تأکید معاون وزیر خارجه سوریه بر نقش محوری ایران و حزب‌الله در شکست تروریسم

معاون وزیر خارجه سوریه دو کشور روسیه و ایران را شریک پیروزی کشورش در مبارزه با تروریسم دانست و بر نقش محوری مقاومت حزب‌الله لبنان در مبارزه و شکست تروریسم تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «ایمن سوسان» معاون وزارت خارجه سوریه با اشاره به آزادسازی بخش‌های وسیعی از اراضی سوریه و ‌تحمیل شکست بزرگ به تروریست‌ها، اظهار داشت که توصیف وضعیت فعلی سوریه به عنوان یک پیروزی واقعی اغراق‌آمیز نیست.

وی با بیان اینکه «دوستان روس و برادران ایرانی شریک سوریه در این پیروزی بر تروریسم هستند»، بر نقش مقاومت حزب الله در حمایت از تلاش‌های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و ‌شکست توطئه علیه سوریه تأکید کرد.

سوسان تغییرات در سطح روابط بین سوریه و سایر کشورها را گواه بر تغییر اوضاع سوریه دانست و افزود: این تغییرات اتفاق خوبی است که روی تحولات سوریه و وضعیت منطقه و حتی جهان تأثیرگذار است و از همین روی، اکنون تمایل به ایجاد فضای آرامش در صحنه بین المللی وجود دارد.

وی که با شبکه خبری المنار گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد که این تغییرات پیروزی سوریه در برابر سناریوی توطئه آمریکا نه تنها علیه سوریه بلکه علیه کل منطقه محسوب می‌شود؛ زیرا این سناریو برای مهندسی کل منطقه و خوش خدمتی به منافع اسرائیل در منطقه طراحی شده بود، اما امروز شاهد هستیم که این سناریور به لطف سوریه و  متحدانش و محور مقاومت در حال سقوط است.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تماس تلفنی دیروز بشار اسد و پادشاه اردن پس از سال‌های سردی روابط بینن سوریه و اردن خاطرنشان کرد، برقراری تماس تلفنی اسد و ملک عبدالله دوم حاکی از وضعیت عادی روابط بین دو کشور برادر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس