اژه ای نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر مبارزه با فساد را دنبال کند و اگر ناگزیر شود با شمشیر و چوب عدالت، با فساد مبارزه می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: استان قزوین خطه‌ای عالم پرور و شهیدپرور است و بسیاری از علما و شهدای این خطه و این استان مانند مرحوم ابوترابی، شهیدان رجایی، بابایی و لشکری از ستاره‌های درخشان و پرفروغ آسمان تاریخ اسلام هستند.

رئیس دستگاه قضا فرصت خدمت به مردم را یک توفیق الهی دانست و گفت: کوچکترین غفلتی در از دست دادن فرصت‌های خدمت به مردم، غیرقابل پذیرش است و ما باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی که در کشور داریم، پیوسته در صدد رفع مسائل و مشکلات مردم باشیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در استان قزوین، گفت: طبق گفته مسئولان استانی در استان قزوین ۱۰ مشکل اساسی وجود دارد که موضوع آب و فروعات آن باتوجه به درگیر بودن با خشکسالی‌های طولانی از جمله این مشکلات است؛ ما امیدواریم که دولت سیزدهم با اطلاعات و آشنایی که با مشکل آب دارد برای مدیریت مصرف آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی و صنعتی و استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی مدونی را ترتیب دهد و دستگاه قضایی نیز در این مسیر کمک کار دولت خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا موضوع محیط زیست را یکی از مسائل حیاتی دانست و تصریح کرد: در استان قزوین موضوع زمین و متفرعات آن و مسئله وقف و حدود آن و موضوعات مترتب بر آن از مسائلی قابل توجه است که برای حل این مسائل باید با هم‌فکری و تلاش جمعی راهکاری اندیشیده شود و دستگاه قضایی برای تشکیل کارگروه‌هایی تخصصی جهت رفع مشکلات این حوزه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به فعالیت حدود ۳۸ دانشگاه و مرکز علمی در استان قزوین، گفت: برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و سایر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت مراکز دانشگاهی و علمی و روحانیت معظم فعال در استان قزوین بهره‌گیری شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که قبل از تشکیل یک پرونده قضایی و پیاده‌سازی آیین دادرسی و قانون مجازات کارگروه‌هایی را برای حل و فصل تخصصی موضوعات مختلف تشکیل دهد و در همین راستا بر ایجاد شعب خاص پیرامون رسیدگی به برخی موضوعات محیط زیستی، صنعتی و حوزه مرتبط با موقوفات تأکید داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه در رفع برخی ناهنجاری‌ها از بخش‌های مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: می‌توان تا پایان سال و با تشکیل چند کارگروه مشخص در راستای رفع مشکلات استان قدم برداشت و دستگاه قضا نیز در این مسیر به مسئولان استانی مساعدت خواهد کرد

وی ادامه داد: جریانات سیاسی نظام در جهت پیشرفت کشور و عزت آحاد جامعه، دلسوز و خیرخواه مردم باشند به گونه‌ای با هم همفکری کنند که با وجود اختلاف سلیقه و فکر، ظرفیت‌ها در جهت منافع و مصالح مردم پایه ریزی شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ارتقای اگاهی مردم و اجرای عدالت و تحقق عدالت اجتماعی، بیان داشت: از کسانی که در جهت ایجاد و تحقق عدالت اجتماعی، رفع ظلم و تبعیض سخن و پیشنهادی دارند با آغوش گرم استقبال می‌کنیم، نقدها را می‌پذیریم و کسانی که کمک و نقد می‌کنند بر ما منت می‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: دشمن نهایت تلاش خود را برای فشار حداکثری بر معیشت و اقتصاد مردم به زعم اینکه بتواند صبر انقلابی مردم را تمام کند به کار بسته است، ولی به لطف خدا نتوانسته و نمی‌توانند.

وی افزود: از سوی دیگر با عملیات روانی و ایجاد حاشیه، نفاق و جدایی انداختن بین افراد را دنبال می‌کنند که باید هوشیار و مراقب بود.

رئیس دستگاه قضا تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی، بصیرت هرچه بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض را وظیفه‌ای مهم عنوان کرد و بیان داشت: قوه قضاییه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر مبارزه با فساد در داخل و خارج از قوه قضاییه و با همه کسانیکه در هر منصب و مقامی هستند، را دنبال کند و البته در این میان مراتب نیز در نظر گرفته می‌شود و اگر با تذکر رفع شود تذکر داده می‌شود و اگر نشد ناگزیر با شمشیر و چوب عدالت، با فساد مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضاییه در این مسیر نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با کمک دستگاه قضا باید جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی و کسانی که امنیت و آرامش مردم را بر هم می‌زنند، بگیرد.

رئیس دستگاه قضا افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باندهای مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که در دستگاه‌های اداری چوب لای چرخ مردم می‌گذارند و با عمل نکردن به وظیفه به مردم خسارت می‌زنند و کسانی که با ترک فعل به مردم آسیب می‌زنند را شناسایی و آن‌ها را به قوه قضاییه معرفی کنند تا دستگاه قضا بتواند به وظیفه خود عمل کند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 0
    پس کی دیگه!نصف سال تمام شد!؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      1 3
      چقدر حرف میزنی
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 3
      وقت اصلاحاتیها چوب لای چرخ مملکت نذارن
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    وقتی با شمشیر وچوب عدالت اسلام(خاندان رفسنجانی وافساد طلبها را توانستید بجای افشا گرها مثل پالیزدار وخزعل.... نابود کنید،کاری کردید!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    اقای اژه ای نمیتوانند با این فساد(درهم تنیده مبارزه کنند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    اقای اژه ای نمیتوانند با این فساد(درهم تنیده مبارزه کنند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 0
    دزد حاصر بز هم حاصر(روحانی طبق گفته نماینده مجلس بیشترین حقوق بهزنشستگی را میگریه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    همیشه پیشگیری اسانتر بی خطر تر و موثر تر از درمان است. تا راه های فساد بسته نشود. یعنی انحصار و رانت باقی باشد. این فساد ادامه خواهد داشت. مردم ضربه خواهند دید و قوه قضائیه در گیر.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    جناب اژه ای هروقت توانستی.......
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 0
    شما که سوت زن ها را مجرم میکنی خودت برو دنبال فساد و ریشه کنی شون اتفاقا با امثال شما فساد بیشتر میشه اینو ۸ دیگه همه مفهمن
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      عامل اصلی فساد در مملکت حسن روحانی و همپالکی های دزدش بودند . اگر راست میگی محاکمه شان بکن .
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    6 0
    تا وقتیکه روحانی که هیچ دارودسته روحانی دارن راست راست راه می روند و شما با اینهمه خیانت کسی هیچکاری بهشون نداره این حرف شعاری بیش نیست شما فقط شانتاژ رسانه ای می کنید فقط شانتاژ
  • DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    آیا اخذ وثیقه های نجومی و یا غیر نجومی از زندانی بدبخت برای چند روز آزادی ( پول در ازای آزادی ) ، خودش نوعی فساد نیست ؟؟
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      خدا نکنه شما کاری در دوایر قوه قضاییه داشته باشی
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    باهم برای یک آرمان
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    اگر راست میگی با شمشیر و چوبت توی سر حسن روحانی بزن و او را محاکمه بکن !!!!!
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    شمشیر و چوبی که هیچ آسیبی به حسن روحانی و وزراش نمی زند شمشیر پلاستیکی هم نیست. حالم از برخورد های نمایشی تون و حرف های الکی بهم میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس