کد خبر 1278971
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۷

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به آنکه بازار سرمایه در سال ۹۹ روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت، عملا بهار امسال را با اصلاح جدی سپری کردیم.

به گزارش مشرق، بهروز خدارحمی، کارشناس بازار سرمایه با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰  با ارزیابی وضع بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در سال ۹۹ روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت، معاملات این بازار در سال گذشته، بورس با رشد بی‌سابقه‌ای مواجه شد و صدها هزار سهامدار جدید را به سوی خود جذب کرد، اما بورس عملا از بهار امسال با اصلاح و ریزش سنگین مواجه شد. 

یاسر شریعت، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل مؤثر در بی‌ثباتی‌ها و قابل پیش‌بینی نبودن بازار سرمایه گفت: نوسانات اقتصادی ما طی سال‌های قبل بسیار زیاد بوده است و این نوسان متغییرها، موجب می‌شود که بازار بیش از پیش غیرقابل پیش‌بینی شود.

وی افزود: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزش بازار بورس ایران با بازارهای جهانی در ارتباط است و خواه‌ناخواه قیمت‌های جهانی بر این بازار تأثیرگذار هستند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 1
    یه چیزی برادرانه بهتون میگم که سهم هاتون دو دستی بچسبید که مفت از چنگتون در نیارن. تنها بازاری که الان مفت و ارزون شده بورس و سهام شرکت هاست. قیمت ها بیشتر شرکت ها برگشته به دو سال قبل. دلار و مسکن و خودرو و سکه حبابشون هنوز نترکیده و مواظب باشید الان وارد اون بازارها نشید. این شرایط بد اقتصادی و تورم به خاطر رفتن نقدینگی تو بازار های غیر مولد (مسکن،خودرو,طلا و دلار) بوده و دولت آقای رییسی این امر رو خوب دونستند و بشدت به دنبال مالیات بستن بر اون بازارها هستند. از طرفی بدنبال حمایت از تولید داخل هستند. خب حالا بهترین جا برای هدایت نقدینگی که عامل تورم نشه و به تولیدات کمک کنه کجاست؟ بازار سرمایه. بویژه الان که قیمت ها پایین اومده و حباب سایر بازار ها رو نداره. سخن آخر: گول تحلیل و تفسیر های فضای مجازی که بیشترشون توسط مافیای رانت و فساد هدایت می شن رو نخورید. خودتون به خرد و عقلتون مراجعه کنید و برنامه داشته باشید. آدم عاقل میدونه الان بهترین بازار به لحاظ جذابیت بورس هست. راستی، بیشترین ضرر کننده الان تو کدوم بازاره؟ دیگه تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
    • Yas IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      آخه تا کی صبوری؟ ۷۰ درصد ضررم چطوری میخواد جبران بشه؟ افسردگی گرفتم به خدا
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    همین آقا خودش اوایل سال کلی تبلیغ و تایید رشد بورس رو می کرد. چی شد؟ رو که نیست سنگ پای قزوینه.
  • Ali IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام، آیا افرادیکه برای عرضه سهام اولیه برنامه ریزی می کنند سواد اولیه ریاضی را هم ندارند ؟!!!!! که همیشه در این موضوع برعکس عمل می شود و یا خبرهایی خارج از موضوع هست که‌ سهامداران نمی دانند؟!!! الله اعلم ، وقتی تعداد سهام قابل توزیع و تعداد مشمولان دریافت مشخص است، قاعدتا عده‌ای از مشمولان به‌ دلايل مختلف عرضه اولیه را خریداری نمی کنند که باید تعدادی از سهام پیش بینی شده باقی بماند و بین متقاضیان عرضه اولیه توزیع شود که در این صورت تعداد خرید این افراد بیشتر از تعداد پیش بینی شده برای هر کد سهام دار می باشد ، حالا چه اتفاقی می افتد که قضیه برعکس و حتی تعداد سهامی که به متقاضیان می رسد زیر ۳۰ ، ۲۰ درصد تعداد پیش بینی شده است . ؟!!!! با یک مثال ساده می‌شود این موضوع را توضیح داد : یک مهمانی ۱۰۰ نفره دعوت شده مشخصی داریم و به همان تعداد پذیرایی پیش بینی می کنیم ، تعدادی از مدعوین نمی آیند، حالا آیا باید پذیرایی پیش بینی شده برای ۱۰۰ نفر به حاضرین کمتر برسد یا بیشتر ؟ ولی اگر برای مراسمی ۱۰۰ مورد پذیرایی پیش بینی شود ولی کسی را دعوت رسمی نکنند و با اعلام عمومی مراسم تعدادی حاضر شوند اینجا ممکن است تعداد حاضر ین بیشتر از موارد پذیرایی با شد که قاعدتا مقدار کمتری بین آنها توزيع می‌شود. به نظر من باید سازمان‌های نظارتی بويژه بازرسی کل کشور دراین مورد ورود کند و جلو خلافهای آشکار این قضیه را بگیرد . چرا سهامداران خرد باید از این موضوع محروم شوند و یک سری گردن کلفت کلفت تر شوند ، چرا اینقدرربی عدالتی و ضعیف کشی ، الهی خدا از تصمیم گیران این چنینی نگذرد و بهدسزای عملشان برسند
  • ح م IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    با سلام علکیم آقای ریٔسی ریس جمهور محترم انقلابی جمهوری اسلامی ایران و وزیران محترم دولت سیزدهم و ریس خصوصی سازی سهام عدالت ... حضرت آیت الله خامنه رهبر فرزانه ایران دستور دادند سهام عدالت آزاد سازی شوند و کسانی که فروختند پول فروش فروشندگان واریز کنید چرا به حرف رهبری گوش ندادید؟؟؟و چرا پول فروشندگان از سال ۹۹ واریز نمیکنید؟؟؟ من یک معلول شدید از سه عضو بدنم معلولیت دارم...دخترم تازه ازدواج کرده دلم خوش بود سهام عدالت ۴ عضو خانواده فروش میزارم وگذاشتم تا براش جهزیه جور کنم فروش که گذاشتم واریزی خبری نيست ؟؟؟ لطفا پول فروش سهام عدالت از سال ۹۹ واریز کنید من معلول از کجا جهزیه دخترم جور کنم؟؟؟ بهزیستی هم میگه درتوان ما فقط ۵۰۰هزار هست کمک کنیم الان ۵۰۰هزار چی میدن؟؟؟؟ و آقای قالی باف ریاست محترم ریس مجلس و نمايندگان عزیز خواهشمندم واریز فروش سهام عدالت شروع کنید واریز کنید پاره ای از مشگلات ما حل شود بی نهایت سپاسگزارم @mbghalibaf @ejeii_org @swo.ir @raisi_org @mbghalibaf

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس