کد خبر 1275760
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
عکس/ طالبان در پایگاه بگرام

سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با سفیر ترکیه ضمن گفت‌وگو درباره مسایل دوجانبه، خواستار ادامه مستمر همکاری‌های آنکارا با کابل شد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان و «جهاد ارگینای» سفیر ترکیه در کابل در دیدار با یکدیگر درباره روابط دوجانبه افغانستان و ترکیه، کمک‌های بشری و بهداشتی، وضعیت پناهجویان و دانشجویان افغان در ترکیه و دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

گام دیگر اردوغان به سوی هسته‌ای شدن ترکیه

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، در این دیدار متقی از دولت ترکیه خواست تا پروژه‌های ناتمام خود در افغانستان را تکمیل کند و بر ضرورت همکاری‌های مستمر دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مجع عمومی سازمان ملل با تاکید بر عدم فشار بر افغانستان تصریح کرده بود که این کشور صرف‌نظر از روند سیاسی به کمک و همبستگی جامعه بین‌المللی نیاز دارد.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه امیدوار است هر چه زودتر صلح، ثبات و امنیت در افغانستان برقرار شود و مردم این کشور به آرامش برسند.

این اظهارات اردوغان واکنش‌هایی را در پی داشت و برخی کارشناسان آن را به عنوان حمایت ترکیه از دولت به رهبری طالبان در افغانستان تعبیر می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    12 12
    خخ اینا که از افغانها بدشون میومد فارسها را افغانی پشتون ( پشتونها هم همانند پانترکها ضد فارس و اریاییند و عقب مانده میخواندند؟؟؟؟؟ تمام این رزمایشهای سه جانلهدر جمهوری جعلی اران و روابط با ترکیه. و کریدور تحمیلی از خاک ارمنستان برای دور زدن ایرانه بهوش باشیم .. هروقت ترکیه مشغول خیانت و دسیسه به ایرانه .. خیلی وقیحانه و ناشیانه در باره لزوم لغو تحریمهای ایران یه تیکه میانداطوزه که حواس ایران رو از بلند پروازیها و دسیسه های منطقه ای اش علیه ایران دور کنه ..
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      11 4
      تو فقط پپاد بزن. نتونستی خودم میزنم.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    22 6
    با افتخار ترکم ...چون بیشتر حکومت ها وسلسله ها داشتیم .
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      5 11
      خاک به سرت که هیچ مایه افتخار دیگه‌ای نداری.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      18 2
      آخه نه اینکه به غیر از رقاصی و شعر تفت دادن تو بارگاه همون سلسله های ترک کار دیگه بلد بودید.
  • DK ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    12 2
    هیچ تورکی ضد فارس نمیشود و پان تورک هم ضد روس هست، پان تورک با اسلام سرشت هست و هیچ مسلمانی هم نباید ضد فارس باشد، چون فارس‌ها مسلمان هستند، آارمنی‌ها و کرد‌ها و بعضی‌ ا‌ز جاهلان فارس اینجا کامنت ضد تورک مینویسند، برادران ترک باید بدانند که این کامنت ضد تورک اکثرا از طرف کرد‌ها و آارمنی‌ها هست نه ا‌ز طرف فارس ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس