هشدار عفو بین‌الملل درباره وضعیت وخیم ۵ میلیون آواره افغانستان

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه ای از وضعیت وخیم بیش از پنج میلیون آواره داخلی در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه ای از وضعیت وخیم بیش از پنج میلیون آواره داخلی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

سازمان عفو بین الملل در این ارتباط اعلام کرده که حداقل ۵ میلیون آواره داخلی در افغانستان با وضعیت دشوار روبرو هستند و به کمک فوری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

هزاران کشته نتیجه «جنگ‌های ابدی» آمریکا در جهان

به گفته این سازمان، جامعه جهانی باید اطمینان حاصل کند که کمک‌های بشردوستانه بدون تأخیر به افغانستان ادامه می‌یابد.

پیش از این نیز، سازمان جهانی بهداشت درباره شرایط نامساعد بهداشت و درمان در افغانستان هشدار داده و «ریک برنان»، یکی از مسئولان سازمان جهانی بهداشت در این باره گفته بود: حدود ۹۰ درصد از ۲۳۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی در سراسر افغانستان ممکن است به زودی تعطیل شوند. حمایت کنندگان مالی در غرب می‌توانند قوانینی را تعریف کنند که بدون انجام هرگونه معاملات با طالبان همچون گذشته از مراکز بهداشتی و درمانی افغانستان پشتیبانی کنند.

پس از خروج عجولانه و آشفته نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشورها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیروها و اتباع خود از افغانستان زدند و همزمان بحران داخلی در افغانستان تشدید شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس