قانون «سزار» در راستای خدمت به اسرائیل است

وزیر خارجه سوریه به المیادین گفت: کشورهای غربی همچنان خدمات رسانه ای مجانی به تروریستها در سوریه ارائه می دهند. قانون سزار در راستای خدمت به اسرائیل است.

به گزارش مشرق، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به المیادین گفت: کشورهای غربی همچنان خدمات رسانه ای مجانی به تروریستها در سوریه ارائه می دهند. ما به نیات کشورهای غربی که تروریسم را در سوریه ایجاد کردند، اعتمادی نداریم.

وی افزود: کشورهای غربی مانع از هر گونه کمک به بازسازی سوریه شده اند.

المقداد گفت: تحریم اعمال شده از سوی واشنگتن علیه سوریه که با حمایت کشورهای اروپایی انجام شده است مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است. کشورهای کمک کننده و هم کشورهای غربی شدیدترین تحریم را علیه ملت ما اعمال کرده اند.

وی تاکید کرد: آنها در ارسال کمک ها به افراد مستحق صداقت ندارند و این کمکها را برای گروههای تروریستی ارسال می کنند. واشنگتن و متحدانش برای کمک به گروههای تروریستی به گذرگاههای مرزی روی آورده اند. ما سه گذرگاه را بسته ایم و گذرگاه باب الهوی مانده است که امیداریم آنرا هم بتوانیم ببندیم.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اهتمام دمشق به مردم سوریه گفت: هنگامی که گروههای مسلح در غوطه دمشق بودند ما کمکهای انسانی به شهروندان می دادیم.

وی از آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض منشور سازمان ملل و حقوق بشر نام برد و گفت: اگر واشنگتن به منشور سازمان ملل پایبند بود بسیاری از جنگها و فشارها تمام می شد.

المقداد گفت: تحریم ها فاقد مبانی اخلاقی است. قانون سزار در راستای خدمت به اسرائیل است. اگر واشنگتن مجبور به انتقال انرژی از مصر و اردن به لبنان از طریق سوریه نبود هرگز این کار را نمی کرد.

وی اعلام کرد: شهروندان سوری به این خاطر به لبنان رفتند که گروههای مسلح آنها را مجبور به آن کردند. هر آواره و مهاجر سوری حق دارد که به کشورش بازگردد. اهداف توطئه بردن منطقه و بردن منابع نفتی و کشاورزی آن زیر یوغ اسرائیل است. اهداف این توطئه حمایت از اسرائیل و اشغالگری اراضی عربی و سرکوب ملت فلسطین به دست آن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس