روسیه و آمریکا هشتم مهر پشت میز مذاکره می نشینند

دور جدید مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی (مسائل موشکی و هسته ای) ۳۰ سپتامبر (هشتم) برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس روز دوشنبه در گزارش خود خاطرنشان کرد که مذاکرات به صورت حضوری در ژنو برگزار خواهد شد.  

سرپرستی هیات آمریکایی در این مذاکرات را «وندی شرمن» معاون اول وزیر خارجه آمریکا برعهده خواهد داشت که بونی جنکینز دستیار امور کنترل تسلیحات وزیر خارجه آمریکا هم در آن حضور خواهد داشت.  

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه هم سرپرستی هیات این کشور در مذاکرات ژنو را برعهده خواهد داشت.

دور قبلی رایزنی های روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی با وجود اختلافات اساسی دو کشور در مسائل هسته ای و موشکی روز ۲۷ مرداد ماه در وین برگزار شد.

به گزارش ایرنا،  این رایزنی ها برای بررسی مسائل ثبات راهبردی شامل موشکی و هسته ای و کنترل تسلیحات در این عرصه ها در سطح بین المللی برگزار شد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور و وندی شرمان سرپرستی هیات های دو کشور را برعهده داشتند.

«کریستوفر فورد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه به تازگی با متهم کردن روسیه به آزمایش سلاحی در فضا گفت که واشنگتن امیدوار است مسکو هنجارهای رفتار مسوولانه در فضا را ترویج کند و خواستار ثبات، پیش‌بینی‌پذیری و ابزارهای مدیریت بحران بیشتری شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای با رد ادعاهای ضدروسی آمریکا و انگلیس اعلام کرد که آزمایش فضایی روسیه هیچ تهدیدی در برنداشت و مطابق قوانین بین المللی صورت گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس