کد خبر 1280557
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶
هوش مصنوعی

محققان دریافتند هوش مصنوعی می‌تواند به پیش بینی دقیق‌تر وضعیت آب و هوا کمک کند.

به گزارش مشرق، براساس تحقیقات انجام شده هوش مصنوعی می‌تواند بارش باران را تشخیص دهد. استفاده از روش‌های پیچیده در مدل سنتی پیش بینی آب و هوا صرفا می‌توان بارش باران را برای مدت ۶ ساعت و دو هفته پیش‌بینی کرد این در حالی است که به کمک هوش مصنوعی می‌توان بارش باران را برای دو ساعت دیگر پیش بینی کرد.

نتیجه همکاری دانشمندان آزمایشگاه هوش مصنوعی لندن (DeepMind) متعلق به گوگل و دانشگاه اکستر با اداره هواشناسی، ساخت سیستمی برای پیش بینی بارش باران در مدت زمان کمتری است. علاوه بر پیش‌بینی‌های کوتاه‌ مدت باران، این سیستم می‌تواند طوفان‌ها و سیل‌های حیاتی را پیش بینی کند.

با توجه به اینکه تغییرات آب و هوا، پیش‌بینی شرایط نامساعد آب و هوایی را سخت‌تر می‌کند، محققان بر این باورند که این امر منجر به آسیب جدی به مواد و نیز مرگ خواهد شد.

سرپرست شرکت مشارکت در مت آفیس و نوآوری محصول براین باور است که آب و هوای افراطی پیامدهای فاجعه‌آمیز، از جمله از دست دادن زندگی و به عنوان اثرات تغییر آب و هوا را دارد، این نوع از رویدادها برای تبدیل شدن به رایج‌تر شدن، ایجاد شده‌اند. به این ترتیب، پیش‌بینی‌های بهتر آب و هوایی می‌تواند به مردم کمک کند که سالم بمانند.

این سیستم نحوه شناسایی الگوهای معمول بارندگی را با استفاده از نقشه‌های راداری انگلستان از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، بر روی نقشه‌های سال ۲۰۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته و در ۸۹ درصد موارد به نتایج دقیقی دست یافته است.

این تحقیق که در مجله نیچر منتشر شد، نشان داد هواشناسان به طور قابل توجهی روش [AI] را بر روش‌های دیگر و سنتی ترجیح می‌دهند.

شاکر محمد، دانشمند ارشد DeepMind گفت: هرچند این روش در مراحل اولیه به سر می‌برد اما بیانگر قدرتمند بودن هوش مصنوعی خواهد بود به گونه‌ای که به پیش بینی کنندگان این امکان را می‌دهد تا زمان کمتری را صرف جستجوی توده‌های در حال رشد داده‌های پیش بینی کنند و در عوض بر درک بهتر پیامدهای پیش بینی خود تمرکز کنند.

این امر برای کاهش تاثیرات زیان‌آور تغییر آب و هوا در حال حاضر، حمایت از انطباق با تغییر الگوهای آب و هوایی و نجات زندگی بالقوه، ضروری خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس