ماینر

یک مقام آگاه در سازمان بورس از احضار برخی اعضای هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مورد کشف ماینرها در این شرکت خبر داد.

به گزارش مشرق، اخباری از روز گذشته در فضای مجازی مبنی بر کشف تعدادی دستگاه ماینر برای استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر شد که در این زمینه یک عضو هیأت مدیره سازمان بورس هم تلویحاً آن را تأیید کرده و اعلام کرده بود که این دستگاه‌ها شخصی نبوده و باید هیأت مدیره شرکت بورس در این زمینه پاسخگو باشد.

 در تماس با مقامات سازمان بورس تلاش کردیم تا واقعیت قضیه را به دست آورد اما اکثر آنها از صحبت‌ کردن خودداری کردند و آن را به آینده موکول کردند. اما یک مقام آگاه در هیأت مدیره سازمان بورس این نکته را تأیید کرد که در زمینه کشف ماینرها تعدادی از اعضای هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران احضار کرده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد ماینر کشف شده است، گفت: فعلاً گزارش‌ها به دستم رسیده و باید خودم تحقیق کنم و تعداد آنها را مشخص کنیم و بعد از آن تصمیم‌گیری و برخورد می‌شود فعلاً از اظهارنظر معذورم اما هفته آینده گزارش رسمی در مورد بررسی و برخورد با این مسئله  اعلام خواهد شد.

همچنین دیروز روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگلاتوری رمزارز را به عنوان یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال کرده بود، نظر به انتشار شایعه‌ای مبنی بر حضور ماینر شخصی در این شرکت، بورس تهران شایعات مطرح شده در این زمینه را قویاً تکذیب می‌کند.

همچنین در این اطلاعیه آمده بود از ابتدای سال ۹۹ با توجه به نگرانی از کوچ نقدینگی به سمت رمزارزها و ایجاد بحران خروج نقدینگی در بازار سرمایه این موضوع به عنوان پروژه‌ای تحقیقاتی پس از بررسی در کمیته‌های فرعی هیأت مدیره و اخذ تأییدیه هیأت مدیره وقت بورس تهران به عنوان نمایندگان سهامداران و کسب موافقت اصولی وزارت صمت مطرح و اجرای طرح محدود R&D استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آنها توسط شرکت بورس اوراق بهادار صورت پذیرفت و گزارش معاملات آتی این فعالیت بر روند اصلی بازار سرمایه کشور نهایی گردید. این فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد. لذا روابط عمومی بورس تهران بار دیگر تأکید می‌کند هیچ فعالیتی در زمینه استخراج رمزارز در این شرکت وجود ندارد و موضوع پنهانی که عده‌ای مدعی کشف آن شده‌اند اساساً تکذیب می‌شود.

 در تماس با مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران و برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان بورس تلاش کردیم  اطلاعات بیشتری به دست آورد اما متأسفانه آنها پاسخگو نبودند و از طرفی یک مقام در شرکت برق استان تهران هم اعلام کرده ماینرها توسط شرکت برق کشف نشده‌اند و اگر کشفی بوده توسط خود نیروهای داخلی سازمان بورس و یا حراست صورت گرفت. به هر حال با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های بازار سرمایه شفافیت است و همانگونه که بورس تهران از ناشران و شرکت‌های بورسی انتظار دارد موارد مختلف را شفاف‌سازی کنند آنها خود نیز باید در این موارد نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشند و شفاف‌سازی نمایند با توجه به اینکه حدود ۸۰ هزار سهامدار خصوصی سهام شرکت بورس را دارند و سایر سهامداران حقوقی هم به نوبه خود در مالکیت گروهی از سهامداران قرار دارند. بنابراین شفافیت‌ و پاسخگویی انتظار به جایی است که از این شرکت می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    چ بدبختی ما هستیم چقدر موها را سفید کردند چقدر زندگی ها رو ویران کردند و چقدر خیانت کردند کی باید جواب بده. گردن ها کلفت تر زبان ها دروغ گو تر و تبعیض ها بیشتر. صلوات
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    رئیس سازمان بورس و همچنین وزیر وقت دولت روحانی و در راس آنها حسن روحانی کذاب ، دزد و خائن را باید محاکمه و مجازات کنند.
  • صابر IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه ایی میرسد. مشتی دروغ گو و کذاب و کلاش واقیعت را به مردم و سهامداران اعلام نمیکنند.تا قضیه ماست مالی شود. مملکت که نیست حوض فساد و تعفن است.
  • بیژن IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    پس دزدی ۸۰ درصدی از مردم کار همینها هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس