خطیب زاده: وزیر امور خارجه در اولین فرصت به بیروت سفر خواهد کرد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در اولین فرصت به بیروت سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در نیویورک درباره اخبار منتشره درخصوص  سفر احتمالی وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان اظهارداشت: دولت جدید لبنان تشکیل شده است و روابط نزدیکی میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد.

خطیب زاده افزود: در اولین فرصت این سفر انجام خواهد شد اما اینکه در مسیر بازگشت به تهران به بیروت برویم، این برنامه ریزی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در اولین فرصت ان شاء الله برنامه ریزی می کنیم و برای تبریک به دولت و ملت لبنان، حتما دکتر امیرعبداللهیان عازم بیروت خواهند بود.

وی درباره زمان انجام دقیق این سفر گفت: باید به تهران برگردیم، برنامه ها خیلی فشرده است و چند برنامه عقب افتاده داریم. ان شاء الله در اولین فرصت اطلاع خواهیم داد.

پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی با اکثریت اعضا رای اعتماد داد.

میقاتی چهارم مرداد با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که  در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پس از سال‌ها سختی اقتصادی، اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت بیشتری روبرو شد. مردم لبنان با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری روبرو شده‌اند در حالی که ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    آقا این چه وزیر امور خارجه ایه؟ بروکسل، پاریس، برلین، اینا جا نیست عین قبلی ها سرو تهتو بزنن اونجا باشی؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس