کد خبر 1256515
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
افزایش اقدامات نژادپرستانه علیه پناهجویان در انگلیس

آمارهای رسمی در انگلیس از افزایش اقدامات نژادپرستانه علیه پناهجویان در انگلیس حکایت دارد.

به گزاشر مشرق، اطلاعات به دست آمده توسط رسانه‌های انگلیس، نشان می‎دهد وزارت کشور انگلیس، ۷۰ مورد حملات نژادپرستانه را از سوی راستگرایان افراطی علیه پناهجویان در اقامتگاه‌های این افراد، ثبت کرده است.

به گزارش «گاردین»، کارزارهای حامی پناهجویان در چنین اقامتگاه‌هایی می‌گویند که این رقم، به طور قابل توجهی کمتر از آمار واقعی آزار و اذیت پناهجویان توسط راستگرایان افراطی است.

بیشتر بخوانید:

حمله نژادپرستانه به پناهجویان در یونان

این داده‎ها که از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ تا ۱۳ جولای سال جاری را پوشش می‌دهد، شامل حوادثی در اقامتگاه‌های بسیار وخیم «ناپیر» و «پنالی» است.

پس از آشکار شدن شرایط غیرقابل تحمل این اقامتگاه‌ها، نمایندگان پارلمان انگلیس بررسی وضعیت این اقامتگاه‌ها را در دستور کار قرار دادند.

همچنین گفته می‌شود شرایط کرونایی در این اقامتگاه‌ها بسیار وخیم بوده است.

در اقامتگاه «ناپیر»، ۴ مورد حوادث ناشی از نفرت و نژادپرستی بین سپتامبر و دسامبر ۲۰۲۰ ثبت شده است.

آمار حوادث در این اقامتگاه در سال جاری میلادی ۱۲ مورد بوده است؛ این در حالی است که این اقامتگاه از ماه آوریل ۲۰۲۱ به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تا حد زیادی تخلیه شده است.

گفته می‌شود همچنان ۱۷۶ پناهجو در این محل اقامت دارند.

به گفته مقام‎های انگلیس، اقامتگاه «پنالی» در سال ۲۰۲۰ شاهد تنها یک حادثه نژادپرستانه بوده است.

فعالان حقوق بشری و پناهجویان مستقر در این اقامتگاه می‎گویند این آمار درست نبوده و در ۲ سال گذشته حوادث متعددی ضد پناهجویان اتفاق افتاده است.

در یکی از این حوادث، یک فرد با خودرویش قصد زیر گرفتن یک پناهجو را داشته است.

بر اساس آمارها، حوادث نژادپرستانه و ناشی از نفرت در برخی مراکز دیگر در سال جاری در مقایسه با سال قبل، ۳ برابر افزایش یافته و از ۱۳ حادثه در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ حادثه در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

یک پناهجوی یمنی در این رابطه می‎گوید «نژادپرستان راستگرا و افراطی با خودروهایشان در اطراف اقامتگاه‌های ما، دور می‌زنند و از ما تصویربرداری می‌کنند؛ آن‌ها به ما فحاشی می‌کنند و می‌گویند کشور ما را ترک کنید.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس