الودگی هوا

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، آلودگی هوا سالانه باعث ۶ میلیون زایمان زودرس در سراسر جهان می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، آلودگی هوا سالانه باعث ۶ میلیون زایمان زودرس در سراسر جهان می‌شود.

براساس نتایجی که از پژوهش‌ها به دست آمده، آلودگی هوا بیشترین تاثیر را در جنوب شرقی آسیا و آفریقای جنوبی داشته است؛  این مطالعه همچنین نشان داد که آلودگی محیط داخلی برای سلامت نوزادان بدتر از آلودگی بیرون است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو نحوه تأثیر آلودگی هوای بیرون و داخل ساختمان بر پیامدهای بارداری در سراسر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نتایج بیانگر آن بود که اجاق‌های آشپزی داخلی به دو سوم موارد کمک کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت نیز هفته گذشته به مناسبت ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور ماه) روز جهانی بدون خودرو با تقویت شیوه نامه‌هایش برای حفظ کیفیت هوا اعلام کرد که آلودگی هوا اکنون از بزرگ‌ترین تهدیدهای زیست محیطی علیه بهداشت نوع بشر به شمار می‌رود که موجب مرگ زودرس سالانه هفت میلیون انسان می‌شود.

محققان دریافتند که در صورت به حداقل رساندن آلودگی هوا در جنوب شرقی آسیا و جنوب صحرای آفریقا، تعداد جهانی زایمان زودرس و نوزادان کم وزن می‌تواند ۷۸ درصد کاهش یابد. 

آلودگی هوا و تاثیر آن بر حاملگی تنها یک مشکل در کشورهای در حال توسعه نیست؛ این مطالعه نشان داد که آلودگی هوای خارج از خانه باعث ۱۲ هزار زایمان زودرس در ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ شده است.

تعداد زیادی از مطالعات به آلودگی به عنوان عاملی برای زایمان زودرس و سقط جنین اشاره کرده‌اند؛تحقیقات جدید نشان داده که ترکیبی از آلودگی هوای بیرون و داخل ساختمان به احتمال زیاد عامل تقریباً ۶ میلیون زایمان زودرس و تولد نزدیک به ۳ میلیون نوزاد کم‌وزن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس