۱۵ میلیون و ۲۱۹ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا زدند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با توجه به اظهارات پراکنده در رابطه با انواع واکسن مورد استفاده علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، در این اطلاعیه آمده است: تمامی تصمیمات، قراردادها و شروع واکسیناسیون در گروه‌های هدف بعد از بررسی شواهد علمی در کمیته‌های تخصصی وزارت بهداشت و صرفاً پس از تأیید مجوز مصرف اضطراری واکسن از سوی سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بدن چه زمانی پس از واکسن زدن مقابل کرونا ایمن می‌شود؟

بر همین اساس، ورود هر واکسنی به زنجیره واکسیناسیون کشور منوط به طی مراحل و اخذ مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت است و در حال حاضر نیز به جز موارد مصرفی فعلی در زنجیره واکسیناسیون، واکسن دیگری وارد کشور نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: از تمامی هم وطنان که مطابق گروه‌های سنی اعلامی، مشمول دریافت واکسن هستند، درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ایجاد موج جدید بیماری، در سریع‌ترین زمان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و واکسیناسیون خود را به هیچ عنوان به تأخیر نیاندازند.

اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه‌های جمعیتی در ایران صرفاً بر اساس نظرات تخصصی کمیته‌های علمی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست. پایش مستمر وضعیت ایمنی و عوارض واکسن‌ها صرفاً برای تأمین و تضمین سلامت مردم صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان اطلاعاتی در این زمینه در اختیار نهادهای خارجی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است: منبع انتشار اخبار مرتبط با واکسیناسیون در کشور نیز صرفاً از طریق رسانه رسمی وزارت بهداشت است و مصاحبه افراد خارج از این رسانه به معنی تأیید یک خبر فاقد شواهد نخواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    سکانس اول : فایزر اخیرا گفته زنان باردار در آمریکا واکسن نزدند و فاز مطالعه ما ناتمام مانده سکانس دوم : برای زنان باردار ایرانی واکسن فایزر وارد شده خودتون نتیجه گیری کنید
  • ایرانی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    فعلا که تمام امکانات مادی و معنوی و تمام رسانه های کشور در اختیار وزارت بهداشته و کسی هم جرات نداره بگه رو چشتون ابروس... جالبه که انگار نه انگار کشور تحریمه و حتی واردات داروهای پروانه ای ممنوعه اما واکسن مث نقل و نبات حتی فایزر امریکایی هست. التماس تفکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس