کد خبر 1276241
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
دمدمی مزاج

متخصص طب سنتی گفت:افرادی که پایه‌های تصمیم‌گیری شان محکم نیست و به صورت لحظه‌ای تصمیم می‌گیرند و تصمیمات خود را تغییر می دهند، دمدمی مزاج هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا ابوالفضلی،متخصص طب سنتی در برنامه صبحگاهی«صبح پارسی» شبکه جام جم درباره ثبات شخصیتی گفت: افرادی که پایه‌های تصمیم‌گیری شان محکم نیست و به صورت لحظه‌ای تصمیم می‌گیرند و تصمیمات خود را تغییر می دهند دمدمی مزاج ها هستند.

وی ادامه داد: زندگی کردن با چنین افرادی سخت است و مورد پسند عام نیست؛ البته ممکن است بعضی‌ها هم این سبک زندگی را بپسندند و به پای تنوع بگذارند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: این ثبات نداشتن در تصمیمان فرایندی اکتسابی نیست که بتوان با آموزش یا دارو آن را رفع و رجوع کرد بلکه ژنتیکی است و به صورت وراثتی بین افراد منتقل می‌شود و قابلیت تغییر ندارد.

ابوالفضلی اضافه کرد: البته آموزه‌های انسانی به خصوص آموزه‌های دینی و اینکه افراد برای خود الگو داشته باشند می‌تواند تا حدودی در ثابت قدم فرد تاثیر داشته باشد.

وی افزود: در آداب اسلامی قائلیم که هر فرد هر روز ۴۰ آیه قرآن با معنی و تفسیر بخواند، از ظرفیت‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده کند و زندگینامه اهل بیت (ع) و احادیث آن‌ها را مرور کند تا در شخصیت سازی و ثبات شخصیتی به او کمک کند.

ابوالفضلی با اشاره به هفته دفاع مقدس، بیان کرد: به خانواده شهدا مدیونیم که با وجود سختی‌ها و فشارهای زیادی که در این سال ها متحمل شدند تغییری برای دیدگاه هایشان ایجاد نشد و روی اعتقاد و نگاهشان مانده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    من یکیش هستم خسته شدم به من میگن جو گیر میشوی زود ولی همان دمدمی مزاج درسته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس