کد خبر 1278142
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱
آزمایش موشک هایپرسونیک جدید از سوی پیونگ یانگ

رسانه‌های کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند.

به گزارش مشرق از "راشا تودی"، شبکه خبری "رودونگ سینمون" کره شمالی اعلام کرد: در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمندان دفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تأیید کردند. پارک جئونگ چئون، یکی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره، این آزمایش را در کنار مقامات دفاعی مشاهده کرد.  

این آزمایش روز قبل، در ۲۸ سپتامبر انجام شد.  

به گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین از شلیک یک پرتابه " با برد کوتاه" در روز چهارشنبه خبر داد. ارتش کره جنوبی گفت: این موشک در ساعت ۶: ۴۰ صبح به وقت محلی از موپیونگ ری در استان جاگانگ شلیک شد و در آبهای ساحلی شرقی فرود آمد.  

ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول در همکاری با جامعه اطلاعاتی امریکا مشغول تجزیه و تحلیل این آزمایش موشکی کره شمالی است.  

  «کیم سونگ»، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز دوشنبه در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد کشورش از حق مشروع برای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اش برخوردار است.  

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده، اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.  

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی که با هدف توقف برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ در برابر تحریم‌های ایالات متحده آغاز شده بود، از دو سال پیش (۲۰۱۹) متوقف شد.  

  «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش‌های گذشته موشکی کره شمالی گفته بود، اقدام پیونگ یانگ برای آزمایش موشک نشان می‌دهد که دولت این کشور تغییر چندانی نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس