کد خبر 1276348
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
حاج هاشم امانی

مراسم بزرگداشت حاج هاشم امانی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت مبارز پیشکسوت مؤمن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی برگزار می‌شود.

در اطلاعیه خانواده آن مرحوم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

روح بلند مبارز پیشکسوت ، مومن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی همدانی در ایام اربعین حسینی و پس از ده‌ها سال جهاد و فداکاری و خدمت رسانی در راه اسلام، به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم حاج هاشم امانی عمر پر برکتش را از کودکی و در کنار پدر، همچنین مرحوم آیت الله کاشانی و شهید نواب صفوی و سپس در خط امام خمینی رضوان الله علیه به مبارزه با حکومت انگلیسی آمریکایی پهلوی پرداخت. مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و سپس مقابله با توطئه سلطه مخوف کاپیتالاسیون آمریکایی و مجازات عامل اجرایی‌ آن، حسنعلی منصور خائن در راستای نظر و فریاد امام خمینی (رض) از اقدامات او بود و به همراه برادر شهیدش حاج صادق امانی و دیگر شهدای موتلفه اسلامی همچون شهید عراقی و شهید اندرزگو در جهاد مسلحانه  تا مرز شهادت پیش رفت.  او از موسسین و پایه گذاران موتلفه اسلامی بود.

 وی سیزده سال به همراه یارانش با عزت و شرافت در شکنجه‌گاه‌های طاغوت ، زندان را به آموزشگاه اسلامی انقلابیون تبدیل و از خط اسلام فقاهتی در برابر اسلام آمریکایی‌ و منافقین پاسداری کرد.

حاج هاشم امانی پس از برقراری نظام جمهوری اسلامی بی‌ادعا و بدون توقع، آن چه توانست در خط امام و رهبری به این انقلاب یاری رساند. او مصداق عملی الکاسب حبیب الله و نمونه‌ای از یاران صادق ولایت فقیه بود و همراه خاندانش در راه اسلام عاشورایی کوشید و در پاکی و تقوا و انقلابی‌گری اسوه‌ای شایسته بود.

تجلیل از مجاهدت‌های خالصانه او در مسیر انقلاب اسلامی وظیفه‌ای دینی و انقلابی است.

به این مناسبت مجلس یادبودی با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد.

زمان: روز یک‌شنبه چهارم مهر ۱۴۰۰؛ از ساعت ۱۵ تا ۱۷

مکان: مدرسه عالی شهید مطهری»

به پاس قدردانی از مجاهدت‌های آن مرحوم و ایثارگران راه انقلاب اسلامی ایران، از کلیه دوستداران ایشان دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم‌رسانند.

از طرف خانواده های امانی و پاکتچی و سایر بستگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس