یمن نمایه

رئیس ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن گفت که از ابتدای سال جاری میلادی ۸۷۰۰ تن از نیروهایش در حملات نیروهای دولت صنعاء کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن در مصاحبه‌ای به کشته و زخمی شدن شدن ۸۷۰۰ نیروی خود در نبرد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن اذعان کرد.

بیشتر بخوانید:

اسناد پاندورا؛ افشای تأمین سلاح داعش در یمن از سوی شاهزادگان سعودی

او به روزنامه واشنگتن پست گفت که این تعداد تلفات شامل قبائلی که در کنار دولت مستعفی می ‌جنگند نمی‌شود. «صغر بن عزیز» تأکید کرد که بزرگترین مشکل شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در یمن پهپادها و موشک‌های بالستیک ارتش و انصارالله یمن است.

رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن سپس گفت که تصمیم آمریکا برای کاهش حمایت از ائتلاف سعودی، بر روحیه فرماندهان ارتش دولت هادی تأثیر گذاشته است. او افزود: «از دوستان آمریکایی خود می‌خواهیم که در این تصمیم تجدیدنظر کنند.»

چندی پیش نیز «سلطان العراده» استاندار دولت مستعفی در مأرب گفته بود که ۶۰ هزار نفر از نیروهایش از ابتدای آغاز درگیری‌ها در این استان از اواخر سال گذشته میلادی کشته و زخمی شده‌اند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، تعداد تلفات شبه‌نظامیان وابسته به قبائل همسو با ائتلاف سعودی بسیار بیشتر از نیروهای رسمی نظامی است.

در یک ماه گذشته نیروهای مقاومت یمن دور جدید پیشروی‌های خود به سمت مرکز استان مأرب را آغاز کرده و مناطق وسیعی را در جنوب و جنوب شرق استان مأرب را به کنترل خود در آورده‌اند. تمامی استان شبوه نیز به دست نیروهای دولت صنعاء افتاده است.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» هفته پیش به نقل از منابع نظامی گزارش داد، همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس