کد خبر 1277383
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
واکنش دو حزب کُردی به نشست صهیونیستی در اربیل

دو حزب اتحادیه میهنی کردستان و اتحاد اسلامی کردستان، از احزاب اصلی و شناخته شده اقلیم کردستان عراق به نشست صهیونیستی برگزار شده در اربیل واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها به برگزاری نشست صهیونیستی «السلام و الاسترداد» در اربیل ادامه دارد و در این راستا، دو حزب شناخته شده سیاسی در اقلیم کردستان، ضمن محکومیت این اقدام، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان: حامی اصلی مسئله فلسطین هستیم

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان برگزاری نشست اربیل را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری هر نشستی در این حوزه، در اقلیم کردستان یا دیگر مناطق عراق، از دید ما مردود است و حمایت همه جانبه خود را از مسئله فلسطین اعلام می‌کنیم.

در بیانیه دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان آمده است که ما به عنوان اتحادیه میهنی به صراحت اعلام می‌کنیم که به هر شیوه‌ای برگزاری چنین نشست‌هایی از دید ما محکوم است و ضمن حمایت از مسئله فلسطین، اعلام می‌کنیم که هر موضوعی مرتبط با سیاست خارجی در حیطه وظائف دولت مرکزی عراق است.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان همچنین هرگونه تلاش برای تضعیف سیاست خارجی عراق و تاثیرگذاری بر ثبات و آرامش داخلی این کشور را محکوم کرده است.

اتحاد اسلامی کردستان: نشست اربیل توطئه دشمنان و مخالفین ملت کُرد بوده است

اتحاد اسلامی کردستان عراق از دیگر احزاب کُردی است که به برگزاری نشست صهیونیستی «السلام و الاسترداد» در اربیل واکنش نشان داده است.

شورای اجرایی اتحاد اسلامی کردستان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام، اعلام کرده است که متاسفانه در مرکز اقلیم کردستان، عده‌ای اقدام به اجرای چنین توطئه‌ای می‌کنند، نشستی از سوی عده‌ای مخالف و دشمن ملت کُرد در راستای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل.

اتحاد اسلامی کردستان اعلام کرده است که برگزاری نشست اربیل، اقدامی خصمانه و با هدف بهم زدن روابط دوستانه ملت‌های منطقه صورت گرفته و از مسئولین اقلیم کردستان انتظار می‌رود اجازه ندهند این منطقه به میدان توطئه و اجرای چنین سناریوهای خصمانه‌ای علیه ملت کُرد تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس