تاسیس نخستین پایگاه ویژه جنگنده «اف-35» آمریکا در قاره اروپا

نیروی هوایی آمریکا در اقدامی تاکتیکی نخست پایگاه دانمی استقرار جنگنده‌های پنهانکار «اف-۳۵ » را در انگلیس افتتاح کرد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی آمریکا از تاسیس نخستین پایگاه دائمی ویژه استقرار جنگنده‌های «اف-۳۵» خود در قاره اروپا خبر داده است.

 به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» قرار است تا چندی دیگر نخستین اسکاداران از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در پایگاه هوایی «لیکن‌هیث» در انگلیس مستقر شوند. انگلیس نیز با استقبال از این برنامه پنتاگون اعلام کرده که در برنامه آموزش و آمادگی‌های رزمی کنار نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا خواهد بود. قرار است ۲۷ جنگنده اف-۳۵ و ۶۰ پرسنل نظامی در این پایگاه هوایی در انگلیس مستقر شوند.

نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نیروی هوایی این کشور در روزها و هفته‌های گذشته در چند نوبت در ماموریت‌های موفق با عملیات واکنش سریع مانع انجام ماموریت گشت‌های هوایی آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود شده است.

مرکز کنترل دفاع ملی به تازگی گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی جنوب روسیه یک  فروندهواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه  به موقع شناسایی و اسکورت کردند. در این گزارش آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرزهای روسیه عازم این ماموریت هوایی  شد.

به گفته مرکز کنترل دفاعی ملی روسیه، خدمه سوخو-۲۷  این هدف هوایی را هواپیمای جاسوسی «آر سی -۱۳۵» نیروی هوایی آمریکا شناسایی کرده و بدون اجازه عبور از مرز روسیه، این هواپیمارا بر فراز دریای سیاه اسکورت کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پس از دور شدن هواپیمای نظامی خارجی از مرز فدراسیون روسیه، جنگنده به پایگاه خود بازگشت.»

کشورهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس