آرایش انتخاباتی در آلمان؛ چه کسی جانشین مرکل می‎شود؟

گمانه زنی‌ها درباره جانشین آنگلا مرکل در آستانه انتخابات سراسری آلمان افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، «آرمین لاشت»، نامزد حزب دموکرات مسیحی آلمان، در نخستین دوره خود برای صدر اعظمی آلمان در معرض از دست دادن منصبی است که «آنگلا مرکل» به مدت ۱۶ سال برای محافظه کاران به ارمغان آورد.

به گزارش «بلومبرگ»، «مرکل»، به تازگی و پیش از رقابتی‌ترین انتخابات آلمان در تقریباً ۲ دهه گذشته، برای آخرین بار در کمپین انتخاباتی به «لاشت» ملحق شد تا جانشین احتمالی خود را انتخاب کند.

«مرکل»، «لاشت» را به عنوان شخصی معرفی کرد که مانند خود در پناهگاه بزرگترین اقتصاد اروپا سیاستی ثابت خواهد داشت.

در حالی که رای دهندگان تمایل به تغییر را نشان می‌دهند، صدراعظم دیرینه آلمان به دنبال نجات میراث خود است.

دهه‌ها حزب محافظه کار اتحاد دموکرات مسیحی مرکل به اتفاق حزب اتحاد سوسیال مسیحی در مورد سیاست‌های آلمان تصمیم گیری کرده‌اند.

«آرمین لاشت» به طبع جانشین مرکل خواهد بود، اما برای جلب حمایت رای دهندگان، به ویژه پس از این که تصویر او در حال خندیدن در هنگام بازدید از یک شهر سیل زده در ماه جولای، منتشر شد، تلاش می‌کند.

شمار هواداران «مارکوس سودر»، رئیس باواریا بیشتر از «آرمین لاشت» است، اما بعید به نظر می‌رسد رقیب محافظه کارش، نامزدی حزب را به او واگذار کند.

حزب چپ میانه سوسیال دموکرات با محافظه کاران در ائتلاف شرکت دارد و در نظرسنجی‌ها از حمایت مساوی با آنان برخوردار است اما یک نظرسنجی در ماه گذشته شانس این حزب را برای نخستین بار طی ۱۵ سال، بیشتر از حزب اتحاد دموکرات مسیحی نشان داد.

«اولاف شولتز»، وزیر دارایی آلمان، نامزد حزب سوسیال دموکرات برای پست صدراعظمی است و در حال حاضر شانس واقعی برای پیروزی را دارد.

یکی دیگر از این احزاب، حزب سبزهاست؛ تکیه این حزب چپگرا بر تغییرات آب و هوایی و عدالت اجتماعی است و اوایل سال جاری میلادی در نظرسنجی‌ها از سایر احزاب پیشی گرفته بود.

«آنالنا بائرباک»، رئیس این حزب هنوز در دولت نقشی ندارد، اما ممکن است بتواند حزبش را وارد ائتلاف کند.

از جمله احزاب دیگری که ممکن است در دولت ائتلافی آینده شرکت داشته باشند می‌توان از دموکرات‌های آزاد لیبرال و سوسیالیست‌های حزب جدید چپ نام برد که در ۲۰۰۷ تاسیس شد.

حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان، در بخش‌های شرقی آلمان از حمایت زیادی برخوردار است، اما احزاب اصلی به دلیل سیاست هایش از این حزب فاصله می‌گیرند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسين DE ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    من با قاطعيت نظر سايت ميزان را در مورد حزب سبزهاى ان آلمان رد ميكنم،اين حزب(سبزها) يكى از كثيف ترين احزاب آلمان است و كارنامه بسيار ننگينى دارد و يك حزب صهيونيستى به تمام معناست،فرد مشكوك معلوم الحالى مانند يوشكا فيشر كه يكى از كثيف ترين و مزدورترين سياستمداران آلمان بعد از جنگ جهانى دوم ميباشد سالها رئيس اين حزب و همچنين وزير امور خارجه آلمان بود اين شخص يك صهيونيست دو آتشه و طرفدار پروپاقرص رژيم صهيونيستى و از دوستان نزديك شيخ تمدن است، بخش عمده اى از جريانات اصلاح طلبان دنبالچه اين حزب كثيف و منحط آلمانى هستند، يكى از ويژه گيهاى اين حزب آزادى روابط جنسى با كودكان بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس