینجاهایی که نشون دادید بخصوص در نزدیکی ایران همش رو بمباران کنید نقطه ای نابودشون کنید، هر مورد اینجوری که دیدید باید همون لحظه اقدام کنید، اجازه ندید جای پاشونو محکم کنن باید در لحظه نابودشون کرد.
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 1
    به ولله قسم هم ترکیه و هم آذربایجان رو فقط با یک حکم جهاد ازطرف رهبری ازدرون توسط مردم خودشون نابود می کنیم حتی بدون یک عدد شلیک گلوله اگر باور ندارید کل منطقه رو ببینید دست ایرانه؛ شماها عددی نیستید جلوی امپراتوری ایران حیدری. برای ایران زشته که برای شما از گلوله استفاده کنه مخصوصا برای عررررردوغانی که خودمون نجاتش دادیم.
  • بازنشسته ایرانی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بایدمسئولان کشورخودمون خیلی مراقب باشند.چون اگر دشمن روز بروز بیشتروقویتربشود بخصوص که دولت آذربایجان الهام علی‌اف وقیح وپرروترشده باتحریک اردوغان دیگر مماشات بس از چون اگردیر اقدام کنیم مثل زمان (صدام = بنی صدر) تکرار نشود هرچند دیگردوره بزن در رو گذشته ولی باید همیشه آماده باشیم. البته فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب است ماهم تحت امر وفرمان ایشان هستیم. علی اف هم دست پخت مرحوم هاشمی رفسنجانی است بگزریم حالا باید محکم و آماده باشیم.به امید پیروزی وسربلندی وموفقیت رزمندگان اسلام وملت غیور ایران ان شاء الله
  • کوروش CA ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    7 0
    متاسفانه یک سری ایرانی سرمایه خودشان را بردنند ترکیه خونه وکاسبی راه انداختنند این دولت ترکیه مثل سال 1348 که دولت عراق یک سری ایرانی را از عراق اخراج کرد وباعث شد تمام اموال آنها توسط دولت وقت عراق مصادره شود حال بیعد نیست دولت ترکیه در آنیده همین بلا را سر ایرانی ها در بیآورد باید به هوش باشیم
  • DK ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 0
    چرا پانترکهای دوستان داعش و تجزیه طلب اینقدر آزادن در ایران؟ همه رو دستگیر کنید
    • مجتبی از زنجان IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 0
      ببنید نه تنها ایران همه کشورهای دنیا اقلیت دارند مثلا در هند بیش از۴۰۰۰هزار اقلیت مانند بنگال،تامیل،کشمیری،پنجابی و.... یا در چین بیش از۲۰۰۰اقلیت مانند هویی،منچوری،مغول،ایغوز،تبتی و.... یا در اندونزی بیش از۵۰۰اقلیت مانند سوندایی،جاوه ای،پاپوآیی،کالیمان،باتنی و.... مهم اینکه اسم اقلیت روی نام استان نباشه اسم معمولی داشته باشه واقعا
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 1
    اول باید تکلیف برجام معلوم شود تا مشخص شود مشکل آذربایجان را باید نرم حل کرد و یا سخت. با احیا برجام امکان پاسخ سخت به باکو فراهم میشود
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 0
    بدون شک سستی ایران در برابر الهام خانوم دراز سبب این اعمال شد، ایران هرگز نباید اجاز می داد تا به قدرت برسه، سکوت و خفقان شیعیان آذربایجان که فریاد کمک خواهی سر می دادن و ما نگاه می کردیم امروز باید تقاصش را پس بدیم، چیزی که عوض داره گله نداره، اگر در گذشته یک نیروی قوی شیعی تشکیل شده بود و الهام خانم را ساقط می کرد و مردم شیعه آزادانه مراسم مذهبی خود را می گرفتن این جور نمی شد. تعجبم از الهامی که از پرچم سیاه امام حسین می ترسه و آن ها را جمع آوری می کنه چطور می خواهد با ملت امام حسین روبه رو بشود.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 4
    مسولان راست وچپ تو این تحریم وتوروم وبیکاری وفقر عمدن 6000000میلیون افغانی را وارد ایران کردند تا6000000میلیون ایرانی بیکار بشه،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش تو ایران زیاد شده،خداوند مسولان بیسواد وبیکفایت وبی وجدان را نابود کند که نسل ایرانی را از بین بردند،دین و دنیا را از مردم گرفتند مردم را دین زده کردند،سوغات افغانستان برای ملت ایران هرویین وتریاک وهشیش وشیشه ودر واقع عتیاد است سوغات دوم افغانستان بیکاری جوانان ایران است و سالانه میانگین 100از ماموران نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر در مرز افغانستان کشته وشهید می‌شند ،دیگه خوشم از مذهب ودروغ نمیاد ،ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین کشور دنیا هستیم، ایران رکوردار فقر وبیکاری وتوروم واختلاص مسولان وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وعتیاد وطلاق ورانت در دنیا است،مسولان تو ایران کاریابی افغانی راه انداختند خودمان از بیکاری وفقر نمی‌توانیم زندگی کنیم و افسرده شدیم و آریم روزی صد دفعه میمیریم،خداوند مسولان دروغگو وکثیف وافغانی دوست راست وچپ را با شمر محشور کنه ونابود کنه،چراغی که به خانه رواست به صد مسجد حرام است
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      چه ربطی داشت منافق
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 1
    این فیلم یه نفر با موبایل گرفته ساعتش زتویه اش همه چیز معلومه اونوت علیف کاری به فیلمبردار نداره؟!!!!
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 0
    این اتفاق ها باید برای ایران درس بشه که با هر اتفاقی صف اول مشاوره به اردوغان نباشه.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    برای یک تروریست فراری، شکست خورده و بی پول دوهزار دلار ماهیانه که به پول ایران بیش از پنجاه میلیون است رقم بسیار وسوسه کننده ای است خاک تو سر ترکیه همیشه دنبال اینه که از ایران عقب نمونه وقتی ایران به سازماندهی بسیج عراق و سوریه اقدام به حق کرده اونها هم برای اینکه جا نمودن بازماندگان داعش رو به ناحق سازماندهی میکنن احمق های عقده ای بیشعور...
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 5
    کتاب قلعه حیوانات که در آن خوکها با دشمن تراشی اسب ها میترساندن یادتان هست
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      موجود جالبی هستی امثال تو باید با پوتین سرباز دشمن از خواب بیدار بشین برات متاسفم ! آرزوی تفکر و تعقل ! برات دعا میکنم تا به حقیقت برسی ..
  • US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 2
    چرا همش میگیید باکو باکشور رژیم صهیونیستی؟ رژیم صهیونیستی رو هم ترکیه هدایت میکنه و عامل همه این تغییرات ناخوشایند ترکیه هست که رویای امپراتوری در سر دارد بزرگترین دشمن ا یران بعد ازآمریکا ترکیه تروریست پرورهست .جلو ترکیه گرفته بشه جلو بیشتر مشکلات ایران گرفته میشه.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 0
    مَن حَفَرَ بِئراً لِاَخیه وَقَعَ فیه. آنکه برای برادر خود چاهی حفر کند خودش در آن میافتد. اگر دست بر ندارند به زودی سیلی خواهند خورد ان شاء الله.
  • یکی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 0
    توصیه: همه‌ی تورهای گردشگری به ترکیه رو لغو کنید.ضربع ساقتصادی بزرگی می خورند.ایرانی ها پول زیادی در ترکیه خرج میکنند.این حرکت اردوغان رو سرجاش میشونه.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    صراط مستقیم, [۲۰۲۱/۱۰/۴،‏ ۰۵:۳۹] [عکس] #پوستر باید هدف #الله باشد... ✨ #جوانی #صراط_مستقیم کانال نشر بیانات استاد تحریری. https://t.me/joinchat/AAAAAD2stxMxZ5uTJmy1bg صراط مستقیم, [۲۰۲۱/۱۰/۴،‏ ۲۱:۴۷] [⁨روضه حضرت پیامبر(ص)⁩ – ⁨استاد تحریری⁩] #صوت_روضه 🏴روضه #حضرت_پیامبر (ص)و #امام_حسن_مجتبی (ع) کانال نشر بیانات استاد تحریری. https://t.me/joinchat/AAAAAD2stxMxZ5uTJmy1bg صراط مستقیم, [۲۰۲۱/۱۰/۵،‏ ۱۶:۵۴] [عکس] #پوستر #استوری #گریه یکی از نعمت های خداوند متعال... #نعمت_بزرگ #چشم #صراط_مستقیم 🌸y1bg
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 3
    الهام علی اف بیشرفیه
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ علیهم السلام يَعْلَمُونَ عِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ وَ أَنَّهُ لَا يَخْفَى عَلَيْهِمُ الشَّيْ‏ءُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ 1- أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَحْمَرِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ سَيْفٍ التَّمَّارِ قَالَ كُنَّا مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع جَمَاعَةً مِنَ‏ الشِّیعَةِ فِی الْحِجْرِ فَقَالَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَالْتَفَتْنَا يَمْنَةً وَ يَسْرَةً فَلَمْ نَرَ أَحَداً فَقُلْنَا لَيْسَ عَلَيْنَا عَيْنٌ فَقَالَ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ وَ رَبِّ الْبَنِيَّةِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَوْ كُنْتُ بَيْنَ مُوسَى وَ الْخَضِرِ لَأَخْبَرْتُهُمَا أَنِّی أَعْلَمُ مِنْهُمَا وَ لَأَنْبَأْتُهُمَا بِمَا لَيْسَ فِی أَيْدِیهِمَا لِأَنَّ مُوسَى وَ الْخَضِرَ ع أُعْطِيَا عِلْمَ مَا كَانَ وَ لَمْ يُعْطَيَا عِلْمَ مَا يَكُونُ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ وَ قَدْ وَرِثْنَاهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وِرَاثَةً اصول کافى جلد 1 صفحه: 388 روایة: 1 ترجمه : سیف تمار (خرما فروش) گوید: با جماعتى از شیعیان در حجر اسمعیل خدمت امام صادق علیه السلام بودیم، حضرت فرمود: آیا جاسوسى مراقب ماست؟ ما بر است و چپ نگاه کردیم و کسى را ندیدیم، عرض کردیم، بر سر ما جاسوسى نیست، حضرت سه مرتبه فرمود: بپروردگار این کعبه بپروردگار این ساختمان، اگر من با موسى و حضر مى‏بودم به آنها خبر مى‏دادم که من از آنها داناترم و چیزى را که نزد شده بود، ولى علم آنچه تا روز قیامت واقع مى‏شود، عطا نشده بود، لیکن ما از راه وراثت آن علم را از رسول خدا صلى الله علیه و آله بدست آورده‏ایم. شرح : مجلسى ره گوید: اگر اشکال شود که چگونه امام که از گذشته و آینده اطلاع دارد درباره جاسوس از اصحابش مى‏پرسد، جواب گوئیم که در سابق گفتیم که امام مکلف نیست که بچنین علمى عمل کند و باید در ظاهر طبق تقیه رفتار کند و یا آنکه امام براى اطلاع از بعضى مطالب محتاج بمراجعه کتب و یا توجه بعالم قدس است. 2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِیرَةِ وَ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا مِنْهُمْ عَبْدُ الْأَعْلَى وَ أَبُو عُبَيْدَةَ
  • عباس IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    کوتاهی در این زمینه خیانت به اسلام ناب محمدی هست وخدمت به صهیونیزم.مواظب خدا باشید مسولین که خداوند در کمین خاینین هست.خدا لعنت کند کسانی را که هنوز نمی فهمند اهداف این گروهای پلید را.
  • علیرضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    متاسفانه راهی بجز درگیری نظامی آذربایجان برای ما نگذاشته اگر شل بزنیم ایران بخطر میوفته در نهایت ترکیه هم داره آتیش بیار معرکه میشه اگر ترکیه دست از آوردن مزدور برنداره باید کردها را در تمامی نقاط اطراف ترکیه تجهیز کنیم و حمایت کنیم ترکیه بلطف جنگنده اف ۱۶ و ۳۵ و سیستم اس ۴۰۰ توهم زده و کاملا داره کارتهاشو رو بازی میکنه گویا داره مارو مسخره میکنه
  • محسن IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 22
    واقعا چرا ایران مسیر باکو به نخجوان که از خاک ایران میگذرد را بر مسدود نمیکند ؟؟؟ چرا حریم هوایی ایران بر روی جمهوری جعلی آذربایجان بسته نمیشود ؟؟؟ چرا کنسولگری باکو در تبریز که پایگاه پانترک ها و تجزیه طلبان است بسته نمیشود ؟؟؟ چرا رزمایش های مشترک با ارمنستان و هند برگزار نمیشود ؟؟؟
    • بهزاد AZ ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      86 5
      چونکه مسیر ترانزیت چین-اروپا و خط لوله گاز و نفت ترانس خزر از آذربایجان عبور خواهد کرد! حالا گرجستان و ارمنستان باید آذربایجان رو راضی کنن تا از درآمد میلیارد دلاری ترانزیت کالا و انرژی بهره مند شن!
    • آنتی بهزاد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 10
      فقط مرگه که چاره نداره بهزاد جون،به کوری چشم مغولان،ایرانی نژادها براش فکر اساسی میکنن.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 6
    ایران بزرگ اسلامی، بدون هیچ تعارفی و بدون هشدار قبلی، مقر تروریستها را با موشکهای نقطه زن شخم بزند تا حساب کار دست همه بیاید. باید اعلام کنیم اگر تهدید را جدی دانستیم و اطلاعاتمون تکمیل شد، حمله حتمی است. صریح الهجه باشیم.
    • بهزاد AZ ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      79 7
      اولا توهم زدید ثانیا حمله کنید در روز اول با کل پلها و تونلها و خطوط انتقال برق فشار قوی تون خداحافظی کنید!
  • ف م IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 0
    منافع عظیم اقتصادی شامل وامهای صد میلیاردی و سرمایگذاریهای گسترده انگلیس در ترکیه عجرت و پاداش همراهی ترکیه با سیاست خارجی دنباله‌دار استعماری انگلیس در غرب آسیا است. خلاصه ترکیه برای منافع ناسیونالیستی خود لازم باشد تمام منطقه را به خون وآتش میکشد. پادویی ترکها برای صهیونیستها منطقه را به ناامنی و ویرانی خواهد کشید.
    • بهزاد AZ ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 4
      تاریخ و عنوان این سرمایه گذاری انگلستان رو بفرمایید ببینیم! یعنی جون به جونتون کنن پخمه هستید
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      کل مدارک درخواستی تو رو میذاریم توی پرونده پزشکی رجب.
  • محمد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    شایداین تحرکات باعث برگشت این قطعه جداشده به سرزمین مادری ایران بشه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 9
    وقتی در استادیوم آزادی طرفداران پرسپولیس به ترک ها توهین میکنند یا برنامه فیتیله به ترک ها توهین میکنه یا مهران مدیری در سریال هایش ترک ها را رفتگر نمایش میده یا در سریال خانه به دوش همسایه فضول را یک ترک نمایش میدهند
  • لر IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 0
    ما آماده ایم جانمان را برای ایران بدهیم
    • بهزاد AZ ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 9
      هیچ مشکلی نداره ما جان شما رو میگیریم فقط دلمون برای خانواده هاتون میسوزه نتیجه حماقت شما غصه ها و دلتنگی های ناشی از مفقود الاثر شدن شما در دل اونها خواهد بود.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      6 0
      آقا بهراد جرات داری بیا این حرفا رو بین مردم بزن تا خود مردم آذری ایران جرت بدن. ما همه تابع دستور رهبر هستیم شما هم بهتره بری زیر خیمه بابا اردوغانت.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 0
    باید با یک نفوذی پادگانی که داعشی توش هست بفرستن هوا. که دیگه نه اونا بتونن حاشا کنن و نه بتونن به کسی گیر بدن که چرا احترام به مرزها مون نذاشتین و .... .
  • RO ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 40
    اردوغان قصد دارد بتنهایی و با استقرار نیروی نظامی و احداث پایگاه در بسیاری از همسایگان ایران از جمله باکو و ترکمنستان و شمال عراق وقطر و پاکستان و گرجستان و .‌‌‌..مانع تجارت ایران با جهان شود که بسیار بلندپروازانه تر از تحریم های آمریکا دور برداشته
    • بهزاد AZ ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      18 6
      ایران مگه جز فروختن گاز و نفت تجارت دیگه ای هم داره؟
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 0
      خب اگه تجارت مورد پسند شما ...فروشی طورکیه ای باشه که ...
    • بهزاد AZ ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      11 0
      صادرات ترکیه ۲۲۰ میلیارد دلاره اونها کار و تولید میکنن شما از کجا میاری میخوری جای سواله!
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      ۲۲۰ میلیارد دلار از توریسم؟! خدا قوت ! واقعا جز از تورکیه از احدی برنمیاد حتی تایلند.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    ... موضوع : لبیک یا خامنه ایی لبیک یا حسین می باشد و است ... لبیک یا الله جل جلاله لبیک ای خدای متعال لبیک یا رحمن و یا رحیم لبیک یا ذا و ذو و ذا الجلال و الاکرام ..... لبیک یا صاحب الزمان عج و لبیک یا فارس الحجاز عج ..... لبیک یا مهدی ع لبیک یا حسین ع .... درود و سلام بر محور مقاومت و حضرت آیت الله رییسی و رهبرم حضرت امام خامنه ایی و مرگ بر مخالفانشان و ضدشان و دشمنانشان ..... درود و سلام بر محور مقاومت و رییسی و رهبرم حضرت امام خامنه ایی و مرگ بر مخالفشان و ضدشان و دشمنانشان ..... لبیک یا مهدی ع لبیک یا حسین ع .... لبیک یا صاحب الزمان عج و لبیک یا فارس الحجاز ع .... لبیک یا الله جل جلاله لبیک ای خدای متعال لبیک یا رحمن و یا رحیم لبیک یا ذا و ذو و ذا الجلال و الاکرام.
  • US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 0
    عالم امروز پر از ماتم و رنج و محن است گرد غم بر سر هر محفل و هر انجمن است این چه شور است که بر پا شده در ارض و سماء این چه سوز است که در سینه هر مرد و زن است بانگ وفریاد به گوش آید از افلاک مگر رحلت ختم رسولان و عزای حسن است رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بر عموم مسلمین جهان تسلیت باد
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 1
    جای حاج قاسم عزیز خالی که طومارشون رو در هم بپیچه
    • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      سلیمانی ها دارد این خاک ... ایران بیشه شیران
  • محسن IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 2
    شیر هم تا وقتی قویه کفتارها جرات ندارن نزدیکش بشن اما وقتی که کفتارها حس کنن شیر ضعیف یا مریضه بهش حمله میکنن ودیگه کارش تمومه
    • بهزاد AZ ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 5
      شیر کجا بود؟ موج شکن اسراییل بود ایران! تا قبل انقلاب تمرکز اعراب روی اسراییل بود الان دارن بخاطر تهدید از طرف ایران با اسراییل پیمان استراتژیک ابراهیم امضا می کنن!
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 0
      بهزاد خفه شو دیگه...تا حالا کسی بهت نگفته خیلی حال بهم زنی ؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      مقداری تاریخ بخون اعراب سازش رو از همون قبل انقلاب ایران بعد از مرگ عبدالناصر با سادات شروع کردند و اون پادشاه عربستان تحریم گر آمریکا و مخالف اسراییل رو کشتند و پادشاه بعدی شد رفیق آمریکا و اون صدام بود با اشغال کویت پای آمریکا را به خلیج فارس باز کرد با اون همه پایگاه اصلا تمام این کشورهای جدا شده از عثمانی در جنگ جهانی با کمک به انگلیس بر ضد دولت عثمانی و به کمک یهود و ملکه انگلیس تشکیل کشور های مختلف و پادشاهی های وابسته دادند و بخاطر ظلم انگلیس و یهود صهیونیست به ملت فلسطین مدتی با کمک بلوک شرق با اسراییل جنگیدند و بعد شکستهای متوالی تسلیم شدند و حالا دوباره با ملکه و این اسراییل متحدند و ترس از این دارند مردمشان پادشاهی شان را نابود کند چه ربطی به اسلام دارد
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 1
    اخ که کجایی سردار کاش بودی
    • آذری iran IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 0
      روحش شاد سردار بزرگ ایران و منطقه غرب آسیا حاج قاسم سلیمانی ، ایران بیشه شیران حاج قاسم ها دارد فدایی دارد این خاک کهن ایران زمین ، من خودم آذری از خطه آذربایجان ایران عزیز هستم دولت علیف باکو ترکیه اردوغان و اسرائیل غلط زیادی بکنند آذربایجان مثل همیشه پیشتاز دفاع از ناموس و خاک ایران خواهد بود جان ناقابلی دارم آرزو دارم به مرگ طبیعی و در بستر نمیرم جانم رو فدای خاک ایرانم کنم .. یاشاسین گوزل ایرانیمیز ..
  • احمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    دوستان بزارین مگس ها جمع شن بعد مگس کش رو میزنیم عجله نکنین
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 5
    مانور ایران برای ج آذربایجان لزومی نداشت و اشتباه شد . راههای بسیار زیرکانه از جمله کمک به ارمنستان می‌توانست آذربایجان را سرجایش بنشاند و اگر هم درگیری پیش می‌آمد همان بسیچیان اردبیل با کمک مردم جمهوری اذربایجان برای تنبیه علیف کافی بود و نیازی به قشون کشی نبود. علیف بچه است
    • بهزاد AZ ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 6
      بسیجیان اردبیل هرجایی جمع بشن با بمب میرن هوا. اصلا فرصت درگیری پیش نمیاد!
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      بهزاد جون انقد ما رو یاد راکی 1و2 و3 ننداز،بهزاد استالونه اُف !
  • US ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    از قلب تبریز با فاتح ۱۱۰تا علی اف به فهمه که یک من ماست چقدر کره داره که پاشو از کیسه ماستش جلو تر نزاره
    • بهزاد AZ ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 5
      به تاسیسات و زیرساختهای آذربایجان ایران آسیب نمیزنیم ولی مانقوردها هر جایی جمع بشن منفجر میکنیم. اغوزخان نیازی به فرزندان خاین نداره
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      میبخشی بهزاد جون اون وقت این اوغوز خان که میفرمایی اسمش توی تمدن ماننا که میفرمایی اومده؟؟!! کتابهایی که معرفی کردیم بخون،منقورد که میگی چه زبانیه؟! میبخشید آخه اونجایی که ادعای باستانش رو کردی،هیچ نشانه ای از این دست واژگان و البته از ترکمغولی وجود نداره،اسامی شاهان و مکانها و ...در کتیبه های یافت شده رو برو ببین چیه،ریشه شون چیه،خلاصه اینکه اوغوز مغوز کتیبه هاش در مغولستان اونم تازه قرن ۱۱ پیدا شده فوق فوقش قرن ۹.
    • بهزاد AZ ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      بله عزیزم اغوز خان همون ایشپاکا پدر بزرگ مادیای سکایی هست که در کتیبه آشوری در موردش نوشته: "^He who scattered the inhabitants of Minni, the qutu^ the unsubmissive; who subdued the armies of Ishpaka of Ashguza — an alliance that did not save him — ^with (his) sword.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      توی کتیبه به انگلیسی نوشته؟؟؟!!! بعد اونوقت سکاها این ور ،مادها اون ور؟! بعد مسافت جغرافیایی چی،در ضمن سکاها ایرانی هستن،آویزون،کتاب بخون،کتیبه نتراش،بی هویت رفتی درباره مادها خوندی که دوباره توهم زدی!! خوندی توی کتیبه ها چی بود،به چ زبانی بور،بیچاره بی ریشه چرا چرت و پرت مینویسی آخه دنیا به پانترکها میخنده!! کتاب تاریخ سیاسی اشکانیان رو بخون،متلاشی میشی!! دیگه هم متن انگلیسی بلغور نکن!! اسنادی که ما داریم همه زبانهای باستانی رمزگشایی شده است که هیچ پانترک بیسوادی حتی نمیتونه فارسی امروزی اون رو از رو بخونه!! بهزاد جونی فاصله زمانی و مکانی مادها و سکاها به کنار اغوز موغوز اون سر دنیا،با بربریت وحوش گونه خودش،چطوری کتیبه درست کرده ،اونم اون دوره!!خیلی بعدتر از سکاهای ایرانی!! پانترکیسم جاعل آماتور بی هویت بی ریشه،سارق و مفت خور. بیچاره بیسواد،کتیبه ها خط دارن،خط ها نشانه بخشی از هویت یک تمدن هستن خط و زبان مکمل هم هستن...بیسوادی بیشعوری بی خردی!
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 1
    دشمن هر کی می خواهد باشد تروریست باشد یا نظامی و در هر لباس و ملیتی باشند زمان جنگ از دست نیروهای ایران جان سالم به در نخواهد برد
    • بهزاد AZ ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 5
      اصلا نیروهای ایرانیی باقی نخواهد موند که کسی بخواد از دستش نجات پیدا کنه. به روزی خواهید افتاد که طالبان هم بزنه تو سرتون مجبور بشید بهشون خاک بدید
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 0
      آقا بهزاد مطمئن باش اگر بنا باشه ما نباشیم قبلش شما و امثال شما و دشمنان ایران رو نابود میکنیم. ایران یکپارچه تحت دستور رهبر هست .درسته مشکلاتمون زیاده اما خائن وطن فروش نیستیم.
    • بهزاد AZ ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 1
      باشه پس باهم نابود میشیم
    • آنتی بهزاد IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      منتها تو میری درک اسفل السافلین بعد از نابودی.
    • بهزاد AZ ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      تشخیص اون بر عهده خداست که بعد مرگ چه نسیبمون میشه! با این شرکی که شما دچارش هستی قطعا حسابت دشوار خواهد بود!
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 5
      نصیب درسته بهزاد جون.راست میگی از نظر بابی ها و بهایی ها بهشت جای پانترکهاست.
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 8
    سر باران سپاه فقط شعار پوچ دادن بلد هستند ....مگر نگفتند که داعش باید ۴۰کیلومتر از مرز ایران نباشد وخط قرمز است ؟الان داعش ترکیه آذربایجان اعراب خلیج فارس افغانستان پاکستان همه علیه ایران متحدد شده و حاکمیت دینی حاکم بر ایران بفکر نابودی ایران وایرانی هست .....عدم روابط صحیح با دنیا و مزدور پروری عاقبت تباهی هست .....سپاه فقط علیه مردم ایران زرنگ است درمقابل همسایگان ذلیل است
    • بهزاد AZ ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      16 3
      ژنرالهای سپاه آموزش نظامی درست حسابی ندیدن فقط با علامت مهر روی پیشونی درجه میگیرن. ژنرال باید در حد ریاضیدانها ریاضیات و در حد فیزیکدانهت فیزیک بدونه! اینها میان دستگاه مستعان ۱۱۰ رونمایی میکنن یعنی یه نفر بینشون نیست بگه آبروریزی نکنید. آنالیز درست حسابی ندارن مملکت رو به فنا میدن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 6
      سایبری ( بهزاد). ژنرال های ایران 8 هشت سال تمام در جنگ با تمام جهان ایستادگی کردند آموزش واقعی دیدن چیزی که رجب طورکیه و سربازانش تو خواب ندیدن !
    • آذری میهنم ایران IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      طورچیه رجب خان فقط یه سامانه روسی اس 400 خریده بود طورک های طورچیه چه شادمانی می‌کردند ریخته بودن پشت وانت و سواری پرچم طورکیه تازه تاسیس رو نیچرخوندن شادمانی می‌کردند در صورتیکه ما غیر از سامانه های روسی، سامانه های دفاعی بومی ایران رو تولید کردیم که گلوبال هاگ آمریکایی رو تو آن ارتفاع شکار کرد ، طورکیه فقط طبل تو خالی یگبا یک مشت تروریست تکفیری عرب و چند ملیتی .. اردوغان رو ما نجاتش دادیم خودمون هم سیفون رو روش خواهیم کشید رجب رو می‌فرستیمش پیش چنگول خان وحشی مغول جد بزرگ رجب !!! یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله ..
    • رحمت عیدی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      خطاب به بهزاد؛ پانترک بهزاد عزیزم وقتی که عردوقان از ترس کودتاچیا خودشو خراب کرده بود و نیروهای قدس سپاه آوردنش ارومیه و بعد بهش کمک کردن تا سر قدرت بمونه اون موشکهای هسته ای طرفدار کدوم گوری بودن یا جنگ اول قره باغ!؟ وخی جمع کن خودتو پانترک ابله خر بزرگتون هیچ غلطی نتونست بکنه با ایران بزرگ حالا یه مشت پانترک با الهام خانوم و عردوقان و یه مشت سلفی تکفیری داعشی میخایین چه..... بخورید؟ مرتجعان عرب و داعشی و الهام خانوم و عردقان و اسقاطیل و...... تازه میشید جمع نوکر نوچه های صهیون، اربابتون از ترس ایران قهوه ای کرده تازه یادش افتاده نوکرا و نوچه هاشو متحد کنه علیه ایران ههههههه باشه بابا شمام بازی ببینم چه..... میخورید
    • بهزاد AZ ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      سند در مورد کودتا ارایه کنید خوب! شما عیرانی فقط بلدید گنده بدوزید! ترکیه ای ها به دروغهای شما میگن Acem palavrası کلا تنها کاری که بلدید ادعای بدون سند هست در هر موضوعی
    • رحمت عیدی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      حتما فک کردی بچه زرنگ پانترکایی اُسکل فک کردی بیای تو خبرگزاریهای ایرانی هی سند سند کنی واقعیتو بردی زیر سوال!؟ هرچند مزدوری میکنی واسه همین کارا، هروقت عردوقان اسناد کودتا رو منتشر کرد برو ببین، اما میتونی بری از عردوقان بپرسی کی نجاتت داد، موقعی که تو کمد خونش قایم شده بود از ترس کودتاچیا برو ببین به کی زنگ زد واسه کمک؟ اینا اسناد امنیتیه که بخاطر منش بزرگوارانه ایران منباب ابروی عردوقان بیشرف عمومی منتشر نمیشه ولی میتونی بری تیتر تمام خبرگذاریهای غربی و عربی رو اون موقع رو بخونی یا میزگردهای کارشناسی شبکه های آمریکایی اروپایی رو ببینی که کی نجاتش داذ ولی بالاخره تمام محافل کارشناسی خبر داشتن یا خبر دار شدن و میتونی پستها و توییتهای خبرنگاران غربی عربی عبری همون تاریخ و بعدش رو بخونی جهت سند که حرف همشون نجات عردوقان از کودتا توسط ایران بوده فقط جهت بستن دهن امثال تو، ما ایرانیها خوب میدونیم چی به چی بود جوجو واسما سند سند نکن
  • خودم IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 1
    فکر کنم حدود ۲ملیون موشک از چند ملیارد موشک تو ایران داره تاریخ شون سر میره باروت و خرج و تی ان تی ها توشون حساس شده.باید یه جایی شلیک بشن لااقل یه مصرف بهینه هم باشه.😉نکنه خدایی نکرده سهم الهام خانوم بشن
    • بهزاد AZ ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 9
      تقیه از اصول اخلاقیات عجم هست. ماکت های موشک خوبی ساخته بودید. میلیونها طرفدار آذربایجان هرکدوم یه موشک هسته ای هستن.
    • آذری iran IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 0
      بهزاد جهود سایبری مجازی فارسی نویس رجب : من خودم آذربایجانی ایران هستم جانم رو فدای خاک مقدس ایران خواهم کرد مشکل شما سایبری های رجب همین که هنوز آذربایجان و ما آذری های ترک زبان رو نشناختید ! فدایی دارد این خاک کهن یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون بالا .. پاینده ایران
    • بهزاد AZ ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 2
      برادر خونی ما هم باشید رحم نخواهیم کرد. ما با غیر نظامیان ایران تا ابد برادریم ولی علیه آذربایجان اقدام کنید در خاک خود ایران جوابش رو میگیرید بدون شک
    • جواب به 11:23 IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      خیلی داری اختلاف میندازی آلبانی نشین آذری های عزیز ایران همیشه تاج سرمون بودن. اتفاقا این شماها هستین ک یه ورمونم نیستین. مراقب ...خوریت باش. من خودم ترک تبارم و امثال تو رو به هیچم حساب نمیکنم. قبل اقدام تو و دوستان متوهمت، کل آذری های ایران علیه خودت بلند میشن. یاعلی
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 0
      آقا بهزاد ۱۰ ۱۵ من خودم آذری هستم اما ممطمئن باش با امثال تو وطن فروش ها هیچ برادری نداشته و ندارم.من ایران را نمیفروشم ولو با قیمت جانم.اگر دستور از ناحیه رهبر صادر بشه دودمان علی اف رو توی خاک آذربایجان به باد میدم.یاشاسین ایران
  • AE ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    حداقل کاری که دولت ایران می تواند انجام دهد جلوگیری از خروج سرمایه های مملکت در پوشش خرید خانه در ترکیه این گام اول بسم الله
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 1
    خیلی نگران تبریز هستم. خدایی نکرده حلب دوم نشود. زنده باد آذرآبادگان سرزمین مهربانیها
  • اردبیلی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    نویسنده محترم مقاله،دولتمردان قبلی ماچندین سال درخماری بسر میبردند،تادشمن صهیونیستی کنارگوش ماست،الان هم مسئولین محترم فقط حرافی وشعار میدهند،درحالیکه اردوغان و علی اف،عمل میکنند.هنوز درایران صغری کبری میکنند،روزی شعار و روزی رفتار منفعلانه.نتیجه اش میشود همین
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    افرادی مانند اردوغ ان و علی اوووف و بن ضایع و سایر سلطونها و شیخکهای منطقه مانند انگلهایی هستند که بر روی فاصله و زخم روابط ایران و غرب رشد و نمو میکنند. روابط خوب با آمریکا و غرب داشته باشید و دشمن جهان نباشید تا این انگلهای همسایه ایران به فاضلاب تاریخ بروند. با دو تا موشک بالستیک با تمام دنیا و در همه مناطق نمیشه جنگید.
    • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      دقیییییییییییییییییییییییییقن!!!!!!!!!!!!
  • نادر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    به نظر من حسن خان در این غیبت صغری بیکار ننشسته وبا تغییر گفتمان و مسایل روز از محاکمه ایشان و رد یابی چگونگی نفوذ عوامل اسراییل در سیستم های اطلاعاتی ایران میتوانست و می تواند مهمترین هدف شان بوده باشد لذا باگنده کردن سریع و یک هفته ای مسایل مرتبط با دولت آذربایجان و ایجاد هیجانات کاذب به هدفش رسید دیگر خبری از بررسی ترک فعل ها و کوتاهی های دولت ایشان نیست و.....
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام دوستان شما چرا با شروع یک سناریوی نمایشی اینهمه دلشوره دارید وهیاهو میکنید اینا همش برنامه های هماهنگ شده سازمانهای موساد رژیم صهونیست ومیت ترکیه میباشد و اهام خانم علیف عروسک خیمه شب بازی این سازمانهاست وهیچ اختیاری از خودش ندارد بشریت باید نگران مردم مظلوم کشور کوچک آذربایجان باشد که تحت استبداد عیف خاین در خفقان کامل بسر میبرندعلیفی که تربیت شده کامل کمونیست میباشد وتنها آموخته اش سرکوب ملت هست و وبا موافقتش با اسکان تروریست های ترکمن سوریه در خاک آذربایجان حماقت خودش را بیش از پیش به منصه ظهر رساند وخیانت بزرگی به آذری زبانها مرتکب شد اما مانباید فعلا غوغا راه بیاندازیم چرا که هنوز حضرت پوتین اعلام موزه نکرده است بنظر من ایران وروسیه دارند افراد و گروه ها را شناسایی میکنندبدانید اگر پوتین اراده کند اهام خانم را در کمتر از 12 ساعت از صحنه قفقاز محو میکند وهمچنین اگر جمهری اسلامی بخواهد درمدت 40 روز اهام خانم کمونیست را نا کوت میکند پس ترکیه میماند و با اینهمه روسیاهی در این میان باید روشنفکران کشور آذربایجان را از فتنه ای که در راه است آگاه کرد و باید بدانند که چه سرنوشتی در انتظار مردم آنان در حال رقم خوردن است وباید هرچه زودتر باحفظ منافع کشورشان ب همسایه ارمنی خویش صلح کنند باید بدانند که غرب وشرق خیرخواه مردم آذربایجان نبوده ونیستند نمونه بارز آن گروه مینیسک است که مدت 30 سال خیلی راحت خاک آذربایجان را به ارمنستان دادند وباید بدانند که ترکیه دلسوز آنان نیست کافیست تاریخ 4صدسال اخیر را بخوانند متوجه میشوند که عثمانی چه بلایی بر سر شان آورده فرقشان اینه که آنزمان باگسیل سپاه ینیچری ول الان باتزویر اردوغان میباشد بهوش باشند که خروجی شیطنت های چند سال اخیر مخصوصا ماه های اخیر فقط فقط تاراج وکشتار واسارت برای شم مردم آذربایجان خواهد بود
  • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 3
    جمهوری اسلامی باید تودهنی محکمی به دولت خائن ترکیه بزندکه ازجابلندنشود وجمهوری آذربایجان را به مام اصلی خودایران بازگردان البته پس ازغربال کردن آنها ازتروریست های داعش.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 6
    خیلی بدبخت و بیچاره اید که این توهم و خیالی که در سر دارید را هیچ کس جز خود شما قبول نمی کند مشکل شما نه اسرائیل نه به قول خودتان تروریست ها هستند که در مرز آذربایجان با ایران هیچ وجود خارجی ندارند مشکل شما ملت بزرگ ترک هستند که نمی توانید و نمی خواهید که موفقیت و پیشرفت شان را ببینید شما یک عمر ادعای مسلمانی و حمایت از مسلمنان را دارید در حالی که با همه ملت های مسلمان منطقه مشکل دارید نمونه اش هم همین مسئله قره باغ که بد جور از شکست ارمنستان غاصب و جنایتکار در جنگ دوم قره باغ ناراحت و عصبانی هستید و از فرط عصبانیت عقلانیت را هم از دست داده اید، بهتره به جای دشمنی با ملت ترک که قبلاً پنهان بود ولی الان نقاب تان افتاده و آشکارا با ملت ترک دشمنی می کنید آن هم در حالی که نزدیک نیمی از جمعیت ایران را هم ترک ها تشکیل می دهند با از بین بردن تبعیض ها و تحقیرها و توزیع عادلانه منابع قدرت و ثروت در بین همه اقوام و رسمی کردن زبان ترکی در ایران و تدریس آن در مدارس و دانشگاه ها از مواهب این کار با پیوستن به اتتحاد کشورهای ترک زبان استفاده کنید و جلوی تجزیه احتمالی ایران در آینده را هم بگیرید.
    • ع IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 2
      ایران همیشه با باکو روابط دوستانه داشته حتی موقع جنگ قره باغ رهبر علنی از آذربایجان حمایت کرد. اما حکومت صهیونیستی باکو بود که این حمایت رو ندید و شمشیر کشید بروی دوستان دیروزش و توهم برش داشت. حکومت صهیونیستی علی اف بود که چشم دیدن پیشرفت ایران رو نداشت و از اوایل تشکیلیش با اسرائیل جور شد نه ایرانی که حتی مرز بازرگانیش رو بروی حکومت جعلی باکو باز کرده از طرف آذری های عزیز ایران حرف نزن چون حتی آذریهای ایران هم اهمیتی برای حرفای یه عده متوهم قائل نیستن حتی منی که تبار ترک دارم :-) پیشنهاد میکنم واقعیت رو ببینید نه اونیکه میخواید ببینید و نمیبینید.
    • علیرضا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 0
      شیر مادر حلالت که راست گفتی
    • آذری iran IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 2
      بعنوان یک ایرانی از خطه آذربایجان عزیز پاسخ این پانطورک مجازی رجب پرست رو میدهم : ما آذری ترک زبان و ایرانی تبار هستیم ، آذربایجان ترک نیست ترک زبان شده ! البته قطعا" این موضوع خارج از فهم و شعور شما پانترک های ایرانستیز رجب پرست طورکیه است ، بی جهت نیست بزرگان آذربایجان ایران فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! من خودم آذری ایران هستم فدایی میهنم ایران عزیز ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز
    • جواب ع US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 2
      اولا کشوری به نام باکو وجود ندارد.. به کوری شما نامش جمهوری آزربايجان است.. دوما این اراجیف سایتهای پانفارسیزم را جدی گرفتی سوما ایران عملا از ارمنستان حمایت کرد و لفظا از آزربايجان این هم سیاستی است برای فریب احمقهایی مثل شما.... تمام تسلیحات ارمنی ها از مرز ایران وارد ارمنستان میشد...ما به چشممون دیدیم . اگر کمک‌های ایران نبود اصلا سی سال قبل شوشا اشغال نمیشد... و اگر شوشا سقوط نمی‌کرد قره باغ هم اشغال نمیشد... الان هم این کشور کثیف فاشیستی ایران است که به جان کشور همسایه افتاده.. ایران ناراحت است چرا کشوری در همسایگی ایران در امنیت است باید آن را به آتش بکشیم... رهبر ایران چند روز قبل میگه چرا آذربایجان امن است... تمام درد ایران امنیت آذربایجان است.. والله این وسط ایران داره آذربایجان رو تهدید میکنه یکساله داره به دردغ میگه داعشی ها در جنگ قره باغ بودند... چطور طلبه های شهید در کنار داعشی ها جنگیدند.. چطور در جنگ با شعارهای حسینی تشییع جنازه انجام می‌شد... اینقدر راحت تهمت زدن به دیگران گناه است والله به خدا گناه است.. والله به خدا ج ا ایران حکومتش اسلامی نیست
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 2
      بدبخت خودتی و اون علی اف کافر
  • DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 1
    ایران با یونان و قبرس باید علیه خردوغان اقدام کنه تا حالش جا بیاد. مرزهای شمال غربی یک سردار سلیمانی برای حرم ایران یک لشگر بزرگ سپاه قدس متشکل از غیوران اذربایجان لازم داره که ریشه این تکفیری ها رو بخشکونه.
  • آراز IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 5
    اینها مبارزان ترکمن هستند از ترکمن های شمال سوریه که اومدند به ترک های اذری کمک کنند.داعشی نیستند.یکم تحقیق کنید فرقشان را می فهمید
    • بهزاد AZ ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      مبارزین ترکمن هم نیستن عکسها و فیلمها ربطی به هم ندارن. اسمش رو هم گذاشتن ژیولوکیشن که همه فک کنن یه پخی هست. حساب کتاب ژنرالهای اینا به هم ریخت دچار توهم توطیه شدند.
  • مریم IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 3
    زبان نجاست بارتون رو ببندید و بیخود فتنه راه نندازین. هموطنان دلیر، فداکار و باغیرت ترک ما همیشه پای ایران ایستاده و بر ضد دشمنانش چنان حماسه ها آفریدند که تا قیام قیامت تعریف کنی تمامی ندارند. پس دهنتو گل بگیر!!! ما خوزستانیها قهرمانان آذری کشور را هرگز از یاد نخواهیم برد.
    • بهزاد AZ ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 1
      ببند دهنت رو هم سال ۱۸۱۳ هم سال ۱۹۱۸ آذربایجان رو تنها گذاشتید. از شما همه چی درمیاد جز هموطن
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      من آذری و ترک زبان از آذربایجان ایران عزیز هستم ولی متوجه نشدم شما چی گفتی منظورت چی بود ! ما آذری ترک زبان فرزند ایران عزیز حافظ منافع ملی ایران بزرگ هستیم آذربایجان در َطول تاریخ بزرگان زیادی به ایران هدیه داده ما پاسدار مرزهای ایران بوده و هستیم ، اگر لازم باشد باز هم در راه دفاع از ایران عزیز جانفشانی خواهیم کرد
    • آنتی بهزاد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      خودت دهنت رو ببند چنگیزتولای،حق نداری به هموطن من توهین کنی به خاطر سگ دست آموز کافر و منافق،نذار جوری خفه ات کنیم که که توی تاریخ بنویسن، آذربایجان چه ربطی به مغول تبارها داره؟! غلط اضافی میکنی خودتو قاطی امور داخلی ما میکنی،بربر بی تمدن،از کی تا حالا پیاز هم شده قاطی میوه ها؟! یابو برش داشته بهزادآباد هم شهری هست لابد!! هنوز سیلی نخوردی که بفهمی برای ناموس ایرانی شاخ و شونه نکشی،از بدبختی امثال شماست که میدونید هیچی نیستید از نمد دیگران برای خودتون کلاه میسازید!!
    • بهزاد AZ ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      3 2
      تقصیر دولت ماننا بود وقتی عاریایی ها با بزهاشون اومدن فلات ایران بهشون رحم کرد و نذاشت از گشنگی بمیرن. باید اون موقع بجای آموزش تمدن به آریایی ها همه اشون رو تبعید میکردن همون سیبری که ازش اومدن. انقدر وحشی و گشنه بودید کل تمدنهای هزاران ساله منطقه رو نابود کردید
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 1
      بهزاد جون،کتاب تیره های ایرانی جلد دوم رو بخون،بعد توهمات پانترکیت کلا دود میشه میره هوا،چون اصلا نه میدونی آریایی چیه و نه ایران و نه اونچه فکر کردی توی ترکمغولی ازش بر اومدی!! آویزون یه چیزی بگو که علمی باشه.تورک کیلویی چند بود اون موقع؟! یه نشونه از گرگ جماعت اگه پیدا کردی،بعد حرف مفت بزن.پانترکیسم و توهماتش تمومی نداره! جالبه هر منبعی معرفی کنی این بربرها توش میخوان یه چیزی برای خودشون دست و پا کنن! آویزون اون وقت تورک بودنت کلا زیر سوال میره،باید بیای بگی ایرانی و آریایی هستم!
    • بهزاد AZ ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      3 1
      من کتابهای مورخین بیزانس و کتیبه های آشوری رو میخونم نه تفاسیر شما رو! از سیبری اومدید رعیت ماننا شدید این تنها واقعیت موجوده
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 1
      بیچاره یه چیزی بگو که خودت یه چیز دیگه ات رو نفی نکنی!! سیبری؟! سکاهای ایرانی...آشوری؟! مورخین بیزانس؟! آخه مغول رو چه ربط به تمام اینا؟! برای همینه که در دنیا پانترکیسم ملعبه است و مضحکه! عمیق که مطالعه کنی میفهمی! هر آشغالی دوست داری بخون،چون دنیا خلاف توهمات پانترکیسمه!یک کتاب هم درباره اش هست،مراجعه کن بد نیست! اون وقت مغول رو چه ربطی به بیزانس؟! بیچاره های آواره.پس کی میخواین باسواد بشین؟!
  • Mahdi IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    پارسال چیزی حدود ۳۰۰۰ تروریست را تورکیه به باکو آورده بود و الان هم گویا خانواده تروریستها را آورده اند تدابیر امنیتی بیشتری را انجام دهیم و در مجامع بین المللی و منطقه ای بگوید ایران باکو رفتار های خصمانه ای دارد و دست به خبتثت های بی حد و اندازه ای میزند ترمز تورکیه و باکو را بکشیم
    • بهزاد AZ ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      اسنادتون رو ارایه کنید. یه ادعا کردید زیر ابار اثباتش زاییدید الان توهم ژیو لوکیشن زدید
    • رحمت عیدی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      بهزاد پانترک جون یه سر برو تو سایت سازمان هوانوردی جهانی تو اون یکی دو هفته قبل از حمله ائتلاف الهام بنت عردوقان به قره باغ ببین شصت تا پرواز هواپیماهای ترابری نظامی ترکیه از ادلب سوریه و جنوب غرب ترکیه مرز با سوریه به جنوب جمهوری باکو برا چی بود؟ بعد بیا اینجا سند سند کن، راستی میدونی رستمینه چیه؟؟ برو تحقیق کن بعد بیا نقش پانترک سایبری رو بازی کن پنجاه دلاری، حالا گذشته از همه این جوگرفتنات و وز وز کردنات بشین و تموشا کن ببین چجوری دماغ الهام و بنت و عردوقان به خاک مالیده میشه
  • CA ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    شما هر جای آذربایجان برید پرچم حضرت الشهدا و ارادت به اهل بیت رو می‌بینید. این به معنای نفی لیبرالیسم و ابزارهای آن که دوقطبی سازی از طرق مختلف به ویژه ناسیونالیسم افراطی یا همان پان ترکیسم و یا هر پان دیگر که باشد را می‌بینید. برای همین امر به جای چهل کانال چهار صد کانال هم استان یاغی باکو هم برای خطه آذربایجان سرزمین دلیرمردان کانال بگذارد بازهم چیزی تغییر نخواهد کرد مگر آنکه رهبر عزیز حکم جهاد علیه تکفیری ها و اسراییلی های در مرز استان یاغی باکو را بدهد. آنوقت هست که خواهند دید ترک آذری ایران سرزمین های یاغی جدا شده از وطن را چگونه به آغوش نام خود بازخواهد گرداند
    • بهزاد AZ ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      ۸۶٪ مردم آذربایجان به علیف رای دادن که ترویج دهنده لیبرالیسم و ناسیونالیسم در آذربایجانه! بعد فتح قره باغ قطعا این درصد خیلیبالاتر رفته. ایران با کمک ناشیه انش به ارمنستان پرستیژ خودش رو شدید نابود کرد.
    • آنتی بهزاد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      البته این درصد!!! حکایت دم روباهه که شاهد روباهه،اینا هم مغول تبارها هستن نه آذری و شیعه،به موقع اش،برات جدول تناسب میبندیم،خیالت تخت.
    • بهزاد AZ ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      شما غرق توهم توطیه و دشمن و نفوذ و مستعان ۱۱۰ و قاهر ۳۱۳ هستید! خدا کسی رو با دردی که شما بهش مبتلا هستید امتحان نکنه
  • ایرانی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    یک سرباز ارمنی میگفت خودش دیده که سربازان آذربایجانی(که درحقیقت همون داعشیها بودن درلباس ارتش آذربایجان)سربازان اسیر ارمنی رو سر می بریدن،خدااای من پشت مرزهای ما چه خبرررررره!!!!!
    • بهزاد AZ ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      چرا اون سرباز رو زنده گذاشتن که بیاد این اتفاق رو تعریف کنه؟!
    • آنتی بهزاد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 0
      چون به خواست خدا اسیر نشده و زنده مونده.
    • بهزاد AZ ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 1
      به خواست خدا اسراییل یه ژنرالتون رو از تو پادگانتون تو سوریه برداشته برده اسراییل بازجویی کرده! خواست خدا اینطوری میشه نه توهمات شما
    • حسام زاهدی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      جناب بهزاد تو قطعا نه ایرانی هستی نه اذربایجانی شما یک منافق کثیف و بی همه چیز هستی که از البانی میخوای تفرقه بندازی. مردم ایران و اذربایجان با شعورن مثل تو احمق نیستن. سلام منو به برادر مسفود برسون🤣🤣🤣
    • رحمت عیدی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      بهزاد پانترک عزیز اینقد جوش نزن تقلا نکن شیرت خشک میشه، اولا خدای همگان از جن و انس و همه موجودات الله جل جلاله است مخصوصا خدای قوم برگزیده آخرالزمانش که ما ایرانیها باشیم که محبتی دو طرفه بینمان در جریان است برخلاف قوم بنی اسرائیل اما خدای صهیونیستها لوسیفر اعظم (شیطانِ جنی) است که اربابِ اربابِ ارباب تو و امثال توست،دلیل اصلی دشمنیشان با ایران و ایرانی همین است بخل و حسودی به قوم برگزیده اصلی که در اخرالزمان طومارشان را در هم خواهد پیچید،حالا تو رو بازنده قمار که چه عرض کنم شدی مزدور بازنده، واما بعد سر جریان حمله به تیفور و انتقام محور مقاومت به فرماندهی ایران و حمله راکتی به بلندیهای جولان و نابودی کل یگانهای جنگال و ضد جنگال و شنود و جاسوسی و ماهواره ای اسقاطیل که به.... خوردن افتاد و با وساطت و التماس به روسها از ایران عذرخواهی کرد و کلا غلاف کرد دیگه عمرا وجودشو نداره غلطی بکنه دیگه اسیر گرفتن ژنرال ایرانی اونم از تو پایگاه ایرانی تو سوریه فقط بیان فانتزیشونه که یخورده به خودشون دلداری بدن حالا به بی بُته ای مثل تو هی تکرارش کنه مثل یه مُسکِّنِ ساعتی برای درد بی درمون صهیونیستاس، خوشم میاد واسه کامنتای این خبر اضافه کاری برداشتی ها بابتش چقدر اضافه تر از 50 دلار بهت میدن
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    کسانی که ایران را تشویق به حمله به باکو می نمایند می خواهند شیعیان را نابود کنند اینها می خواهند از ایران یک شاه اسماعیل شهید درست کرده و به قربانگاه چالدران بفرستند- ایران نباید بیشتر از خاک ارمنستان جایی وارد شود آنهم اگر دولت ارمنستان دعوت نماید
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    قسمتی از متن این مقاله : «این لیست نشان می دهد که عمده افراد شرکت کننده در این نبرد مربوط به استان حلب و مناطق شمالی سوریه هستند و اکثرا نیز نه به خاطر تفکرات مذهبی و بلکه صرفا به دلیل بیکاری و تامین نیاز مالی به این منطقه آمده اند.» خودتون دارین میگین این افراد اکثراً نه به خاطر اعتقادات مذهبی افراطی بلکه از سر فقر و ناچاری رفتن آذربایجان ، اونوقت بهشون میگین تروریست؟ اگه اینطوریه که افرادی که مثلاً واسه شرکت امنیتی روسی واگنر کار میکنن هم تروریست هستن...
  • ودوداهرن GB ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    هر اقدامی را ما خودمان اجازه بدن در نطفه سرکوب بکنیم اجازه ان را ندیم تمرکز نیروهایه اصلی بر انها بهم بخوره باید در جریان کار جوانها را قرار داد و ان خانم که خدا کمتون کنه رو با انها اورد هرگز اذری جماعت اونکارو از رو فهم نمیگه یا اذری دانسته یا اون هم دوره دیده و برنامه خیلی پیشه که چنین باشه خیلی ادعا کنیم باید از شرم بمیریم ما جنگ شکم بودیم دشمن جنگ معروف به جنگهای مختلف و نامنظم و در حال محاصره تنها اتمام حجت با مردم اذری چاره ساز این موضوع هست اونا بزدلترین مردم پرورش داده شدن یک موشک کاری میکنه خودشون الهام و آتاتورک ساقط کنناونا در اسارت شدید قرار گرفتن کافی هست به جد کوچکترین حمایت از انها بکنیم تا این روش صورت بگیره و الا الباقی دیره
    • بهزاد AZ ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      خواستگاری کردم از دستور زبانت!
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    نباید به پان ترکای ایرانی رحم کنیم وون اینها وطن فروش وخاین به مملکت هستن . باعث آشوب بین هموطنان ترک مامیشوند . هدف اردغان و الهام خانم هم که نوکر اسراییلن ایجاد فتته و آشوب و برادر کشی درایرانه وکرنه میدانن که تا آخرین نفر بمیریم سر سوزن خام به اجنبی نمیدهیم خاک برسر این پانتررکای نفهم .که استفاده ابزاری ازشوت میشه اونم تپسط الهام که اصلیتش نژاد کورده
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      رحم نمیکنیم علی جان آسوده خاطر باش،یک ملت پشت هم و درحالیکه علمدارشون و پیش قراولشون ما آذری ها هستیم،ریشه این منافقان و مزدوران و بهایی های زندیق رو میخشکونیم یدالله فوق ایدیهم.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    ترکیه هم محور مقاومت درست کرده چرا ناراحتید؟! هر دو برای تسلط منطقه دارن کار می کنن هر دو هم از اسلام برای دنیاشون استفاده می کنن و هردو هم اعتقادی به اسلام ندارن
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    هرکشوری که امریکا اراده کند ناگهان با ایران بد میشود. اینها اصلا کشور نیستند سیاستهای کلی شان هرسال از کاخ سفید می آید. در کل درجهان به اندازه انگشتان دست کشور نداریم
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    یک سال از حماسه ی جنگ دوم قاراباغ گذشت پس چی شد چرا هیچ اثری از تروریست ها نیست چرا هیچ فعالیتی انجام نمی دهند در ان زمان که برادران ارمنی تان به دروغ کلی جنجال به پا کردند و در اخر هم ابروی خودشان رفت چرا هیچ مدرک معتبر نتوانسته اند ارائه کنند تنها مدرکشان مصاحبه بی بی سی شیطانی با یک داعشی بود البته توسط خبرنگاری که وجود خارجی ندارد چه مدرک محکمه پسندی (لطفا کمی بخندید) درضمن چرا راجب پژاکی هایی که ارمنستان به قارباغ اورده حرفی نمیزنید (انکار هم نکنید که کلی مدرک وجود دارد) چرا راجب مرز های غرب که توسط پژاک و پ ک ک نا امن شده است حرف نمیزنید یا نکند دوست دارید غرب اذربایجان نا امن شود و یا مرزبانان تورک توسط تروریست های تا به دندان مسلح شهید شوند ؟ چرا به امن ترین مرز های خاورمیانه لشکر میکشید چرا به غرب اذربایجان مظلوم که جولانگاه اکراد قندیل شده است و هزاران مرزبان تورک را شهید میکنند لشکر نمیکشید نکند ان مرزبانان ایرانی نیستند؟ اینها سوالات مقدسی هستند جواب دهید البته اگر میتوانید
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    شیعه توسط دشمنان آذربایجان و ترکیه ایجاد شد تا ترک ها را از هم جدا کنند و بین آنها جنگ راه بیندازند.ارمنستان را هم بین ترک ایجاد کردند
  • از شهرستان سراب IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 1
    خدا لعنت کنه رضا شاه خائن و ملعون نادان رو که در ایران تنشهای قومیتی ایجاد کرده و با واگذاری منطقه علیای قره سو موجب اتصال نخجوان شوروی به ترکیه شد و ماموران علامت گذاری ایران کوتاهی کرده به منطقه علیای قره سو در حین علامت گذاری و تحدید حدود مرزی وارد نشدند در حالیکه شوروی این منطقه رو تخلیه کرده بود و قبلا متعلق به ایران بود و ترکیه با زرنگی این منطقه فوق استراتژیک با خاک حاصلخیز و آب فراوان رو تصرف کرد ما آذربایجانیهای ایران باید حامی منافع ملی کشورمون باشیم زیرا در معیشت ما هم اثر خواهد داشت و ایران هم بایستی قرابتهای قومیتی بین آذریهای ایران با آذربایجان رو هم مد نظر گرفته و از تهییج احساسات آنها خودداری بکنه هرچند ما ایرانی هستیم و اجدادمون قرنها در ایران زندگی کردند و باید به وطنمون تعصب داشته باشیم جمهوری آذربایجان هم باید حسن همجواری با ایران رو رعایت کرده و خطوط قرمز ایران رو مد نظر گرفته و حساسیتها رو کاهش بده این تنشها و دشمنیها به نفع آمریکا و اروپا و اسرائیل و روسیه خواهد بود انها به خون مسلمانان تشنه هستند همین ارمنستان خودش مهره غرب در منطقه هست علی اف هم نباید پای اسرائیل رو به منطقه باز کنه ترکیه هم بدنبال خط انتقال انرژی خزر و قفقاز به ترکیه و اروپاست و نیم نگاهی هم به احیای امپراطوری خانات داره امیداوارم اختلافات با دیپلماسی و نه قشون کشی و دندان نشان دادن برای هم رفع بشه و کشورهای اسلامی با هم همزیستی مسالمت امیز داشته باشند و ارمنستان هم به مرزهای بین المللی احترام گذاشته و تنشها رو کاهش بده هر چند بنده شنیدم ارمنستان آسمان خودشو از دیروز بروی آذربایجان باز کرده و خاک اصلی آذربایجان از کریدور هوایی به نخجوان متصل شده و به نوعی خیانتی به ایران کرد از ترکها ی آذری ایران هم میخوام تهییج نشوند و اول منافع ملی خودمونو مد نظر قرار بدهند و از سایر ایرانیان هم میخواهم مسائل رو قومیتی نکرده و از حساسیت زایی بکاهند و در این راستا سایتهای خبری همانند مشرق وظیفه خطیری دارند و نباید تیترهای خبری انها زیاد حساسیت زا دال بر دشمنی ایران با آذربایجان و ترکیه باشه و کامنتهای توهین امیز رو درج نکنه
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    امریکا بده بقیه کشورها بدترن ذات انسان اینه به قدرت برسه ستمگری میکنه اگه جمهوری اذربایجان بجای امریکا ابرقدرت جهان بود الان بهتر از امریکا بود؟ نفس انسانی و طمع و اینا در همه هست.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    امریکا میخواد بره برای چین پس امتیاز میده.-- استفاده کنید--- وگرنه روزی میرسه زیر دست امسال الهام علی اف میشیم اوضاع اقتصادی خرابه اگه امریکا بده بقیه کشورها بدترن ذات انسان اینه به قدرت برسه ستمگری میکنه اگه جمهوری اذربایجان بجای امریکا ابرقدرت جهان بود الان بهتر از امریکا بود؟ نفس انسانی و طمع و اینا در همه هست.
  • RO ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    دشمنان ایران در نظر دارند از طریق ترکیه و جمهوری باکو و با استفاده از تحریکات قومی .و خصوصا کمک صهیونیست ها انتقام خود را از ایران بگیرند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    با کمی دقت متوجه میشویم که این حرکات های الهام علی اف با همکاری سلطان جدید توران یعنی اردوغان به هیچ وجه با اصول و اهداف استراتژیک کلان چه در گذشته های تاریخی و چه با منطق ژئوپولیتیک امروزی جور در نمیاد. اصولا حتی بر فرض یکپارچه شدن امپراطوری عثمانی جدید از ترکستان تا دریای سیاه با وسعت سرزمینی چندین هزار کیلومتری از شرق تا غرب که صرفا از وسط قاره آسیا فقط و فقط خودش را به تنگه بسفر برساند بسیار مضحک و بی فایده خواهد بود. چنین سرزمینی یا در واقع امپراتوری نوین عثمانی میبایستی حتما به اقیانوس راه پیدا کند والا بازیچه دست قدرتهای بزرگتر خواهد شد. و تنها راه دستیابی از طریق فلات ایران است. این بدین معناست که امکان اینکه بخش اعزم این امپراتوری مورد نظر باکو و آنکارا توسط ایران به خاک ایران ملحق شوند بسیار محتملتر از اینست که امپراطوری نوین عثمانی بخواهد خود را در داخل یک بن بست که فقط در بهترین حالت به اروپا میرود زندانی کند- البته اگر یونان اجازه دهد. به هر حال هم آنکارا و هم باکو سعی در پنهان کردن این نقطه ضعف شان در پس شعار دادنها و تهدیدهای توخالی هستند.
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 0
      تورج پسر فریدون پادشاه ایرانی است که کشور توران را بوجود اورد فریدون سه پسر داشت. توران یک کشور ایرانی است.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    اصلا مگه کسی گفته کشور فارس؟. اسم این کشور مقدس ایران است. فارسستان نیست. زبان این کشور مقدس هم ایرانی‌ است این زبان پراز کلمات ترکی و عربی و فارسی و غیره است و رسم الخط هم که عربی است. آری ایران یک کشور مدرن فرانژادی است که مثل دیگر کشورهای مدرن مثل امریکا و هند و کانادا تشکیل شده از بهترین های نژادهای جهان...... درطول این سالها بارها امدادهای خدا در باره ایران را دیده اید آری ایران کشور خداست با خدا دشمن نشوید.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      پاشو بابا جمع کن خودتو،یک کم تاریخ بخونی بد نیست حتی بدیهیات تاریخی رو هم بلد نیستی که توی دبستان آموزش میدن،فکر کرده بگه ایران کشور خداست نمیفهمن چی توی سرشه،اول برو ببین تاریخ چی میگه،بعد ملغمه کانادا و هند و امریکا و ..بکن،درضمن اینجا هم زبان از اول بنیاد پارسی بوده،ترکی و عربی بعدها اومده،زبان پایه و مادر فارسی هست با لهجه های گوناگونش،عربی و ترکی هم هر کدام مجزا از هم در طبقه زبانهای دیگه جای دارن،رسم الخط رو هم بهتره بری ببینی به چی میگن و بدونی موقع ظهور اسلام ۱۷ نفر باسواد در کل حجاز وجود داشت که رسم الخطش هم اینی نیست که فکر میکنی فارسی ما برگرفته از اونه،محض اطلاعت همین دستور زبان عربی و صرف و نحو رو هم ایرانی ها و فارس زبانها برای اعراب نوشتن.سیر نگارش خط در ایران زمین رو مطالعه بفرما که فکر نکنی فارسی پر از !!! کلمات ترکی و عربیه،برعکس ترکی و عربی مورد استفاده در ایران پر از واژگان فارسیه که متفاوت با انواع لهجه های عربی و ترکی بیرون از مرزهاست.اینجا هم ایران و وطن ایرانی هاست که هویت مشخص و تاریخ مشخص دارند و آویزون هویت و تاریخ این و اون نیستن.ایرانی ها هم همیشه یکتاپرست بودند و اینجا کشور خداپرستان هست با هویت ایرانی و پارسی که در تاریخ اسنادش هست،بیگانه ای اگر آمده اینجا با خودش تمدن و فرهنگ نیاورده،بلکه در تمدن و فرهنگ ایرانی حل شده به گواه تاریخ.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    ۲۵درصد مردم ترکیه علوی(نوعی شیعه) ۳۰درصد کرد(یک نژاد۱۰۰درصد ایرانی) هستند. ترکیه دعا کنندایران نخواد با ترکیه وارد نزاع شود.------ ایران کشور خداست با خدا وارد شوخی نشوید.
  • شین شامالا FR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    روسیه و ایران برای پاکسازی قفقاز باید متحد بشند، چون دور بعدی ورود این گروه ها به مناطق داغستان روسیه هست. باید تسلط قفقاز جنوبی کاملا به ایران واگذار بشه و قرارداد گلستان ملغی بشه.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      دیپلماسی فعال میخواد فعلا که اقای وزیرخارجه قفل کرده روی عربها
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 1
    شهیدان جنگ چالدران یادمان نرود کشتارهای بزرگ ترکیه از اذربایجانی ها در زمان عثمانی یادمان نرود اردوغان پاش بیفته همه مردم باکو رو میکشه بجاش افراد خودش رو از سوریه میاره اونجا. گول نخورید. کلمه «ترک» ذره ای برای یک حرفه ای مثل اردوقان اهمیت ندارده
  • NL ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    تخصص آقای بایدن تحزیه است. هم ایران رو تجزیه هم ترکیه رو تجزیه هم عراق رو. چندتا کشور کوچولو که تا آخر دنیا باهم بجنگند. اصلا تا حالا اردوقان رو حسابی کوچیک کرده. بایدن گفته من اردوقان رو با انتخابات نابود میکنم. زیاد شادنشین پاش بی افته کشور اذربایجان رو هم دوست دارند تجزیه کنند. آهای مردم ایران نژاد رو ول کنید محکم به علی ع بچسبید که اگر طرح های غربی ها اجرا بشه جنگهای هزاران ساله در خاورمیانه خواهد بود دیگه هیچی از هیچ‌ قومی نژادی نخواهد ماند مثل سوریه که الان با کارت ملی میرن نان میخرند.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    بایدن فوق تخصص تجزیه است در دولت اوباما هنر او را دیدیم. بایدن سراغ ترکیه هم خواهد رفت خودش گفته من اردوقان را با انتخابات زمین میزنم. ___غرب ترکیه و شمال عراق قراره کشور کردستان عراق بشه و تبریز هم درون این کشور می افته. تنها راه نجات تبریز از کرد شدن چسبیدن به قدرت الهی و ماورایی شیعه ایران است. خبر امروز: روند نزولی لیر ترکیه این بار با برکناری شبانه معاونین بانک مرکزی از سوی اردوغان ادامه یافت. این اتفاق، ضربه‌ای بزرگ به سرمایه‌گذاران در ترکیه است.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    تور که او را گاهی تورج نیز گفته‌اند، بر پایهٔ اسطوره‌های ایران‌زمین پسر دوم از سه پسر فریدون بود که در جهان‌بخشی فریدون کشور توران به او اختصاص یافت. تور نخستین شاه و پدیدآورنده سرزمین توران بود. نام مادر تورج، شهرناز بود.
  • US ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    در صورت حماقت آذرباییجان و ترکیه قرسو رو باید بگیریم و لازم باشه آذرباییجان رو هم به کشور واقعی خودش برگردانیم.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    از لشگریان کورش فقط یک لشگر آن فارسها بودند. ایران اتحادی از بهترین اقوام بشر هستیم مه دورهم جمع شده ایم و بنیانی نو در خواهیم انداخت‌. ایران کشور خداست. ما مهمترین یاری کنندگان آن نجات دهنده هستیم.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    انشاء الله به زودی زود آذربایجان به مام وطن بر می گرده ایران عزیز با همه آذربایجان تکمیل تر می شه
  • ابدانی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    آنگاه که ترکیه در حال فروپاشی بود ایران به آن کمک کرد که ازهم نپاشد. اگر این حرف درست باشد واسه کشور خودمون متاسفیم که اجازه نداد کشور ترکیه راه خودش را برود و آن اضمحلال کشور ترکیه بود. ایران که کمک کرد به اردوغان ، اشتباه کرد. حالا داریم نتیجه اش را مشاهده میکنیم و درد میکشیم.
  • امید IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    واقعا خنده داره کشور که مثل روستا هستن در مقابل ایران فقط... بیان تو کشور با خاک یکسان میشوند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    ما درخدمت اسلام وشیعیان هستیم تا قطره خون. آمریکا کیه که خط نشون میکشه جنایتکار
  • ی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    آن دسته ایرانیهای که سنگ آذربایجان را به سینه میزدند خوب نگاه کنند من هم آذری هستم ولی نمی زاریم ایران قدرتمند ویران شود
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    هرکجا داعش تروریست نزدیک مرز ایران شد باید دردم نابود بشن وگرنه ایرانم مسل سوریه میشه با موشک چنان بکوبنشون دگه حتی فکرنزدیک شدن به مرز ایران به سرشون نزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس