کد خبر 1279213
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
طاهری: وقت پوست‌اندازی در تیم ملی فوتسال رسیده است

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال گفت: دیگر وقت پوست اندازی در تیم ملی رسیده و با تغییر نسل می‌توانیم در فوتسال دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران که در جام جهانی قبلی توانسته بود سوم دنیا شود، در جام جهانی لیتوانی نتوانست عنوانی را کسب کند و با قبول شکست مقابل قزاقزستان در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه مسابقات کنار رفت.

در همین راستا محمد طاهری کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال در این رقابت‌ها، دلایل حذف تیم ملی، میانگین سنی بالا و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

جام جهانی برای تیم ملی فوتسال بر خلاف انتظارها زود تمام شد. نظر شما در این باره چیست؟

ابتدا به بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید می‌گویم که غیرتمندانه جنگیدند. به هر حال در فوتسال این لحظه‌ها و ثانیه‌ها هستند که تاثیرگذارند اما بازیکنان ما تا آخرین لحظه جنگیدند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

عملکرد تیم ملی در این دوره از بازی‌ها چطور بود؟

در مجموع عملکرد خوب و قابل قبول بود اما همانطور که گفتم فوتسال بازی لحظه‌هاست و در آن لحظه‌ها ما خوش شانس نبودیم. فوتسال در مجموع به دو بخش دفاعی و حمله‌ای تقسیم می‌شود. ما در حمله خوب بودیم  اما آمار نشان می‌دهد که در دفاع خوب عمل نکردم. در فوتسال روز دنیا تیمی می‌تواند موفق عمل کند که در هر دو بخش منسجم ظاهر شود.

صحبت‌هایی از چنددستگی در تیم ملی شنیده می‌شود. شما این موضوع را قبول دارید؟

این موضوع قطعا نمی‌تواند اتفاق خوبی برای تیم ملی باشد و من امیدوارم که چنین چیزی صحت نداشته باشد چرا که این موضوع برای فوتسال ما به ویژه در سطح ملی خوب نیست.

انتقاد دیگری که از کادر فنی مطرح می‌شود، در مورد استفاده از بازیکنان پا به سن گذاشته بود. نظر شما در این باره چیست؟

این نفراتی که در تیم ملی حضور داشتند قطعا بهترین‌های ایران بودند اما الان دیگر نباید به گذشته بازگردیم. دیگر زمانش رسیده از همین امروز جوانگرایی را شروع کنیم. فوتسال ما نیاز به تغییر نسل دارد.

آیا نمی‌شد در کنار این نفرات با تجربه از برخی بازیکنان جوان تر استفاده کرد؟

این موضوع به کادر فنی باز می‌گردد اما شرایط بازی در تیم ملی با بازی در باشگاه متفاوت است. نمی‌شود به این دلیل که چون بازیکنی در باشگاهش خوب بود بیاید و مستقیم در جام جهانی به میدان برود. باید رفته رفته از بازیکنان جوان استفاده کنیم و به آنها میدان دهیم تا یک نسل دیگر برای سه سال بعد در تیم ملی حضور داشته باشند و بدرخشند.

نقش کادر فنی را در این ناکامی چقدر می‌دانید؟

در هر ناکامی همه دخیل هستند و مشکل تنها کادر فنی نیست. 

انتقاد دیگر در مورد خط زدن محمدرضا سنگ سفیدی از تیم ملی است. آیا این تصمیم درست بود؟

من سال‌ها با سنگ سفیدی بازی کردم و از او شناخت خوبی دارم. به هر حال این سرمربی تیم است که باید در صورت ناکامی پاسخگو باشد. فکر می‌کنم با توجه به مصدمیت حسین طیبی و فرها فخیم سنگ سفیدی می‌توانست به تیم ملی کمک کند.

حرف پایانی دارید؟

فوتسال ما پر از استعداد است و باید از همین امروز جوانگرایی صورت گیرد. دیگر وقت پوست اندازی شده و اگر سرمایه گذاری خوبی روی جوان ها کنیم می توانیم در دنیا باز هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس