انجام آزمایش موشکی «حق مسلم» ماست

نماینده کره شمالی در سازمان ملل از «حق مسلم» کشورش برای انجام آزمایش تسلیحاتی دفاع کرد.

به گزارش  مشرق، ساعاتی پیش از آنکه رسانه‌ها به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک ناشناس توسط کره شمالی به درون آب‌های دریای ژاپن خبر دهند، «کیم سونگ» نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل سیاست‌های خصمانه‌ای که کشورش را هدف گرفته، انجام آزمایش تسلیحاتی «حق مسلم» کره شمالی است.

ببینید:

فیلم/ کره شمالی بازهم آزمایش موشکی انجام داد

این در حالی است که در نشست اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی، دولت این کشور نسبت به انجام آزمایش موشک کوتاه برد توسط پیونگ یانگ آن‌هم در شرایطی که برقراری ثبات سیاسی در شبه جزیره کره امری بسیار حیاتی قلمداد می‌شود، ابراز تأسف کرد.

بنا بر گزارش‌ها، ارتش کره جنوبی ساعاتی پیش اعلام کرد که حوالی ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی (۱۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) از استان کوهستانی جاگانگ در شمال کره شمالی یک موشک به سمت دریای ژاپن پرتاب شد.

مقامات کره جنوبی و ایالات متحده هم اکنون در حال ارزیابی جزئیات این پرتاب موشکی هستند، اما «یوشیهید سوگا» نخست وزیر ژاپن اظهار داشت که کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرده است و دولت وی اقدامات دیده بانی و نظارتی خود را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، پس از آزمایش یک موشک کروز «راهبردی» و دو موشک بالستیک از سکوی یک قطار، این سومین بار ظرف یک ماه گذشته است که پیونگ یانگ به آزمایش موشکی دست می‌زند.

این در حالی است که کره شمالی به دلیل تحریم‌های سازمان ملل بر سر برنامه تسلیحاتی خود از انجام هرگونه آزمایش موشک بالستیک منع شده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه ایالات متحده پرتاب این موشک را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و تهدیدی علیه همسایگان کره شمالی و جامعه بین‌المللی خوانده و آن را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست که پای میز مذاکره بنشیند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 3
    این حرکت کره شمالی ثابت می‌کنه که خودش که دنبال جنگ . و گرنه کره جنوبی و سایر همسایه ها گفتن آماده اند صلح کنند . آمریکا تو اون منطقه کره جنوبی و ژاپن و استرالیا و تایوان و سنگاپور رو مسلح کرده . اولا یک انتقادی از آمریکا بکنم که فرق میزاره بین متحدانش چون باید سایر کشور ها مثلا ویتنام و اندونزی را که نسبتا هردو متحد آمریکا هستن ( البته ویتنام با دو طرف دوسته ) رو همراه خودش کنه و بدین منظور سلاح های پیشرفته مثل اف ۱۵ یا اف ۳۵ در اختیارشان بزاره . خیلی از متحدان بدین منظور از دامان آمریکا خارج میشن ‌‌. ولی الان وقت خوبیه که یک اتحاد شرق آسیا تشکیل بدن و نیروگاه اتمی کره شمالی رو بزنن . البته رو سهل انگاری آمریکا کره شمالی به بمب هیدروژنی رسید . و در تلاش بمب اتم بسازه . تنها راه اینه ولی آمریکا باید متحدانش تو شرق هماهنگ تر کنه نه که فاصله بینشون بندازه .
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 0
      رژیم سفاک و سلاخ آنگلوساکسون آمریکا باید خلع سلاح بشه. پیدایش این رژیم با نسل کشی سرخپوستان بوده که به انحائ مختلف تا امروز ادامه پیدا کرده. آمریکا باید خلع سلاح بشه تا نتونه آدمکشی کنه و مردم دنیا از این رژیم شرور نفس راحتی بکشن.
  • دانیال IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    درود به جمهوری خلق کره کشورهایی مستقلی مانند کره، انحصار استکباری و استعماری قدرت های بزرگ را بر اهرم های برتری ساز مانند تکنولوژی های برتر نظامی می شکنند. این شکست انحصار به نفع تمام دنیاست.
  • نیما IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    ۱۲۳۴ احمق ویتانهام دوست امریکا نیست ویتنهام یک کشور مستقل که بعد از جنگ ویتنهام آمریکا شکست داده و از اون موقع مستقل شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس