کد خبر 1279960
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش مشرق، سیدامیر سیاح، کارشناس مسائل اقتصادی در توییتر ‏۳تفاوت اساسی صنعت کره و ایران را منتشر کرد.

صنعت ایران از ابتدا رفت دنبال ‎انتقال فناوری، مونتاژ و خودکفایی

صنعت کره از ابتدا رفت دنبال ‎یادگیری فناوری، برندسازی و صادرات

حمایت از ‎لوازم خانگی‌ ایران باید مشروط به یادگیری فناوری و صادرات برندهای جهانی ایرانی باشد.

سه تفاوت اساسی صنعت کره و ایران

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • صمصام IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 2
    تفاوت بعدی رو من میگم : در کشور کره دولت حامی واقعی مبتکر یا مخترع کار افرین است اما در ایران یک کارآفرین باید کفش اهنی و صبر ایوب داشته باشد تا بتواند از دهها سازمان و نهاد و موسسه که قوانین انها کاملا متناقض و بر ضد همدیگر است مجوز بگیرد !!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      2 1
      و البته شاید حمایت مردم
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      1 0
      عمرنوح یادت رفت!
    • ایرانی GB ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      یادمه یکبار یک هندی که ساکن قدیمی کشور انگلیس بود بمن گفت : علت موفقیت کشور انگلیس و صنعتی شدن اینکشور در تربیت نیروی کار ماهر از ابتدای نوجوانی و قرار دادن این پتانسیل جوان در محیط کار از دوران نوجوانی و در سن پایین بصورت مستمر و با حقوق در کارخانجات بود که باعث شد نسل خبره و ماهر و با تجربه , آشنا به فنون و مشاغل در کشور انگلیس تربیت شد که کشور انگلیس رو تبدیل به یک کشور تولید کننده کالا با کیفیت بالا کردند یعنی یک نوجوان زیر ۱۵ سال زیر دست استادان در محیط کارخانه ها سالها تربیت شد و دوره دید ( همراه با دریافت حقوق متناسب ) و سپس تبدیل به یک استاد کار ماهر در سن ۲۴ یا ۲۵ شد که این اقدام کشور انگلیس رو در دنیا به عنوان یک کشور صنعتی مطرح کرد , حتی الان هم این کار در کشور انگلیس صورت میگیره که جا داره در کشور ایران این مساله مورد بررسی قرار بگیره تا هم نسل خبره و حرفه ای در مشاغل مختلف تربیت بشه و هم کیفیت تولید در کارخانجات بالا بره و مصرف کنندگان ایرانی تمایل جدی و رغبت به خرید کالای با کیفیت ساخت ایران رو بدست بیاورند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    17 20
    بین ایران و کره تفاوتهای خیلی اساسی تر هست. مثللا اینکه کره بدون داشتن هیچ منابع نفت وگاز و فلز با یک حکومت دموکراتیک تونسته به اینجا برسه و ایران با اینهمه منابع خدادادی بایک حکومت تمامیت خواه الان وضعش اینه
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 1
      نتیجه رای کنسرتیه
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      6 0
      هفت تا مثبت دادم
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 1
      خوب اگه حالا قبول کنیم که حکومت دموکراتیک به تعریف شما(!) راه حل اصلیه، پس این همه کشور که حکومت دموکراتیک اونجوری داشتن و به هیچ جا نرسیدن به خاطر چی بوده؟؟!!
    • DE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      خخخخ چه ظاهر بینی ، خوش بحالت راحتی . فکر نکن همه طایرها تیوب لِس هستند فقط باد توشونه خیلی هاشون تیوپ دارن یعنی داخلش بازم داخل داره. تازه سیاست و اقتصاد هزاران پیچ در پبچ دارن . اعلام کن نوکر آمریکائی تایانکی ها بیان همه چیزتو بگیرن بهت ماشین آلاتی را بدهند که با افنخار و سربلندی خودمدن میتونیم بسازیم اگر غربگداها بگذارن.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 8
    و البته مردم کره غیرت ملی داشتن ولی مردم ایران خیر
  • جهودشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    14 6
    مزخرف میگی و اصلاً در باغ نیستی. کره جنوبی به وسیله آمریکا به این ثروت پوشالی و دروغین رسیده تا کمونیسم کره شمالی را سرکوب و تحقیر کند. یعنی نظام جهودمخفی آمریکا با تبعیض نسبت به کره شمالی، سعی در خرد کردن مقاومت کره شمالی داشته تا مردم خیال کنند کاپیتالیسم غربی خوب است و کمونیسم بد. مافیای جهودیان بین المللی، قصد داشتند منابع کشور کره شمالی را به چنگ بیارند و بانک مرکزی اونها رو به بانک جهودی جهانی وصل کنند تا به این شیوه بتواند طلا بمکند. یعنی همون کاری که بانکهای خصوصی در کشور ما دارند میکنند. پس همیشه بدان که تمامی فناوری موجود در کره جنوبی، اصالتاً آمریکایی است. حتی اولین لندکروزر ژاپن خودش یک کپی از جیپ آمریکایی بود. بنابراین قضیه مربوط به سرقت طلا به شیوه جهودی است و بانک مرکزی را میخواهد. مشرق بکوب این نادانها بفهمند
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 5
    با این که صنعت کره پیشرفت خوبی نموده ولی باید توجه داشت که کره جنوبی به شدت وابسته به آمریکاست و بانکداران آمریکایی کره را کنترل می کنند .
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مدتی خیلی طولانی کره جنوبی رشد اقتصادی ضعیف تری نسبت به کره شمالی داشت و یک مثال و ضرب المثل بود که کمونیسم موجب پیشرفت هست و برای مثال کره را ذکر می کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس