کد خبر 1264401
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
مهلت ۳ هفته‌ای «نجیب میقاتی» برای تشکیل دولت/ کنفرانس پاریس و وعده مالی به لبنان

نجیب میقاتی مامور تشکیل کابینه لبنان به کسانی که به عزیمت کشتی حامل سوخت ایران به لبنان برای کمک به رفع مشکل کمبود سوخت این کشور انتقاد کرده بودند، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، مامور تشکیل کابینه لبنان در گفت‌وگو با تلویزیون الحدث لبنان به جوسازی برخی طرف‌ها درباره احتمال روبه رو شدن لبنان با تحریم‌های جدید غربی‌ها در صورت لنگر انداختن کشتی حامل سوخت ایران در ساحل لبنان پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

نجیب میقاتی وارد کاخ ریاست ریاست‌جمهوری شد

به گزارش پایگاه خبری لبنان ۲۴،  «نجیب میقاتی» تاکید کرد: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم موضوع کشتی ایران، لبنان را به خطر انداخته یا در معرض تحریم‌ها قرار دهد.

میقاتی افزود: هر موضوعی که به منافع لبنان لطمه بزند، ما مخالف آن هستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی ما را به سمت تحریم‌های جدید سوق دهد.

میقاتی ضمن درخواست از اتحادیه عرب برای کمک به لبنان گفت: من از کشورهای عربی می‌خواهم تا با ما ملاقات کنند و من سخت تلاش خواهم کرد تا لبنان از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها فاصله بگیرد و لبنان در آغوش کشورهای عربی بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقام لبنانی: در صورت هرگونه تعرض به کشتی ایرانی همه کشتی‌های اسرائیل زیر آتش حزب‌الله خواهند بود

مامور تشکیل کابینه لبنان گفت: اما من به منتقدان و اتحادیه عرب می‌گویم، شمعی به ما بدهید، زیرا ما نمی‌توانیم بدون داشتن جایگزینی به کشتی(ایران) نه بگوییم.

میقاتی  با بیان اینکه در حال حاضر از تشکیل کابینه لبنان منصرف نمی‌شود، گفت: انصراف دادن در ذهن من نیست، در حالی که کشور به یک دولت نجات نیاز دارد. من ماموریت تشکیل کابینه را پذیرفته‌ام و هنوز هم با این قضیه تعامل مثبت دارم و امیدوارم که گره موجود باز شود؛ اما مهلت تشکیل کابینه نیز نامحدود نیست و وقت تنگ است.

او تاکید کرد: من هرگز از تشکیل کابینه انصراف نمی‌دهم زیرا هدف، رسیدن امنیت است و من می‌دانم که وقتی دولت تشکیل شود از لبنان حمایت می‌شود.

عون می‌داند موانع تشکیل کابینه کجاست

میقاتی افزود: مامور تشکیل کابینه باید نقش اول در این خصوص داشته باشد، زیرا در برابر پارلمان و مردم مسئول اول است. هدف من ایجاد راه حل‌ها برای مشکلات مردم است و میشل عون رئیس جمهور لبنان به خوبی می‌داند موانع مورد در روند شکل‌گیری کابینه کجاست.

او تاکید کرد: من تکرار می‌کنم که پیچیدگی‌ها و موانعی در راه تشکیل دولت وجود دارد و من تلاش زیادی خواهم کرد تا بر آنها غلبه کنم تا به دولتی برسم که فروپاشی را متوقف کند. در هر ملاقاتی با رئیس جمهور گوی که انگار ما در مرحله اول تشکیل دولت هستیم، اما من همه چیز را به رسانه‌ها نمی‌گویم تا ناامیدی گسترش نیابد.

میقاتی با هشدار درباره اینکه لبنان با خطر نابودی روبرو است، گفت: نقش من این است که به لبنانی‌ها امیدواری بدهم که در سرزمین مادری خود بمانند و برای جلوگیری از فروپاشی فعلی تلاش کنند.
او به انفجار بندر بیروت اشاره کرد و آن را بزرگتر از یک فاجعه دانست و افزود: ما از هیچ کسی که وظایف شغلی خود را نادیده بگیرد، صیانت نمی‌کنیم و مشکلی در احضار(استماع) نخست وزیر در مورد این قضیه وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 1
    واقعاً عجب دفاع جانانه ای از ایران کرد!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 0
    جالبه که این سیاستمدارهای غربگرای لبنان نمیخان آدم بشن. این "جهان عرب" که تو میخای لبنان در آغوش اون باشه در هجده سالی که نصف لبنان در اشغال صهیونیستها بود چه غلطی برایتان کرد؟ اگه ذره ای عقل و شرافت داشتید باید دست و پای ایران رو می بوسیدین؛ نه اینکه برای کشوری که در حالی که خودش در تحریمه داره براتون سوخت رایگان میفرسته ناز هم بکنید.
    • امیر IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      3 2
      رایگان نیست الکی جونده تجار لبنانی پولش رومیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس