بیروت در انتظار پایان سیاست انتقام‌جویانه بن سلمان

برخی محافل لبنانی امیدوار هستند، سفر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه به ریاض بتواند نگاه خصمانه ولیعهد سعودی نسبت به کشورشان را بهبود ببخشد.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الجمهوریه به نقل از منابع مطلع در بیروت خبر داد، محافل سیاسی لبنان منتظر نتایج سفر جان ایف لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به عربستان سعودی هستند شاید این ملاقات توانسته باشد مواضع خصمانه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را نسبت به کشورشان را تعدیل کرده باشد.

به گفته این منابع پیش از سفر وزیر خارجه فرانسه به عربستان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور با ولیعهد سعودی گفتگوی تلفنی داشت و با وی در رابطه با مسایل مختلفی به رایزنی پرداخته بود که از آن میان به طور حتم به ابتکار عمل فرانسه در لبنان هم پرداخته شده است.

به اعتقاد محافل لبنانی با توجه به این که لودریان پیش از سفر به عربستان بر اهمیت آغاز به کار بالفعل دولت لبنان تاکید کرده و به اهمیت انجام اصلاحات در این کشور اشاره داشت، حال بیروت منتظر آن است تا نتایج گفتگوهای وزیر خارجه فرانسه را در رفتار ریاض ببینند.

با این حال این پرسش همچنان در میان این محافل مطرح است که آیا سفر لودریان به ریاض توانسته این مشکل را حل کند؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    عکس، ما رو یاد دیدار وزیران ایران و پرتغال میندازه.مستکبر رو باید بینیش رو به خاک بمالی.البته نه با شعار و هیاهو.با عقل ومنطق وافزایش توان همه جانبه.مثل تنبیه کره جنوبی ومنع واردات لوازم خانگی.البته اگه در عمل صحت داشته باشه و جور دیگه ای فقط سر مردم بی کلاه نمانه.مثل شرکت ظاهرا ایرانی عظام و جنس چینی قالب کن به مردم.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    از طرز نشستن لودریان و گرفتن کف پا بسمت محمد اره کاملا معلومه که چه فضایی بین اونها حاکم است . از این توهین امیز تر نمی توانست بنشینه . البته نه اینکه بن سلمان مستحق احرتام باشده .خیر منظورم اشاره به امر دیگری بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس