کد خبر 1276554
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
موتور سیکلت برقی

موتورسیکلت مفهومی بریتانیایی وایت، اولین آزمایشات مربوط به WMC۲۵۰EV آینده خود را تکمیل کرد.

به گزارش مشرق، موتورسیکلت مفهومی بریتانیایی وایت، اولین آزمایشات مربوط به WMC۲۵۰EV آینده خود را تکمیل کرد. این وسیله نقلیه، یک موتورسیکلت الکتریکی است که به طور خاص برای گرفتن رکورد سرعت زمینی و به مبارزه طلبیدن همایش های صنعتی طراحی شده است.

این موتورسیکلت که توسط بنیانگذار شرکت، راب وایت، در Bruntingthorpe Proving Ground رانده می‌شد سیستم جامع و کامل خود را تکمیل کرده است و از این‌جا به بعد به مرحله بعدی آزمایشات که شامل حرکت با سرعت بالاتر است، می‌شود.

موتورسیکلتی که در این‌جا مشاهده می‌کنید دارای سیستم ولتاژ پایین، یک موتور الکتریکی و همچنین قادر به تولید ۱۰۰ کیلو وات (۱۳۴ اسب بخار/۱۳۵ PS) قدرت است. تیم طراحی انتظار دارد که این موتورسیکلت در آخرین نسخه خود، با سیستم قدرت ۸۰۰ ولتی خود قادر به تولید بیش از ۲۵۰ کیلووات (۳۳۵ اسب بخار/۳۴۰ PS) قدرت باشد.

طبق نظر تیم، این موتور برای رسیدن به سرعتی بیش از ۲۵۰ مایل بر ساعت (۴۰۲ کیلومتر در ساعت) باید به اندازه کافی خوب باشد. شیوه ارائه قدرت موتور بسیار جذاب است. این موتورسیکلت به جای گرفتن قدرت از چرخ عقب که در تمامی موتورسیکلت‌ها معمول است، سیستم دو چرخ محرک را انتخاب کرده است که شامل دو موتور الکتریکی در هاب جلو و دو موتور در عقب می‌شود.

با این حال، در آخرین دور از آزمایشات تمرکز کم‌تری بر روی پیشرانه و بیشتر توجه روی آزمایش سیستم آیرودینامیک آن بوده است. تیم طراحی کانسپت ultra-low drag V-Air را مدنظر دارد که مجرای بزرگی را از وسط موتور عبور می‌دهد و هوا از بین آن عبور می‌کند.

موتورسیکلت برقی ۳۳۵ اسب بخار +عکس

این تیم تخمین می‌زند که این امر در مقایسه با موتورسیکلت معمولی تا ۷۰ درصد مقاومت هوایی را کاهش می‌دهد. بسیاری از داده‌های جمع آوری شده در آزمایشات اولیه مربوط به برقراری ارتباط بین داده‌های دینامیک سیالات محاسباتی موتورسیکلت بوده است.

وایت می‌گوید: ما از پیشرفتی که تاکنون در WMC۲۵۰EV به دست آورده‌ایم خوشحالیم. وی همچنین افزوده است که ما با استقبال چشمگیر مردم از رونمایی این موتورسیکلت در ماه ژوئن و علاقه زیادی که این پروژه بعدها به دست آورد، تشویق شدیم. این وسیله نقلیه یک موتورسیکلت کاملاً سفارشی به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود که تست موتورسیکلت‌های مفهومی وایت تا سال آینده به پایان برسد و اکنون در حال برنامه ریزی برای آمادگی ثبت رکورد در پیست سرعتی بریتانیا در اوایل سال ۲۰۲۲ و همچنین ثبت سرعت بیشتر در تالاب نمکی سالار دی اویونی واقع در بولیوی در تابستان آینده است.

علاوه بر این، قصد ساخت نسخه‌های جاده ای برای مشتریان خود را دارد که در آن بیشتر فناوری دیده شده در موتورسیکلت آزمایشی با سرعت بالا را شامل می شود. جزئیات بیشتر در این مورد در ماه اکتبر اعلام می‌شود.

موتورسیکلت برقی ۳۳۵ اسب بخار +عکس

منبع: خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس