ابراز تمایل رهبر کره شمالی به برقراری«خط داغ» میان دو کره

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد که رهبر این کشور مایل به برقراری دوباره یک راه ارتباطی موسوم به «خط داغ» میان دو کره از اوایل ماه میلادی آینده (اکتبر) است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) صبح روز پنج شنبه گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مایل است که بار دیگر خط داغ (خط تماس مستقیم میان سران کشورها) با همسایه جنوبی این کشور (کره جنوبی) از اوایل ماه میلادی آینده (اکتبر) برقرار شود.

این در حالی است که کیم جونگ اون پیش‌تر پیشنهاد دولت ایالات متحده برای گفتگو را رد کرد و این گفتگوها را صرفاً پوششی برای نگرش خصمانه واشنگتن نسبت به جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) خواند.

لازم به ذکر است که این خط ارتباطی واقع در روستای صلح «پانمونجوم» هرگز به طور کامل قطع نشد، اما در دوره‌هایی از روابط کم تنش میان پیونگ یانگ- سئول، مقامات دو کشور از استفاده یا پاسخگویی به این خط خودداری می‌کردند، تا اینکه در همین اواخر (ماه ژوئیه) استفاده از آن بار دیگر رواج یافت، اما دوباره چند روز پس از برگزاری رزمایش نظامی کره جنوبی و ایالات متحده این خط ارتباطی قطع شد.

رهبر کره شمالی در یک سخنرانی در دومین نشست پارلمان این کشور گفت که انتخاب میان تداوم بن بست نظامی ۷۱ ساله میان دو کشور یا ایجاد روابطی جدید با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) برعهده کره جنوبی است.

وی به مقامات سئول اطمینان خاطر داد که همسایه شمالی آنها هیچ قصد و دلیلی برای اقدام تحریک‌آمیز یا ضربه زدن به کشور آنها را ندارد و در ادامه گفت که کره جنوبی باید پیش از هر تلاشی برای اعلان پایان جنگ، به خصومت‌هایش پایان دهد.

در واقع این اظهارات کیم جونگ اون واکنشی بود به اظهارنظر مون جائه این در نشست سازمان ملل متحد در هفته گذشته که خواستار اعلان رسمی پایان جنگ دو کره شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • KR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 1
    امریکا یه اسراییل دیگه تو اون منطقه درست کرده که با همه همسایه ها و کشورای اطرافش مشکل داره. با کره شمالی مشکل داره با ژاپن مشکل داره. با چین مشکل داره با روسیه مشکل داره.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 1
      حالت خوبه ؟؟ کی با کی بده ؟ کره جنوبی و ژاپن و استرالیا و سنگاپور در برابر کره شمالی یا بهتره بگم اقدامات خصمانه این کشور ایستادگی می کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس