حیدر رحیم پور ازغدی در بیمارستان بستری شد

«حاج حیدر رحیم پور ازغدی» تا آخر می گفت از پای ننشینید. ننشینید، بلکه ایستادن نیز کافی نیست. حرکت کنید، حرکت به جلو و دائمی و می گفت مکتب حسین (ع) را نباید زمزمه کرد، باید فریاد زد.

به گزارش مشرق، "علی کاتب" یادداشتی درباره مرحوم «حاج حیدر رحیم پور ازغدی» نوشته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بیاد استاد و پدرمان، نویسنده منتقد و انقلابی خستگی ناپذیر، حاج حیدر رحیم پور ازغدی 

بسم الله و بالله

پهلوان خاکی مان را به خاک سپردیم که تا ۸۹ سالگی نیز در تب محرومین می سوخت و غم دینداری، اُستخوان هایش‌ را له می کرد. درد های شخصی چون بیماری برای او در برابر  دغدغه اسلام، پشیزی جلوه نمی کرد.

حاج حیدر، مرد حرف نبود و حیدری عمل می کرد. حیدر، فرد نبود ، مکتب بود. شیعه ای منتظر و پویا ، گوش به فرمان و درعین حال، منتقدی جان‌باز و عاشق ، ‌زیرک و شجاع و این میراث که سینه به سینه از بزرگان و استادانش رسیده بود، گنجیست که با خون شهیدان و برادرانمان برجا مانده است.

و چه گران، وظیفه ایست بر دوش ما که با همان رُک گویی و نترسی آن پدرازدست رفته باید پای آن ایستاد. اوکه همواره میگفت شعله های مکتب امام را در عصر تاریکی با نور عدالتخواهی و حق طلبی و دفاع از مظلومین، روشن  نگاه دارید.

تا آخر می گفت از پای ننشینید. ننشینید، بلکه ایستادن نیز کافی نیست. حرکت کنید، حرکت به جلو و دائمی و می گفت مکتب حسین (ع) را نباید زمزمه کرد، باید فریاد زد، فریادی از سر عشق و آگاهی.

و بدانید که این راه، مردانی از جنس آهن می طلبد ، بی‌باک و بی‌پروا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 0
    کسانی که با خانوداه مرحوم اشنا هستن میدونن که کل خانواده بزرگوار تحصیل کرده در عالی ترین سطوح و ماشالا باهوش هستن. دیگه غیر ازین نیست که پدری با درایت و مادری بزرگوار فرزندانی اینطور شایسته داشته باشن. روحشان شاد .
  • علیرضا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    5 0
    چه قلم زیبا و محکمی بود. حاج حیدر بی بدیل بود.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 0
    حاج حیدر از حجت های بالغه خداوند برای ما زمینیان بود.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 0
    خدایش بیامرزاد.
  • اصلاحات راه نجات IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 1
    حجاریان هم جانباز شده بود و بی بدیل
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    محمد/۳۱ (وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﻣﺠﺎﻫﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺻﺎﺑﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ). خداوند رحمنشان کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس