رایزنی‌های سرپرست وزارت خارجه طالبان با چین و قزاقستان

سرپرست وزارت خارجه طالبان در ادامه دیدارهایش با نمایندگان کشورهای خارجی، با سفرای کشورهای چین و قزاقستان در کابل دیدار کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با «وانگ یو» سفیر چین در کابل و هیئت همراهش پیرامون روابط دوجانبه خوب بین دو کشور و هماهنگی کمک‌های بشردوستانه چین بحث و تبادل‌نظر کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، در این دیدار سفیر چین همچنین بر ضرورت کمک‌های بشردوستانه و همکاری با افغانستان و افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

سفیر چین با تاکید بر لزوم رفع تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده این کشور گفت که مالکیت این دارایی‌ها باید با مردم افغانستان باشد و توسط آن‌ها شود.

متقی در دیدار با «عالم خان یسین گیلدیبف» سفیر قزاقستان در کابل نیز بر افزایش سطح تجارت بین افغانستان و قزاقستان تاکید کرد و نسبت به  گسترش همکاری‌های دوجانبه تجاری متعهد شد.

کشور افغانستان، کشور قزاقستان، کشور چین، طالبان،

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، سفیر قزاقستان در این دیدار ضمن ستودن امنیت کنونی کابل از ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد.

وزارت خارجه قزاقستان پس از این دیدار گفت که این به معنی به رسمیت شناختن مقامات طالبان نیست و دیدار بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان متمرکز بود.

«ایبک صمدیاروف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان افزود که به رسمیت شناختن طالبان هنوز در دست بررسی نیست، اما با این حال قزاقستان آماده برقراری ارتباطات تجاری با مقامات جدید افغانستان است.

وی تصریح کرد که این ارتباط برای حل مسائل بشردوستانه‌ای که افغانستان با آن مواجه می‌باشد، مهم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس