کد خبر 1280861
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
ترویج فرهنگ خشونت در میان راستگرا‌های افراطی انگلیس

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که نظرات طرفدار زن ستیزی در فضاهای راست افراطی انگلیس بیداد می‌کند.

به گزارش مشرق، یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد فرهنگی که به طور فعال، خشونت جنسیتی در انگلیس را به عنوان یک سلاح سیاسی ترویج می‌کند، در میان راستگرایان افراطی ریشه دوانده است و اظهارات طرفداران تجاوز در فضاهای افراطی آنلاین انگلیس غیر معمول نیست.

به گزارش «ایندیپندنت»، بر اساس گزارشی که توسط گروه مدافع انگلیسی «هُپ نات هِیت» و موسسه خیریه «آنتی سمیتیزم پالیسی تراست» تهیه شده است، راستگرایان افراطی در هدایت افراد با تعصبات زن ستیزانه به نژادپرستی ماهر هستند.

این گزارش پس از تیراندازی به ۵ نفر در منطقه «پلیموث» توسط یک جوان ۲۲ ساله در ماه گذشته منتشر می‌شود.

«جیک دیویسون» خود، مادرش و ۴ نفر دیگر را در نخستین تیراندازی جمعی مرگبار در انگلیس پس از یک دهه، به کام مرگ کشاند.

قتل معلم مدرسه «سابینا نسا» نیز گفت‌وگوهایی در مورد خشونت جنسیتی در انگلیس ایجاد کرده است و اینکه آیا ایمنی زنان از زمان کشته شدن «سارا اورارد» توسط یک افسر پلیس، ارتقا یافته است یا خیر.

محققان پیام‌های گروه‌های چت راستگرایان افراطی را در یک برنامه پیام رسانی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که سطح بالایی از تحمل زن ستیزی آشکار وجود دارد.

این گزارش می‌گوید «زن ستیزی معمولاً دارای بعد جنسیتی است و کلمات ضد زنان در این پیام‌ها به وضوح به چشم می‌خورد.»

به گفته محققان، شبکه‌های اجتماعی تنها بخشی از اکوسیستم وسیع تری از تعصب در جامعه انگلیس است، اما این شبکه‌ها در برابر اظهارات نفرت انگیز که در نرم افزار خود به اشتراک گذاشته شدند، اقدامات مناسبی انجام نمی‌دهند.

نظرسنجی انجام شده توسط «هُپ نات هِیت» نشان داده است که نگرش‌های زن ستیزانه در همه اقشار، اما به ویژه در مردان جوان جامعه انگلیس گسترده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس