تلفات غیرعادی فوک‌ها در سواحل دریای خزر ‌/ تیم‌ ‌متخصص محیط زیست به منطقه اعزام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: از ابتدای سال جاری شاهد تلفات غیر عادی فوک ها در سواحل دریای خزر در استان مازندران هستیم که تاکنون تعداد آنها به چهارده قلاده رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، با اعلام این خبر اظهار داشت: تلفات فوک های خزری در شرایطی اتفاق افتاد، که متوسط تلفات در سال های گذشته سه تا چهار قلاده و عمدتاً ناشی از صدمات فیزیکی و گرفتار شدن در تورهای صیادی بوده است.

وی ادامه داد: از طریق سازمان حفاظت محیط زیست، در حال بررسی اطلاعات از میزان و علل مرگ و میر فک خزری در دیگر کشورهای واقع در سواحل شمالی و شرقی دریای خزر هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با هماهنگی انجام شده با معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، قرار شد تیمی متشکل از متخصصین سازمانی برای بررسی و اظهار نظر در خصوص علت تلفات و ارائه راهکارهای اجرایی در کنترل تلفات به منطقه اعزام شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرج IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    محیط زیست دریاچه کاسپین از همه طرف در حال تهدید می باشد . از ورود انواع فاضلاب به آب این دریاچه تا نشت های نفتی .. طبیعی است که مرگ آبزیان قدیمی این دریاچه رقم بخوره ... ماهی های این دریاچه هم گوشت آلوده به انواع سموم و میکروبها دارا هستند و شاید بهمین دلیل باشه که اولین علت مرگ و میر در بین ساکنین اطراف این دریاچه ، سرطان معده و روده است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس