کد خبر 1279363
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
کشف اولین قرص ضد کرونای جهان

داروسازان آمریکایی مدعی شدند که با قرص ضدکرونای تولید شده، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت مرک و کو براساس نتایج مطالعات آزمایشگاهی خود اعلام کرد که داروی آزمایشی خوراکی مولنوپیراویر (Molnupiravir) احتمالا علیه واریانت‌های ویروس کرونا از جمله واریانت دلتا موثر است.

جی گروبلر رئیس بخش بیماری‌های عفونی و واکسن‌های شرکت مرک گفت: از آنجا که مولنوپیراویر پروتئین اسپایک ویروس کرونا (هدف همه واکسن‌های فعلی کرونا) را هدف قرار نمی‌دهد، این دارو باید به همان اندازه موثر باشد.

مولنوپیراویر در عوض پلیمراز ویروسی را هدف قرار می‌دهد، آنزیمی که برای ویروس لازم است تا خودش را کپی کند. این دارو طوری طراحی شده تا خطاها را به داخل کد ژنتیکی ویروس وارد کند.

مرک گفته براساس داده‌ها این دارو وقتی در اوایل بیماری کرونا مصرف شود، بیشترین میزان اثربخشی را دارد.

مرک هم‌اکنون در حال اجرای دو مطالعه بالینی فاز سوم این دارو یکی برای ارزیابی کاربرد درمانی آن و دیگری برای ارزیابی کاربرد پیشگیری این دارو است. قرار است مطالعه درمانی تا اوایل ماه نوامبر به اتمام برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    4 4
    باز این امریکایی‌های کذاب یه‌چیزی گفتن شما باور کردید‌؟؟؟! مگر الکیـه؟ تازشم بر فرض محال اگر هم راست باشـه، هیچ میدونید اونایی که باید با این ویروس منحوس کرور کرور به ثروت‌شون اضافه میشد و شد...! هرگز و عمرا بذارن همچین چیزی به بازار بیاد!
    • سروش IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      تا یه حدی خوب فهمیدی!!! آفرین حالا منشأ تولید بیماری کرونا رو پیدا کردی!!! الان ماله کشی اصلاحات ایران و غربگدایان شروع خواهد شد.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 2
    لعنت به باعث و بانیش که تا الان درمان های بسیار خوبی رو دکتران طب سنتی و نوین ایرانی پیداکردند مثل ش ربت آلگراد یا داروی تقویتی بیماران دیابتی و... اما نفوذی های زمان دولت تدبیر نگذاشتند
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    الکیه پلیمراز تو واکسن بیشترین میزان تاثیر رو داره چون سریع جذب خون میشه این حداقل تا ۵۰ درصد شکست داره . نسخه های خیراندیشو کپی کرده بده فلک زده ها بخورن
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    آمریکا کودخورده!
  • DE ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    مولنوپیراویر در عوض پلیمراز ویروسی را هدف قرار می‌دهد، آنزیمی که برای ویروس لازم است تا خودش را کپی کند. این دارو طوری طراحی شده تا خطاها را به داخل کد ژنتیکی ویروس وارد کند. بعد از خطای ژنتیکی ویروس بجای کپی خودش ترامپ را کپی میکند و ویروسها با دیدن ترامپ همه شان از خنده منفجر میشوند و حال بیمار خوب میشود فقط بایستی مسهل بخورد تا ترامپ های باقی مانده دفع شوند.
  • GB ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    آیا اتفاقی است که اصلا صد سال قبل آلدوس هاکسلی در کتاب دنیای شیرین نو جهانی را معرفی کرده بود که مردمش هر ماه باید قرص خاصی مصرف کنند تا بتوانند در جامعه زندگی کنند؟
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    آمریکای شارلاتان قبلاً هم چند دارو را هم ضد کرونا اعلام کرده بود. و همینطوری مشغول برداشتن کلاه جهانیان است.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    البته جسارت نباشه ولی کشف نیست ساخت درسته ویروس رو خودشون با چینی ها ساختن حالا دارن تجارتشم می کنن
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 1
    دارو وقتی موثر است که بیماری را خوب کند. اگر بیماری عفونی است. باید عفونت را از بین ببرد. تعاریفی مانند کاهش دوره بیماری یا کاهش نیاز به بستری. حقه بازی های است که شرکت های داروی با همدستی پزشکان انسان نما برای کسب ثروت انجام می دهند. درست مانند مصرف کلروکین و دارو های ضد ویروس بی خاصیت و مضر.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 1
    1. پرده ها کنار میرود و مشخص میشود کدام کشور ویروس کرونا را ساخت و منتشر کرد. امریکایی ها برای سود اقتصادی هر نقشه ای را اجرا میکنند. 2. اگر بازدهی این قرص و واکسن امریکایی صحت دارد چرا تلفات امریکا اینقدر بالاست ؟ فقرا چون پول ندارند میمیرند ؟ نقشه ای در کار بوده تا سیاه پوستان و سرخ پوستان و...فقرا را در امریکا با این بیماری از بین ببرند ؟
  • حمید IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 1
    هر چیزی ساخت دست شیطان بزرگ باشه نمیخواهیم نه واکسن اونا رو میخواهیم نه قرص . بزار بمیریم قرصشان ما خودشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس