غیبت دوباره چمران در صحن شورای شهر/نقش زنان شهید در حفظ ارزش های انقلاب

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بنابر اعلام شهردار تهران، انتصابات در این نهاد تا پایان ماه در ارتباط با شهرداران مناطق و روسای شرکت‌ها و سازمان‌ها به اتمام خواهد رسید.

به گزارش مشرق، ناصر امانی درباره جزئیات جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران با علیرضا زاکانی، شهردار تهران و معاونین شهردار اظهار کرد: نخستین جلسه اعضای شورای شهر تهران پس از انتصاب آقای زاکانی به عنوان شهردار و تأیید انتصاب وی توسط وزیر کشور و نهایت انتصابات اخیر در حوزه معاونین و برخی شهرداران مناطق برگزار شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای این جلسه، زاکانی معارفه‌ای را در ارتباط با معاونان جدید خود انجام داد و در ادامه نیز شهردار تهران گزارش عملکرد یک ماه خود را  ارائه کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: در این جلسه آقای شهردار توجه ویژه شهرداری در این هفته‌ها، موضوع منابع مالی دانست همچنین در این جلسه شهردار تهران تأکید کرد که آشفتگی در حوزه مالی شهردرای وجود داشته است که ساماندهی این مسئله در دستور کار معاونت مالی قرار گرفته است و در حال حاضر نگرانی‌هایی در زمینه تامین منابع مالی و نگهداشت شهر وجود ندارد علاوه‌ بر اینکه کارگروهی‌ در حوزه مالی تشکیل شده است.

امانی در رابطه با راه‌اندازی و تشکیل کارگروه مالی خاطرنشان کرد: در معاونت مالی ـ اقتصادی شهرداری تهران کارگروه‌هایی در ارتباط با تأمین منابع مورد نیاز در حوزه حمل و نقل و تعامل با دولت و بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی شده است همچنین در این جلسه شهردار تأکید کرد بنابر بخشنامه ابلاغ شده، همه شرکت‌ها و سازمان‌ها موظفند درآمدهای خود را به‌صورت متمرکز در خزانه شهرداری تهران واریز کنند که این امر در راستای شفافیت و کنترل بر هزینه‌ها خواهد بود؛ بنابر اعلام شهردار تهران، این اقدام دست شهرداری را به لحاظ مالی باز خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه جلسه، شهردار تهران در ارتباط با انتصابات صورت گرفته مطالبی را مطرح کرد و عنوان شد که این انتصابات از طریق کانون ارزیابی و بر اساس شایستگی افراد انجام شده است که بنابر اعلام شهردار تهران، در کانون ارزیابی از اساتید دانشگاه استفاده شده است و بالغ بر ۱۵۰۰ رزومه در این کانون مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت‌: شهردار در این جلسه تأکید کرد افرادی که به عنوان معاونان و شهرداران مناطق انتخاب شدند از طریق این کانون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

امانی ادامه داد: بنابر اعلام شهردار تهران تا پایان این ماه تمام انتصابات شهرداری انجام خواهد شد به طوری که به گفته زاکانی، انتصابات در حوزه معاونان به پایان رسیده و به زودی انتصابات در ارتباط با سایر شهرداران مناطق و همچنین روسای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام خواهد شد که این انتصابات نیز از روشی فعلی و کانون ارزیابی انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: در ادامه جلسه امروز، اعضای شورای شهر تهران سؤالات خود را مطرح کردند و شهردار به همه سؤالات پاسخ داد که عمدتاً سؤالات در حوزه مالی و تأمین اعتبار در حوزه شهرداری بود که شهردار تهران در این رابطه صحبت‌هایی را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز شهردار تهران در رابطه با میزان بدهی‌ها و رقمی که شهرداری از دولت طلب دارد، اشاره کرد و  عنوان شد بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومان بر اساس اعلام معاونت مالی شهرداری تهران و با احتساب سود بانکی تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

امانی گفت: در جلسه امروز شهردار تهران رقم ۵۳ هزار میلیارد تومان را بدهی دولت به شهرداری بنابر اعلام حناچی شهردار سابق تهران عنوان کرد که عمده این بدهی‌ها در رابطه با ساخت و سازها و صدور پروانه‌های اخذ شده یا در فرآیند اخذ برای دولت بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در پایان جلسه امروز، شهردار تهران  عنوان کرد که بازدیدهایی را از مناطق و معاونت‌ها به صورت هفتگی خواهد داشت تا از نزدیک با مدیران، پرسنل و نخبگان شهرداری در مناطق و شرکتها و سازمانها ارتباط داشته باشد همچنین حضور در بین خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که شهردار تهران در برنامه کار خود اعلام کرد علاوه بر اینکه از اعضای شورای شهر تهران دعوت شد کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند در این جلسات حضور داشته باشد.

وی گفت: جلسه امروز با حضور همه اعضای شورای شهر تهران و به ریاست مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس