رقابت تیمی ایران، آمریکا و روسیه در پیکارهای جهانی کشتی آزاد

تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران، آمریکا و روسیه برای قهرمانی تیمی در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۱ نروژ رقابت میلیمتری دارند.

به گزارش مشرق، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان دهم مهر در شهر اُسلو پایتخت نروژ آغاز شد و فردا (سه‌شنبه) با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

تیم ایران در پایان رقابت‌های ۸ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان صاحب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره شد. آمریکا نیز تاکنون ۳ طلا و ۲ نقره و روسیه نیز ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز کسب کرده‌اند.

در پایان مسابقات ۸ وزن تیم ایران با ۱۴۱ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های آمریکا و روسیه به ترتیب با ۱۴۰ و ۱۳۳ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

نمایندگان آمریکا و روسیه یعنی عبدالرشید سعدالله‌یف و کایل اسنایدر فردا در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم باید به مصاف هم بروند و ضمن آنکه روسیه در وزن ۷۰ کیلوگرم شانس کسب یک مدال برنز را دارد. 

با این وجود ۲ نماینده ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان یعنی عرفان الهی و مجتبی گلیج برای مدال برنز باید به مصاف حریفان بروند. تیم ملی کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی به ۲ مدال برنز نمایندگان کشورمان نیاز مبرم دارد تا با ۱۷۱ امتیاز قهرمانی خود را مسجل کند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱، ۱۹۶۵، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران هفت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و ۱۳ مرتبه در مکان سوم قرار گرفته است.

در پایان ۸ وزن کشتی آزاد تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

دیدارهای نیمه‌نهایی ۲ وزن ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم نیز ساعاتی پیش برگزار شد که مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم مغلوب کایل اسنایدر مغلوب شد. گلیج فردا (سه‌شنبه) برای کسب مدال برنز باید با برنده مبارزه باتزول اولزیساخان از مغولستان و ماگومد گادجی نوراف از مقدونیه مبارزه کند.

عرفان الهی نیز با توجه به حضور حریفش به دیدار فینال به جدول شانس مجدد وزن ۷۰ کیلوگرم رفت. او نیز فردا در ابتدا باید با برنده آنیل گدارا از سریلانکا و آرمان آندراسیان از ارمنستان مبارزه کند و در صورت برتری برای کسب مدال برنز باید به مصاف اِوگِنی ژِربایف از روسیه برود.

نفرات برتر ۸ وزن کشتی آزاد در پیکارهای جهانی به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- توماس گیلمان (آمریکا) ۲- علیرضا سرلک (لرستان) ۳- هورست لهر (آلمان) و آریان تسیوترین (بلاروس)
۶۱ کیلوگرم: ۱- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) ۲- داتون فیکس (آمریکا) ۳- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) ... ۱۱- رحمان عموزاد (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- ژاگیر شاخیف (روسیه) ۲- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۳- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و علیبک عثمان اف (قرقیزستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- فضلی اریلماز (ترکیه) و تیمور بیژویف (روسیه) ... ۸- یونس امامی (ایران)
۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- نیکا کنتچادزه (گرجستان) و رادیک والیف (روسیه)
۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- دیوید تیلور (آمریکا) ۳- آرتور نایفونوف (روسیه) و ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم‌پور (ایران) ۲- ماگومد کوربانوف (روسیه) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و جی دن کاکس (آمریکا)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- طاها آکگول (ترکیه) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مال باخته بورس کزایی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام.خداکنه قدراین دلیرمردان رابدانید
  • GB ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    چنانچه تیم کشتی آزاد قهرمان این دوره بشود . ضرورت دارد وزارت محترم ورزش بنحو مقتضی پاداش در خور قابل توجهی به مدال آوران و سایر عوا مل دست اندر کار این موفقیت اعطا نمایند . انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس