برگزاری نشست اضطراری «جی ۲۰» با محور افغانستان در هفته‌های آینده

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد که نشست اضطراری «جی ۲۰» پیرامون بحران افغانستان ظرف چند هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی و تلویزیونی «رای ۳» در خصوص این نشست اضطراری اظهار داشت: «تاریخ دقیق هنوز تعیین نشده است، اما یک نشست اضطراری جی ۲۰ در مورد بحران افغانستان طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد».

به گفته این وزیر ایتالیایی، نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جی ۲۰ که در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، نشان داد که تمام شرایط لازم برای نشستی که ریاست آن را «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا برعهده دارد، مهیا است.

وزیر خارجه ایتالیا با تأکید بر لزوم جلوگیری از فروپاشی افغانستان خاطرنشان کرد: «ما با تقویت جبهه نبرد علیه تروریسم، دفاع از حقوق بشر و ارسال کمک‌های بشردوستانه که بخشی از آن باید برای حراست از زنان و دختران ارسال شود، موافقت کرده‌ایم».

این مقام ایتالیایی در ادامه افزود که راه‌ها و شیوه‌هایی برای حمایت مالی از افغانستان بدون تأمین مالی طالبان وجود دارد.

ایتالیا که هم اکنون ریاست جی ۲۰ را برعهده دارد، در تلاش برای تشکیل نشستی ویژه با حضور اقتصادهای بزرگ دنیا پیرامون بحران افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان است. مقامات رم پذیرفته‌اند که این امر تنها با حضور روسیه، چین، عربستان سعودی، ترکیه و سایر کشورها از جمله همسایگان افغانستان امکانپذیر خواهد بود.

دولت ایتالیا می‌گوید که این نشست اضطراری باید به صورت مجازی و پیش از نشست جی ۲۰ در اواخر اکتبر برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس