تشکیل دو تیپ متشکل از ارتش و نیروهای پیشمرگ در عراق

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تشکیل دو تیپ مشترک نیروهای ارتش و پیشمرگ و تاریخ استقرار آنها در مناطق مورد اختلاف را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المیادین، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد: همکاری میان فرماندهی عملیات مشترک و پیشمرگ‌ها به تشکیل دو تیپ مختلط از ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ جهت استقرار در مناطق مهم مشترک موسوم به خط آبی که نیروهای دولت مرکزی و اقلیم را از هم جدا می‌کند، منجر شد.

الخفاجی اظهار کرد: این دو تیپ تحت فرمان وزارت دفاع خواهند بود و استقرار آنها در مناطق مورد اختلاف از ابتدای ماه آتی میلادی انجام خواهد شد.

۱۸ سپتامبر کنونی، نمایندگان عرب و ترکمان پارلمان عراق از استان کرکوک با بازگشت پیشمرگ‌ها و تضعیف دستاوردهای محقق شده پس از اجرای طرح اعمال قانون مخالفت کرده و تعویق انتخابات پارلمانی کرکوک را خواستار شدند.

الخفاجی در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد: در روزهای آینده شاهد چهارمین شبیه‌سازی رای‌گیری خواهیم بود، این طرح آزمونی برای واکنش نیروهای امنیتی و چگونگی مقابله آنها با موارد ویژه‌ای است که احتمالا دارد داخل مراکز رای‌گیری رخ دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس