کد خبر 1277224
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
تهاجم به جنین به روایت رسانه‌های اسرائیلی

بعد از مدت‌ها سکوت اسرائیل اعتراف کرد، زیر ساخت‌های مسلح شدن کرانه باختری به وجود آمده و در صورت عدم انجام این تهاجم جنگ مسلحانه به کل سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو کشیده می‌شد.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش اسرائیل خبر داد حماس در حال تدارک برای انجام عملیات بزرگی در عمق اسرائیل است و از مدتها پیش زیرساخت انجام این کار را ایجاد می‌کند.

کوخافی که در جلسه‌ای با حضور فرماندهان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی سخن می‌گفت اذعان کرد با وجود آن که (هدف قرار دادن این ۵ مبارز فلسطینی) یک دست آورد بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شود اما باید خود را برای انواع و اقسام سناریوها آماده کنیم.

رون بن یاشای تحلیل‌گر نظامی این رسانه عبری زبان هم اعتراف کرد: جنبش حماس زیر ساخت‌های مسلح شدن کرانه باختری را به شکل هدفمندی ایجاد می‌کرد و هدف اصلی این جنبش مناطق مرکزی و شمال کرانه باختری است.

این تحلیل‌گر اسرائیلی در عین حال اعتراف کرد حتی با وجود ضربه‌ای که به حماس وارد شده است اما این امر نیز به نفع حماس تمام خواهد شد و این گروه فلسطینی اقدامات اسرائیل را به عنوان نمادی از ضعف و ناتوانی محمود عباس و دستیارانش در حمایت از مردم فلسطین و همکاری آنها با اسرائیل به افکار عمومی فلسطینی نشان خواهد داد.

به گفته بن یاشای با وجود تمام این اقدامات محبوبیت حماس در کرانه باختری به این گروه اجازه خواهد داد تا کنترل این منطقه را هم از دست سازمان آزادیبخش فلسطین بگیرد.

از سوی دیگر کانال ۲۰ تلویزیون اسرائیل هم در گزارشی از این عملیات خبرداد، مبارزان فلسطینی جنگ سختی را با نیروهای ویژه اسرائیلی داشته و دو نفر از آنها از جمله یک افسر را راهی بیمارستان کردند.

رسانه‌های عبری زبان گرچه در آخرین خبر خود ادعا کردند شرایط جسمی این دو نظامی اسرائیلی به ثبات نسبی رسیده اما به نقل از نظامیان اسرائیلی و خبرنگاران خود تاکید کردند، عملیات بامداد یکشنبه اسرائیل در کرانه باختری با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی مواجه شد.

در این بین شبکه‌های مجازی فلسطینی مملو از تصاویری است که از محل وقوع این درگیری گرفته شده و بیانگر شدت این درگیری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس