سلامت

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که میکروبیوم روده برای ماهیچه های اسکلتی مهم است.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، مطالعات مختلف نشان داده است که میکروب‌های روده در تنظیم توده و عملکرد ماهیچه‌ها نقش دارند.

نتایج یک مطالعه جدید روی موش‌ها نشان می‌دهد که میکروبیوم های ناسالم یا مختل شده روده می‌تواند رشد ماهیچه‌ها را مختل کند.

میکروبیوم های روده یک اکوسیستم پویا هستند که متشکل از هزاران میلیارد باکتری، قارچ و سایر میکروب‌هایی است که در داخل دستگاه گوارش زندگی می‌کنند و به طور کلی بر سلامت عمومی بدن تأثیر می‌گذارند و معمولاً فقط در صورت عدم تعادل متوجه تأثیرات آن می‌شویم.

اختلال در میکروبیوم روده، چه به دلیل رژیم غذایی نامناسب و چه درمان آنتی بیوتیکی، می‌تواند بر دستگاه گوارش، سیستم ایمنی و سیستم عصبی مرکزی و عملکردها و فرایندهای مختلف بدن تأثیر بگذارد.

برای بررسی بیشتر این موضوع، محققان دانشگاه کنتاکی تصمیم گرفتند مطالعه‌ای را روی موش‌ها انجام دهند که در آن از آنتی بیوتیک ها و چرخ‌های متحرک استفاده کردند.

در این آزمایش، محققان ۴۲ موش ماده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها از طریق آب آشامیدنی خود به گروهی آنتی بیوتیک دادند و گروه دیگر را بدون میکروب نگه داشتند. موش‌ها داوطلبانه حدود ۹ هفته روی چرخ‌های در حال حرکت ورزش کردند.

سپس محققان ماهیچه‌های اسکلتی هر دو گروه را که شامل ماهیچه‌های بازوها و پاها است اندازه گیری و مقایسه کردند.

محققان مشاهده کردند گروه موش‌هایی که آنتی بیوتیک دریافت کردند در پاسخ به ورزش، رشد عضلانی کُندتر و کمتری داشتند.

این نشان می‌دهد که برای رشد ماهیچه‌ها پس از ورزش، وجود یک میکروبیوم سالم در موش‌ها لازم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس