کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دست به دامن روسیه شدند

بعد از شکست‌های متوالی ارتش آمریکا در منطقه، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال خارج کردن تخم مرغ‌های خود از سبد آمریکا و انتقال به سبد قدرت‌های دیگر هستند.

به گزارش مشرق، نمایندگانی از  کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور دارند با وزیر خارجه روسیه دیدار و با وی در رابطه با گسترش روابط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نمایندگان تروئیکای شورای همکاری که ریاست آن را عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین به عهده دارد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و با وی در رابطه با گسترش روابط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خبرگزاری رسمی عربستان با مخابره این خبر افزود: در این نشست که عبدالله بن یحیی المعلمی سفیر و نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل هم به نمایندگی از ریاض حضور داشت در رابطه با برگزاری نشستن گفتگوهای راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در سطح وزرای خارجه هم توافق شد.

در همین راستا رسانه‌های عربی به نقل از بیانیه وزارت خارجه روسیه خبر دادند: در این نشست بر اهمیت هماهنگی بین روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ثبات و استقرار اوضاع و جلوگیری از بروز تنش در این منطقه مهم و راهبردی تاکید شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس