کد خبر 1277229
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام میم.الف.نون سخنی از امام خمینی (ره) را منتشر کرد.

"امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر. اما امروز سر و کار ما با این خبیثهاست!"

تلویزیون سلطنتی "بی بی سی" با پخش قسمت هایی از اسناد محرمانه انگلیس که به تازگی درز یافته اظهار داشت دولت "مارگارت تاچر" در خلال جنگ عراق و ایران در اواخر سال 1980میلادی به رغم اینکه در این موضوع اعلام بی طرفی کرده بود به صورت محرمانه به رژیم صدام جنگنده‌های نوع "هوک" فروخته و پایگاه‌هایی دریایی و هوایی برای این رژیم دایر کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است دولت "تاچر" در قرارداد خود با عراق متعهد شده بوده است 78 نوع از تجهیزات نظامی از جمله خودروهای زرهی، لوازم یدکی تانک ورادار به رژیم صدام برای جنگ با ایران بدهد.

همین اسناد نشان می‌دهد با وجود راه افتادن کمپین بین المللی علیه صدام در آغاز جنگ عراق و کویت، «مارگارت تاچر» نخست وزیر اسبق انگلیس از این اقدام کشورهای جهان حمایت نکرده و دلیل آن نیز نگرانی لندن در خصوص قراردادهای فروش تسلیحات نظامی به دولت صدام بوده است. 

بر اساس این اسناد، «ویلیام والدگریو» وزیر خارجه وقت انگلیس با ارسال نامه‌ای محرمانه به مارگارت تاچر، از وی می‌خواهد به دلیل قراردادهای سنگین فروش تسلیحات انگلیسی به بغداد، نخست وزیر انگلیس از این کمپین حمایت نکرده و سخنان تندی نیز علیه دیکتاتور سابق در جوامع بین المللی مطرح نکند، موضوعی که مورد قبول تاچر نیز قرار می‌گیرد.

نقش مارگارت تاچر در جنگ ایران و عراق چه بود؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    12 1
    اَنگَلِستان
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    36 کشور به طور مستقیم به عراق کمک کردند کهدربین اونها چین هم بوده انگلیس و حتی بلوک شوروی
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    همان نقش مرکل در جنگ عربستان و یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس