هفت آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده‌اند+ عکس

یک کارشناس صهیونیست در یادداشتی به معرفی هفت اسیر آزاد شده فلسطینی پرداخت که بنا به گفته وی به یک چالش بزرگ برای سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی و نوک پیکان حماس و شاخه نظامی آن تبدیل شده‌اند.

به گزارش مشرق، کارشناس صهیونیست «الیور لیفی» در یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به معرفی هفت اسیر فلسطینی که در سال ۲۰۱۱ در توافق معروف به «شالیت» ویژه تبادل اسرا آزاد شدند، پرداخت.

 لیفی نوشت، این هفت نفر بتدریج به یک چالش بزرگ برای سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند که بر زندگی صدها هزار صهیونیست تأثیر می‌گذارد.

وی در ادامه مدعی شد، این هفت نفر که قرار بود زندگی آنها در زندان‌ اسرائیل تمام شود در عرض ۱۲ سال به نوک پیکان حماس و شاخه نظامی آن «کتائب القسام» تبدیل شده‌اند.

این کارشناس صهیونیست در ادامه به معرفی هفت آزاده فلسطینی مذکور پرداخته است.

یحیی السنوار

لیفی نوشت، «یحیی السنوار» (رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه) توانست واقعیت ژئوسیاسی میان غزه و رژیم صهیونیستی را تغییر دهد. وی از توانایی عالی در رهبری و نیز توانایی مانور میان تلاش‌های سیاسی و تحقق آتش‌بس با تشدید تدریجی وضعیت برای به فرسایش کشیدن تل‌آویو برخوردار است و در پشت پرده راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه و فلسطین اشغالی قرار دارد.

وی افزود، السنوار همان کسی است که اقتصاد غزه را به بهترین وضعیت در طول ده سال اخیر رسانده است؛ او مانند «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله است که «جامعه اسرائیل» و نقاط ضعف آن را بخوبی می‌شناسد.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

توفیق ابونعیم

شخص دوم در لیست این کارشناس صهیونیست «توفیق ابونعیم» است. کسی که فرماندهی دستگاه‌های امنیتی در نوار غزه را چهار سال پس از آزادی بر عهده گرفت و توانست آن را ارتقا دهد و بنا به گفته این کارشناس صهیونیست همین موضوع به ابونعیم در «شکست تلاش‌ها برای کودتا علیه و تعقیب جاسوسان» کمک کرد.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

روحی مشتهی

نفر سوم بنا به گفته لیفی «روح مشتهی» است که از شخصیت‌های تأثیرگذار در غزه و خارج آن است. وی عضو دفتر سیاسی حماس و از مؤسسان این جنبش در دهه نود میلادی است و از جمله اعضای هیأتی است که حماس برای مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی با میانجیگری قاهره تشکیل داده است.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

زاهر جبارین

«زاهر جبارین» شخص چهارم لیست این کارشناس صهیونیست است. لیفی نوشت، جبارین از آزادی تا اکنون که نائب رئیس حماس در کرانه باختری است مسیری طولانی را طی کرده است. وی یکی از پایه‌گذاران شاخه نظامی حماس در کرانه باختری است و طی دوران دانشجویی در دانشگاه نابلس موفق به جذب دانشجویان شد. بارزترین این دانشجویان که به حماس ملحق شدند «یحیی عیاش» بود که مهارتی عالی در ساخت بمب دست‌ساز داشت.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

عبدالرحمن غنیمات

نفر پنجم «عبدالرحمن غنیمات» است که بنا به گفته لیفی در حال حاضر اداره «هسته‌های حماس» در «تسوریف» در نزدیکی الخلیل را بر عهده دارد. نام وی به چند دلیل در حافظه صهیونیست‌ها حک شده که از جمله آنها ربایش نظامی صهیونیست «شارون ادری» و عملیات مقاومتی در کافه «آفروو» در تل‌آویو است.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

جهاد یغمور

«جهاد یغمور» ششمین نفری است که کارشناس صهیونیست به آن اشاره کرده و نوشته، وی در عملیات ربایش نظامی صهیونیست «نخشون واکسمن» در سال ۱۹۹۴ در قدس دست داشت و در حال حاضر به عنوان نماینده حماس در ترکیه فعالیت می‌کند و توانایی بالایی در ایجاد روابط با سران سیاسی و امنیتی دارد.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

موسی دودین

آخرین نفر در این لیست «موسی دودین» است که مسیر جهادی خود را به عنوان یک دانشجو در دانشکده اسلامی دانشگاه «النجاح» نابلس آغاز کرد و به تدریج عضو مذاکره‌کننده حماس شد. وی از شخصیت‌های نزدیکی به «صالح العاروری» رئیس حماس در کرانه باختری است.

۷ آزاده فلسطینی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده‌اند +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس