هشدار سطح قرمز دریایی برای جنوب کشور

سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح قرمز برای سواحل جنوب کشور جهت پیشگیری از خسارت صادر کرد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه کم فشارحاره ای صبح پنج شنبه در نزدیکی کشور قرار دارد و براساس آخرین خروجی مدل های پیش یابی پیش بینی می شود صبح جمعه در موقعیت شمال شرقی به چرخنده حاره ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و آب های دریای عمان حرکت کند.

بر اساس این اطلاعیه از روز جمعه تا روز یکشنبه وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل تا ۶ متر و در مناطق ساحلی بین ۲ تا ۳ متر، بارش شدید باران و رعدو برق به ویژه در مناطق دور از ساحل بیش از ۳۰۰ میلیمتر پیش بینی می شود که بر اساس آن غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل امکان دارد.

در این اطلاعیه ممنوعیت تمام فعالیت‌های دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی برای پیشگیری از خسارت، پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادره توسط سازمان هواشناسی کشور توصیه شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی نیز صبح امروز نسبت به بارندگی‌های سیلابی در شمال و شمال غرب کشور، آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس