کد خبر 1276447
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
رباتی که بار را حمل میکند

ربات حمل بار گیتامینی، یک ربات زیبا و جمع و جور ویژه حمل بار است که مانند یک سگ شما را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق، ربات حمل بار گیتامینی، یک ربات زیبا و جمع و جور ویژه  حمل بار است که مانند یک سگ شما را دنبال می‌کند.

ربات هوشمندی که بارهای شما را حمل می‌کند +عکس

پیاجیو فست فوروارد، زیرمجموعه شرکت خودروسازی ایتالیایی پیاجیو، دومین ربات حمل بار خود را که درواقع نسخه فشرده‌ای از ربات حمل بار این شرکت است، با  نام گیتامینی، روانه بازار کرد.

ربات هوشمندی که بارهای شما را حمل می‌کند +عکس

شکل و عملکرد گیتامینی همانند گیتا در اندازه کامل است (نامی ایتالیایی برای یک سفر کوچک یا گردش است). این ربات از دو چرخ بزرگ، یک صندوق عقب مرکزی و یک سیستم بینایی ماشینی تشکیل شده است که از آن برای شناسایی و پیروی از صاحب خود استفاده می‌کند.

ربات هوشمندی که بارهای شما را حمل می‌کند +عکس

وزن گیتامینی ۲۸ پوند است و می‌تواند تا ۲۰ پوند را در فضای داخلی خود به مدت ۲۱ مایل حمل کند. این یک مقایسه جالب با گیتا است، که می‌تواند بیش از ۴۰ کیلوگرم وزن حمل کند، اما فقط در ۱۲ مایل.

ربات هوشمندی که بارهای شما را حمل می‌کند +عکس

گیتامینی از مجموعه‌ای از دوربین‌ها و حسگرها، از جمله رادار (برای گیتای اصلی موجود نیست)، برای حرکت و دنبال کردن کاربر خود استفاده می‌کند. برای فعال کردن این حالت دنبال کردن، کافی است جلوی گیتامینی بایستید و روی دکمه همگام سازی ضربه بزنید. سپس این روبات فقط با استفاده از بینایی روی شما قفل می‌شود (از GPS یا بلوتوث استفاده نمی‌شود) و شما را با سرعت حداکثر ۶ مایل در ساعت دنبال می‌کند.

ربات هوشمندی که بارهای شما را حمل می‌کند +عکس

صندوق عقب ربات را می‌توان قفل کرد و حالت دنباله آن را غیرفعال کرد، اما هیچ ویژگی کاهش سرقت فعالی در آن وجود ندارد. با این وجود گیتا تا کنون در حین ارائه خدمات طاقت نشده چرا که با فاصله کمی از صاحب خود حرکت می‌کند. قیمت این محصول ۱۸۵۰ دلار است.

منبع: انتخاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    تربیت سگ هایی برای کشف بیماری سرطانی در بین مردم و نیز کشف مواد مخدر برای گمرکات و نیروهای دفاعی مرزی لازمه ترتیب داده بشه تا مواد قاچاق بسرعت شناسایی و مجرمین بسرعت دستگیر بشن. این کار رو فعلا هیچ رباتی نمیتونه انجام بده مگراینکه این نوع ربات ها ساخته و در فرودگاه ها ، گمرکات و مناطق مرزی ازش استفاده بشه تا ریشه شر مجرمین و تروریست های مرزی برای همیشه کنده بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس