کد خبر 1277076
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
گوشی برای نابینایان

گوشی یکی از این امکانات خوب است که دنیای فناوری در اختیار نابینایان قرار داده است.

به گزارش مشرق، نابینایان یکی از گروه‌های آسب‌پذیر جامعه هستند. این گروه به دلیل شرایط خاص خود قادر به استفاده از بسیاری از امکانات نیستند. اما معلولیت، محدودیت نیست. امروزه بسیاری از نابینایان در بسیاری از سطوح علمی، هنری، ورزشی و… به مدارج بالایی رسیده‌اند. به خصوص آنکه دنیای فناوری هم به کمک آنان آمده و باعث شده تا نابینایان هم بتوانند از امکانات روز دنیا بهره‌مند شوند. گوشی یکی از این امکانات خوب است که دنیای فناوری در اختیار نابینایان قرار داده است.

البته این تلفن‌ها تا حدودی با تلفن‌های همراه افراد عادی تفاوت دارد، اما بیشتر آن کارآیی‌ها را داراست. اگر علاقمند هستید که با برخی از این گوشی‌ها آشنا شوید و یا اگر در اطراف شما فردی نابینا وجود دارد، با این نوشته همراه شوید تا با شناخت از برخی از انواع گوشی‌ها، به این افراد کمک کنید تا انتخابی درست داشته باشند.

MINIVISION۲

موبایل MINIVISION۲ یک تلفن همراه با دکمه‌های لمسی بزرگ است که برای افراد نابینا صد در صد قابل دسترسی است. این تلفن همه چیز را روی صفحه نمایش تایپ می‌کند. همچنین می‌توان آن را تا حد زیادی از طریق دستورات صوتی کنترل کرد. MiniVision۲ شامل بسیاری از ویژگی‌های مرتبط با تلفن‌های هوشمند است. این تلفن ویژگی‌های خوبی برای برقراری تماس دارد. از جمله اینکه دکمه‌هایی که سیستم منو را کنترل می‌کنند و برای شروع و خاتمه تماس‌ها استفاده می‌شوند، اشکال متفاوتی دارند و دارای نشانه‌های لمسی هستند که به کاربر کمک می‌کند بین آنها تمایز قائل شود. به عنوان مثال، دکمه Call دارای سه  برجستگی سبز عمودی روی آن است، در حالی که دکمه تماس پایانی دارای سه  برجستگی قرمز افقی روی آن است. MiniVision۲ علاوه بر برقراری تماس و ارسال پیام‌های متنی، دارای زنگ هشدار، دوربین، رادیو FM، شناسه رنگ، شناسه پول، ماشین حساب، ضبط کننده، یادداشت‌های صوتی، چراغ قوه، آب و هوا، قابلیت تنظیم اندازه فونت و رنگ بندی و… نیز است.

Jitterbug Flip

Jitterbug Flip یک تلفن بی‌نظیر با قابلیت‌های عالی است که علاوه بر نابینایان، برای کم‌بینایان و سالمندان نیز قابل استفاده است. این گوشی در اندازه آن ۴.۳ در ۲.۲ اینچ و عمق آن ۰.۷ اینچ است و دارای رنگ قرمز  می‌باشد. Jitterbug Flip دارای ویژگی‌ها و کارکردهای زیادی است. در لبه سمت چپ تلفن نزدیک به بالا یک ورودی هدفون استاندارد و نیز یک درگاه USB وجود دارد. در سمت راست، در بالای صفحه دکمه‌ای برای فعال کردن چراغ قوه وجود دارد و در زیر آن، دکمه تنظیم صدا قرار دارد.

صفحه کلید برای افرادی که بینایی کمی دارند به خوبی طراحی شده است. صفحه کلید دارای نور پس زمینه است و در اطراف هر کلید یک مستطیل برجسته وجود دارد. اعداد سفید هستند و بقیه کلیدها سیاه هستند و کنتراست خوبی را ارائه می‌دهند. برقراری تماس در این تلفن با روش‌های مختلفی طراحی شده است. البته این تلفن معایبی هم دارد، از جمله اینکه Jitterbug Flip از پیام متنی برای افراد نابینا پشتیبانی نمی‌کند زیرا تلفن، راهنمای صوتی ندارد. همچنین این گوشی فاقد زنگ هشدار و راهنمای صوتی برای وارد کردن مخاطبین است. از این رو مخاطبین را فقط با کمک اپراتور شخصی می‌توان وارد کرد.

BlindShell ۲ Borque

BlindShell هم یکی از گوشی‌های بسیار خوب برای نابینایان است. این گوشی دارای دو دکمه است: دکمه بلند در لبه سمت چپ که تنظیم کننده صدا است. با فشار دادن انتهای بالایی، میزان صدا افزایش می‌یابد و با فشار دادن قسمت پایینی آن میزان صدا کاهش می‌یابد. در هر زمینه متنی، با فشار طولانی بر روی دکمه تنظیم صدا، عملکرد نوشتن آغاز می‌شود. دکمه کوچک در لبه سمت راست دارای سه عملکرد است. تلفن را روشن می‌کند، صفحه را قفل می‌کند و دکمه خانه را فعال می‌کند. با فشار دادن دکمه به مدت نیم ثانیه از هر نقطه داخل BlindShell ، منوی اصلی ظاهر می‌شود. درواقع می‌توان در تعریفی کلی، عملکرد این گوشی را بسیار ساده دانست.

با این حال، این گوشی هم دارای قابلیت‌های زیادی است. از جمله: برنامه‌های پیام رسانی اینترنتی همچون، پیام رسان واتس اپ، مسنجر فیس بوک، تماس‌های صوتی با پیام رسان‌ها، امکاناتی برای کسب اطلاعات در مورد آب و هوا یا مکان، کنترل صدا و… علاوه بر این شما با دسترسی به این گوشی می‌توانید به جای استفاده از انگشتان از صدای خود استفاده کنید. برنامه‌ای را باز کنید، با مخاطب تماس بگیرید یا متنی را فقط با صدای خود دیکته کنید.

Ray L۵ Flip

بر اساس هزاران ساعت تحقیق و آزمایش با کاربران کم بینا، Ray L۵ مزایای یک تلفن هوشمند مدرن، قدرتمند و مبتنی بر لمس را داراست. Ray L۵ شامل یک صفحه کلید و دکمه‌های بزرگ است و با برنامه Ray Vision کار می‌کند تا از مزایای اتصال دیجیتال لذت ببرید. Ray L۵ پیشرفته‌ترین و کاربر پسندترین تلفن تلنگر جهان در بازار امروز است و دارای قابلیت‌هایی چون: استفاده آسان و رابط مشترک با استفاده از تنها چهار کلید است. همچنین این گوشی دارای رابط کاربر قابل دسترسی است. دستگاه دارای صفحه لمسی است که هنگام تا شدن و بسته شدن، مانند هر دستگاه لمسی کار می‌کند. علاوه بر این مجموعه قدرتمند از ویژگی‌های چون کمک از راه دور Ray Vision کاربران را قادر می‌سازد در هر زمان و هر کجا بتوانند از طریق اینترنت با اعضای خانواده و تیم پشتیبانی در ارتباط باشند.

Ray L۵ Flip به عملکردهای رسانه‌ای قدرتمند از جمله کتاب‌های صوتی، موسیقی، سرور پادکست و رادیوی اینترنتی دسترسی دارد. همچنین شماره گیری بر اساس نام و مبتنی بر تشخیص صدا است. در نهایت اینکه این تلفن قابلیت دریافت و ارسال پیامک از طریق صوت را نیز داراست.

نکته کلی و پایانی در مورد این گوشی‌ها قیمت مناسب آنها است. شما عزیزانی که قصد خرید هر یک از این گوشی‌ها را دارید می‌توانید به راحتی نسبت به خرید آنها اقدام کنید. حتی اگر پرداخت هزینه‌های کم هم برای شما سنگین است، باز هم می‌توانید با بهره‌مندی از اعتباراتی که برای خرید کالاهای مختلف در نظر گرفته شده است، نسبت به خرید اقساطی اقدام کنید.

منبع: ترنجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس