اب نمک

محققان گزارش می دهند که محلول آب نمک ممکن است به توقف عملکرد کروناویروس کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، با این حال از آنجائیکه نمک نمی‌تواند از تکثیر ویروس جلوگیری کند، از اینرو محافظت کامل در برابر عفونت یا درمان کووید ۱۹ را ارائه نمی‌دهد.

«کریستیان گازو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سائوپائولو برزیل، می‌گوید: «این یک راه حل واحد نیست و باید در چند روز اول پس از ابتلاء به عفونت مورد استفاده قرار گیرد.»

در این مطالعه، محلول نمکی کلرید سدیم ۱.۱ درصد (سالین) در آزمایش سلول‌های ریه آلوده در آزمایشگاه، تکثیر ویروس را تا ۸۸ درصد کاهش داد.

وی در ادامه می‌افزاید: «کاهش تکثیر ویروس به معنای کاهش شدت بیماری و پاسخ التهابی است. کووید ۱۹ یک بیماری پیچیده است که شامل مرحله تکثیر ویروسی است که سالین می‌تواند آن را درمان کند و سپس وارد مرحله التهاب سیستمیک که بسیار گسترده‌تر است، می‌شود.»

به گفته گازو، «این مرحله دوم می‌تواند شدید باشد و منجر به عوارض متعددی در اندام‌های مختلف شود.»

محققان می‌گویند اگر این راهکار در آزمایشات بالینی مؤثر واقع شود، می‌تواند به توسعه روش‌های جدیدی برای پیشگیری یا درمان کووید ۱۹ منجر شود.

به گفته محققان، در حال حاضر این دارو برای پیشگیری از سایر بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود و می‌تواند با کاهش بار ویروسی شدت کووید ۱۹ را به حداقل برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجه تیغی بدنساز US ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 12
    آیا وقت آن نرسیده به طب سنتی سجده کنید و پای ما طبیبان سنتی را ببوسید ای پزشکان پیزوری درپیت دوزاری؟
    • محمود IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 0
      این ادبیات اساتید طب سنتی نیست‌. ولی واقعا حجت در رابطه با طب سنتی تمام شده؛
    • سروش IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 12
      با این بیان آلوده به کبر باید آب نمک غرغره کنی تا شیطان وجودت پاک شود. پزشک نه اون پول پرستان طب نوین یا طب جهود می توانند باشند و نه این طبیبان طب قدیم که انتظار دارند پایشان بوسیده شود. حکیم یعنی بو علی سینا که هم درد روحی را درمانگر بود و هم دردهای جسمی را برای رضای خدا درمانگر بود. نه شما که انتظار دارید مردم بوسه نه بر دستانان که بر پایتان زنند طب شمابا این تفکر محکوم به شکست است چه نوینش چه قدیمش.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 0
      آقای سروش الکی اسم ابن سینا رو نیار اگر ابن سینا همین امروز زنده میشد سیستم پزشکی بهش اجازه طبابت نمیداد و میگفت نظام پزشکی نداری .
    • --- IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 2
      دردها بهت حمله کردن ،فشار اومده بهت .
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    فقط باید بدونید نمک تصفیه شده خوب نیست از سنگ نمک استفاده کردم و سریع نتیجه گرفتم (تا حالا 2 بار کرونا گرفتم و تو خونه با این روش و داروی امام کاظم (ع) خوب شدم ) جالبه که این روش هم مورد تایید طب اسلامی ایرانیه و هم پزشکا به کاراییش معترفن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 2
    مضخرفه
    • آزاده IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 0
      اولا مزخرف درسته!دوم تو که حتی یک کلمه رو درست نمی نویسی،لازم نکرده درباره طب سنتی نظر بدی!سوم به قول فریبرز باغبیشه در سریال زیرخاکی،جهان سومیم دیگه!حتما باید غیر ایرانیها و غربیها بیان بگن فلان چیز و بهمان راه برای کرونا خوبه(پژوهش سیاهدانه که همین مشرق منتشر کرد)که ما باورمون بشه!!!!!!اساتید طب اسلامی/ایرانی هر چه فریاد بزنن فایده ای نداره،حتما باید مهر خارجیها روش بخوره،خدایا به کی بگیم؟مشرق قبلا هم بعضی نظرهامو منتشر نکردی،سانسور نکن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس